Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Är detta en prisvärd adapter för att gå från pcmcia (pc card typ II) in till datorns express card-kortplats, för ett gammalt ljudkorts skull, för 4700 kr? Infoferenda har en dylik adapter för 2119 kr plus frakt...

ca7fdeb534c3f7784dd0abcbc08c27dd.jpg

Den enda i Sverige. Köper man en annan utomlands till billigare pris åker man på dyrare frakt, ev skatt och tull.

Eller är det bättre att köpa ett helt nytt i princip numera likvärdigt ljudkort för 1995 kr? Typ E-mu 0404 usb.

😛

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat

Jag hade nog röstat på ett nytt ljudkort. Det blir ju enklare, och risken finns ju att ljudkortet inte funkar bra med en såndär adapter.

Tips på ljudkort finns det ju drivor med på sajten så det är bara att söka.

Postat (redigerat)

Ett alternativ skulle kunna vara att varken köpa en adapter eller nytt ljudkort. Istället köpa en ny laptop MED kortplats typ II.

Det finns drivrutiner för Vista till ljudkortet numera, men jag vet inte om det är bra att köra med Vista...

... så jag söker nog en laptop med kortplats typ II och Win XP.

(för att kunna fortsätta använda detta utmärkta ljudkort)

[förutom den stationära dator jag också tänkt skaffa ska väl sägas]

😛

Redigerat av debatt
Postat (redigerat)

Eller denna adapter direkt från Hong Kong fraktfritt till Sverige.

300 spänn bara... möjligen tillkommer svensk moms och tull.

skaffar en ny Win Vista laptop med express card-plats...

eller en dito med XP. OM nu Vista är helt meningslöst.

01.jpg

Det finns ju liksom fler laptops att välja på om det går bra med express card-plats.

😄

Redigerat av debatt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.