Curry_Man Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Hur går man till väga om man vill att sången hela tiden liksom går i "Cheer" effekt och inte bara enstaka toner. Tror inte att Antares Autotone grejjar detta för det här ändamålet, inte för mig iaf.
android Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 (redigerat) Har aldrig testat, men det borde gå med AA. Ställ in på "choosy" och "fast" (oj, vad jag gissar, men jag tror att det heter så?)... Redigerat 12 november 2004 av android
MusicGene Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 och sjung helt fel helst åxå så att den får arbeta. Du kan åxå ställa in skalan så den inte använder alla tonerna.
Mossman Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 pitcha hela låten något när du sjunger in så att det hamnar något ner/upp. Sedan när autotune ska rätta till det får AA jobba lite med att få det rätt
Kill All Autotuner Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 ...två,tre,fyr.......upp till Kaaaamp eemot kvalen.....sista striden är hääääär ....... Detta sprider sig alltså , som ringar på vattnet * Snyft......Snork *
joachime Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 och sjung helt fel helst åxå så att den får arbeta. Du kan åxå ställa in skalan så den inte använder alla tonerna. Ja, eller ännu bättre sjung in på en ton som definitivt inte används i låten och rita sedan upp hela melodin i graphic mode. Lär ju ta ett tag, dock 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.