Reason_user Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Hej, Jag undrar om ni känner till något program som kan spela av midi genom tangentbordet ungefär som FL har fast stand alone och vilket kanske kunde kopplas ihop internt så att reason eller cubase tror att det är en riktigt signal från en midi-keyboard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 (redigerat) General Midi Keyboard Om denna sen Funkar med XP/Vista e osäkert då den kom 2004 Redigerat 24 oktober 2008 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Så man kan helt enkelt använda sig av datorns tangentbord?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason_user Postat 24 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2008 Tack Piccazzo den funkar Jag hittade ett annat program där man kan se noterna kan vara användbart http://musical-instrument-simulator-note-m...e.qarchive.org/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Svenska v.m.k (virtual midi keyboard) finns till både PC och Mac. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Jag rekommenderar att du struntar i krog rundan en kväll och köper dig ett Midikeyboard istället 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason_user Postat 24 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2008 Jag rekommenderar att du struntar i krog rundan en kväll och köper dig ett Midikeyboard istället 😑 Right on, har ett midi keyboard hemma, men de bara när jag sitter på jobbet som de blir tråkigt o komma på melodier med musen o pianorollen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.