Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur får jag Direkt Monitoring att fungera i Cubase Studio 4? Har ett EM-U 0404 ljudkort.

Hur ska ASIO IN/OUT konfigureras?

Mvh

Johan

Annons
Postat

Direct monitor är en funktion som gör att ljudet vänder direkt i hårdvaran och iom detta hör du inte VST-effekter i realtid.. får för mig att det är just det du vill åstadkomma... höra effekterna i realtid alltså.. och då ska inte Direct Monitor vara förbockad

Postat
Direct monitor är en funktion som gör att ljudet vänder direkt i hårdvaran och iom detta hör du inte VST-effekter i realtid.. får för mig att det är just det du vill åstadkomma... höra effekterna i realtid alltså.. och då ska inte Direct Monitor vara förbockad

Nej, vad jag vill åstakomma är medhörning utan fördröjning pga latency. När jag bockat för Direct Monitoring hörs ingeting när jag aktiverar medhörningen. Ljudkortet har en ASIO Direct Monitoring preset, men vad jag inte förstår är hur man går tillväga med in och ut-bussarna i Cubase.

drloop (oregistrerad)
Postat

Nej, vad jag vill åstakomma är medhörning utan fördröjning pga latency. När jag bockat för Direct Monitoring hörs ingeting när jag aktiverar medhörningen. Ljudkortet har en ASIO Direct Monitoring preset, men vad jag inte förstår är hur man går tillväga med in och ut-bussarna i Cubase.

Skall du lägga sång?

Postat

cubase har inget med direct monitoring att göra

du ska alltså leta i mixern eller kontrollpanelen för ljudkortet

drloop (oregistrerad)
Postat

Det finns väl en direct monitoring knapp på inspelningskanalen i Cubase eller minns jag fel?

Postat

Skall du lägga sång?

Ja.

Postat

EMU 0404 har ju den funktionen som en knapp på sig så varför ens in i Cubase o rota???

"Direct Monitor", kolla så den står på "Main" och vrid upp volymen...

Postat

Det finns väl en direct monitoring knapp på inspelningskanalen i Cubase eller minns jag fel?

det knappen används väl för att stänga av den interna monitoring i cubase för att inte få dubbelt ljud.

Postat
EMU 0404 har ju den funktionen som en knapp på sig så varför ens in i Cubase o rota???

Jag har inte USB-versionen...

Postat

Jag har inte USB-versionen...

Aaaaaahhh...satte allt i en annan dager...sorry.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.