Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kom pĂ„ en fin idĂ© nu nĂ€r julen Ă€r pĂ„ ingĂ„ng, lagom i tid innan frosten faller. Vi hĂ€r pĂ„ detta underbara forum borde bidra med en egen liten jule-hit 🙂

alla fÄr ju va med, rock som pop, rap som pap. lÄt oss alla bidra till en fin liten visa, nu nÀr vintern kommer, och julen snart ramlar in.

Jag hoppas detta lÄter intressant, och att detta inte tagits upp allt för mÄnga gÄnger.

jag vill se allt frĂ„n seriösa till oserösa bidrag, av alla stilar. leka lite skadar inte. hĂ€ng pĂ„ och gör nĂ„got kul nu i tid 🙂

Det blir aldrig för tidigt för det första bidraget 😉 Jag sjĂ€lv ska försöka, men lovar inget. Det finns sĂ„ mĂ„nga begĂ„vade hĂ€r jag sjĂ€lv vill höra.

Bryt erat mönster för en dag och sĂ„sa till det 😛

alla som Àr intresserade kan ju ropa hej, sÄ vet vi ju lÀget. ha det gott sÄ lÀnge!

Annons
Postat
Jag kom pĂ„ en fin idĂ© nu nĂ€r julen Ă€r pĂ„ ingĂ„ng, lagom i tid innan frosten faller. Vi hĂ€r pĂ„ detta underbara forum borde bidra med en egen liten jule-hit 🙂

alla fÄr ju va med, rock som pop, rap som pap. lÄt oss alla bidra till en fin liten visa, nu nÀr vintern kommer, och julen snart ramlar in.

Jag hoppas detta lÄter intressant, och att detta inte tagits upp allt för mÄnga gÄnger.

jag vill se allt frĂ„n seriösa till oserösa bidrag, av alla stilar. leka lite skadar inte. hĂ€ng pĂ„ och gör nĂ„got kul nu i tid 🙂

Det blir aldrig för tidigt för det första bidraget 😉 Jag sjĂ€lv ska försöka, men lovar inget. Det finns sĂ„ mĂ„nga begĂ„vade hĂ€r jag sjĂ€lv vill höra.

Bryt erat mönster för en dag och sĂ„sa till det 🙂

alla som Àr intresserade kan ju ropa hej, sÄ vet vi ju lÀget. ha det gott sÄ lÀnge!

Ha, sjysst vi hade just (typ) skippat jultemat i studiofestivalen, sĂ„ det passade ju bra att det finns ett forum för julsĂ„nger oxĂ„. och man vill ju inte att julsĂ„nger ska vara nĂ„gon tĂ€vling heller 😛 Det ska ju handla om jesus kĂ€rleksbudskap eller jultomten eller nĂ„tt sött typ!

Postat

Bryt erat mönster för en dag och sĂ„sa till det 🙂

Ha, sjysst vi hade just (typ) skippat jultemat i studiofestivalen, sĂ„ det passade ju bra att det finns ett forum för julsĂ„nger oxĂ„. och man vill ju inte att julsĂ„nger ska vara nĂ„gon tĂ€vling heller 😛 Det ska ju handla om jesus kĂ€rleksbudskap eller jultomten eller nĂ„tt sött typ!

men va kul en recruit!

Postat

men va kul en recruit!

He he 😉 Vi fĂ„r se. Jag tycker jul Ă€r lite kitchigt. Men... tillsammans kanske vi kunde göra en cd till tidningens decembernummer...

Postat

va kul ozzian, sÄdan hÀr respons va vad jag hoppades pÄ. lek lek och Äter lek, sÄ kommer det komma massa klappar i forums-sÀcken =)

Postat

He he 😉 Vi fĂ„r se. Jag tycker jul Ă€r lite kitchigt. Men... tillsammans kanske vi kunde göra en cd till tidningens decembernummer...

det Àr ju skojigt nÀr man lyxar till det =)

• 1 mĂ„nad senare...
Postat (redigerat)

Jag har en del fÀrdigt och kan bidra med en lÄt om det blir nÄgot.

Gjort till 100% pÄ Nord Modular G2, kan tillÀggas (jul = röd synth).

Redigerat av Bergfotron
Postat

Jag Ă€r med! Jag hĂ„ller faktiskt pĂ„ med en julpopskiva som ska vara julklapp. AlltsĂ„ nyskrivna jullĂ„tar i popformat Ă  la mig! 🙂 LĂ€gger upp nĂ€r jag gör klart nĂ„n.

Postat

Vad kul! Jag skrev en julLĂ„t igĂ„r, ska börja spela in pĂ„ den idag! 🙂 hooOOO hooOOO

Det blir aldrig för tidigt för det första bidraget 😛 Jag sjĂ€lv ska försöka, men lovar inget. Det finns sĂ„ mĂ„nga begĂ„vade hĂ€r jag sjĂ€lv vill höra.

