Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag vill använda mig av flera utgångar på mitt ljudkort, dvs kunna skicka ett ljudspår till utgång 1&2 och ett annat spår till 3&4. Fixar Garageband det? Ljudkortet (Edirol Fa-66) känns igen av Garageband men när jag väljer utgång 3&4 skickas spåret iallafall till 1&2. Vet någon är jag tacksam.

/ANB

Annons
Postat

Som du har märkt så går inte det i GB- det är enbart stereo ut.

Postat

Ok, bock & tack för snabbt svar!

Postat

Ok, bock & tack för snabbt svar!

Förresten ChrisB (eller någon annan), du kanske kan tipsa mig om lämplig programvara. Jag behöver endast detta:

program som kan spela upp audiospår och skicka ut dem på separata utgångar till ljudkortet. Ska användas på gig då musikbakgrund går ut i pa-anläggn. och klick ligger på en annan utgång som skickas till trummisen. Det här gäller min MacBook som jag har på gigen och jag vill inte kosta på mig Logic då jag redan har Sonar som ju bara funkar på PC

/MVH ANB

Postat

Logic Express är väl den billigaste varianten. 1.895 kr

Eller skaffa Bootcamp eller Paralellells och kör windows på din Macbook

Postat
Logic Express är väl den billigaste varianten. 1.895 kr

Eller skaffa Bootcamp eller Paralellells och kör windows på din Macbook

Ok, tack igen. Det blir nog så att jag kör Sonar eftersom jag har Windows via Bootcamp på laptopen. Det optimala vore väl att hålla sig till MacOs hela giget, men det kommer att funka för mig att byta operativ emellan två set.

/ANB

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.