Jump to content
Annons

Drivrutiner och mjukvaran för EMU 1820/1616/1212/0404

Recommended Posts

Postat

Är de filer för PatchMix DSP och drivers man kan ladda ner från emu support enbart uppdateringar eller funkar dessa utan föregående version?

Jag undrar för det känns så surt nu när jag äntligen lyckats införskaffa lite prylar från lokala musikaffären, så visar det sig att de inte kunde hitta cdn som skulle ligga kuverten (demo ex). Men efter en timmes letande kom vi på att den går ju säkert att ladda ner från hemsidan...

Men det verkar bara finnas *uppdateringar* till drivers och patchmix dsp! arghh.. *snyft*

Pl-l-l-lease help

Mvh,

Fredrik

Annons
  • 4 månader senare...
Postat

Hej, nån här som vet var man kan få tag i drivarna till 1820M... uppenbarligen, till min frustration ligger dom inte på emus hemsida... Grrr!! det är bara patchar som ligger där, och tankar jag hem dom och ska installera så klagar den på att man inte har grunddrivaran... JAg är förgrymmad på EMU...

nån här som vet var man kan få tag på dom drivarna, eller nån som kan maila över dom till mig? JAg kör windows xp...

Postat

De ursprungliga drivrutinerna ligger på cd-skivan som följde med. Installera dom först så kan du installera patcharna sedan.

• 1 månad senare...
Postat (redigerat)

Såg att EMU lagt ut version 1.71 av drivrutinerna till 1820-ljudkorten.

Någon som vet ifall uppgraderingen gör någon större skillnad?

Idag fungerar mitt 1820 okej, har lite problem med sprak ibland... men vet inte om det är i ljudkortet som felet ligger.

Tacksam för svar!

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet /admin
  • 2 månader senare...
Postat

Håller på att bli galen. Har satt in ett emu 0404 i min dator. Är nybörjare på det här, men vill gärna ha hjälp! Sätter in CDn, och den installerar alla program som följer med, men sen kommer den till det här EMU patch mix dsp, grejen. Och då står det att datorn inte hittar nått EMU-kort på datorn. Men ändå kom det upp en sån där Windows "ny maskinvara" i början, men den verkade inte heller hitta nått. Vad ska jag göra? Har laddat ner från emu-s hemsida också. Men det bara krånglar alltihop.

• 1 månad senare...
Postat

Jag behöver hjälp med drivrutiner jag med... har precis samma problem som trådstartaren!

Postat

Snälla om du råkar veta hur jag ska bära mig åt för att få tag på drivers till mitt EMU 0404 - hör av dig! Jag har suttit uppe ett dygn nu och försökt få det *(#%&/^¤ ljudkortet att funka!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.