Bryt erat mönster för en dag och sĂ„sa till det 😛

Postat

Röj, jag och en kommpis satt i skolan igĂ„r och "gjorde en fin liten visa om polsk jul". Ska spela in den klart idag om tiden finns 😛!

Postat
Om du inte vill lÀgga upp lÄtar i lÄtavdelningen pÄ forumet sÄ kan du vÀl köra typ www.speedyshare.com

I lÄtavdelningen finns det ju ingen kategori för jullÄtar. Och jag kan heller inte se att det gÄr att samla alla bidrag till ett album. Jag Àr dock ny pÄ det hÀr forumet sÄ rÀtta mig om jag har fel.

Postat
Om du inte vill lÀgga upp lÄtar i lÄtavdelningen pÄ forumet sÄ kan du vÀl köra typ www.speedyshare.com

I lÄtavdelningen finns det ju ingen kategori för jullÄtar. Och jag kan heller inte se att det gÄr att samla alla bidrag till ett album. Jag Àr dock ny pÄ det hÀr forumet sÄ rÀtta mig om jag har fel.

Nej men vafan om du har tex gjort en metallÄt om julen sÄ lÀgg den i rock/metal. Annars laddar du upp den pÄ sidan jag angav (eller en liknande) och bara postar lÀnken. Det Àr vÀl meningen att du ska lÀgga lÄten i den hÀr trÄden ÀndÄ.

Postat (redigerat)
Det Àr vÀl meningen att du ska lÀgga lÄten i den hÀr trÄden ÀndÄ.

ÅhĂ„, det Ă€r sĂ„ det Ă€r tĂ€nkt. DĂ„ kör vi:

Alla ljud utom trummorna Àr som sagt Nord Modular G2. Handspelat pÄ midi-blÄs (Marshall-Morrison MDT).

Redigerat av Bergfotron
Postat

Tjena! 😼

DÄ var den klar dÄ! he he, Första gÄngen jag ger mig pÄ en julvisa, det var ju en upplevelse mÄ jag sÀga att spela in kör Ä grejer!

Jag kom pĂ„ en fin idĂ© nu nĂ€r julen Ă€r pĂ„ ingĂ„ng, lagom i tid innan frosten faller. Vi hĂ€r pĂ„ detta underbara forum borde bidra med en egen liten jule-hit 😄

Bryt erat mönster för en dag och sĂ„sa till det 😉

Postat

Tjeena! hur gĂ„r det med Polska julen? 🙂 Har ni börjat spela in den?

Röj, jag och en kommpis satt i skolan igĂ„r och "gjorde en fin liten visa om polsk jul". Ska spela in den klart idag om tiden finns 🙂!
  • 2 veckor senare...
Postat
Tjeena! hur gĂ„r det med Polska julen? 😄 Har ni börjat spela in den?
Röj, jag och en kommpis satt i skolan igĂ„r och "gjorde en fin liten visa om polsk jul". Ska spela in den klart idag om tiden finns 😛!

Ha ha julsÄs Àr ju en jÀttefin bit. VÀldigt snygg stÀmsÄng. Snyggt med ackapellan i slutet oxÄ.

Har ni kollat in mina tre jullÄtar. vinterdepression, reindeer och evrything you wish for.

Jag vet inte hur man lÀnkar till dem hÀr men det Àr de tre senast uppladdade lÄtarna!

Postat

AlltsÄ fan.. jag skulle ju göra jullÄtar men mina lÄtar blir bara sorgliga kÀrlekslÄtar som inte har med julen att göra. SÄ sorry. Men det kanske kommer nÄt i mellandagarna. ;P

Postat
Tjena! 😄

DÄ var den klar dÄ! he he, Första gÄngen jag ger mig pÄ en julvisa, det var ju en upplevelse mÄ jag sÀga att spela in kör Ä grejer!

Wow, tretakt och dragspel. Det var ju otippat! Skön stÀmning och bra balans mellan ljuden. SÄngen lÄter riktigt bra ocksÄ. Bra jobbat!

Postat

Jag har lagt upp en jullÄtskÀndis i:

Studio forum > LĂ„tskriveri > LĂ„tkritik > Övrig musik

men jag Àr inte blyg av mig.

Min signatur Àr som ni kanske kan lista ut en lÀnk dit.

Postat

Kan du inte göra en nyÄrs lÄt trÄd ocksÄ.. Àven om det Àr ganska ont om tid... =D

Postat

Tjena! Kul att du digga lÄten!

Är gitarrerna en synt i denna covern? Coolt ljud ju! Country!

Nu rockar julen fett igen.

För att citera Larry Fast: "And nobody played guitar"

Postat
Tjena! Kul att du digga lÄten!

Är gitarrerna en synt i denna covern? Coolt ljud ju! Country!

Japp. Det Àr Yamaha VL-70m körd genom Amplitube. Allt handspelat med midi-blÄs. Inga gitarrer, som sagt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.