Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har tänkt skicka EN låt på mastering.

Stilen är elektronisk/beats musik, för att beskriva lite snabbt.

Har kontaktat både Transition Mastering Studios i London

och Cutting Room i Stockholm för priser.

Men jag kan inte bestämma vilken jag ska satsa på.

Cutting Room tar 500kr startkostnad+500 per låt = 1000 kr för mastering av en låt.

Transition Studios sa att mastering av en låt tar ungefär en halvtimme,

och då kostar det 455 kr för låten.

Det som lockar med Transition Studios är att dom mastrat så mycket

stora artister som jag själv lyssnar på, och det låter riktigt schysst.

Men priset är bara hälften av vad Cutting Room tar,

och sen säger han att det bara tar en halvtimme att mastra en låt?

Är inte det lite kort? Jag vet inte...

Vilken skulle ni satsa på i min sits? Spelar det roll att Transition studios

"bara" lägger en halvtimme på min låt?

Redigerat av Dashboard
Annons
Postat

har inte använta mig av trasition mastering, men däremot av cuttingroom, och jag har inte så possitiva erfarenheter av dom....men när herr engelman (på cuttingroom) själv tog tag i masteringen (efter att jag meddelat att vi inte var nöjda med det vi fick) så slapp vi i alla fall den pumpande och halvt distade ljudbilden....men jag har varit med om väldigt mkt bättre resultat från annat håll efter detta (i och för sig även väldigt mkt sämre resultat också), självklart med annat material, men ändå....

Postat

Jag har ingen erfarenhet av det ena eller det andra, men om Transition studios har en lång meritlista med artister du själv gillar så lär du ju få det du är ute efter.. skickar du iväg din låt dit och den låter skit när den kommer tillbaka, ja då har du ju inte bränt så mycket deg, jämfört med om du inte skulle bli nöjd med Cutting room..

Hade jag varit i din sits hade jag inte haft ett svårt val här.

Postat (redigerat)

Nu kommer jag nog göra valet ännu svårare för dig. Men jag slänger in en tredje 😄

Grym personlig service och underbart resultat. Sedan får du feedback på din mix innan mastring för att den skall bli ännu bättre om det är något som de hör i sin lyssning som du kan ha missat. Nackdelen är att du inte får den efter en halvtimme utan det tar lite längre tid. Men jag rekommenderar detta starkt!

http://www.xarcmastering.com

MVH

Anders

EDIT: annars håller jag med Lundin

Redigerat av Gizmozis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.