Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur går man till väga om man vill att sången hela tiden liksom går i "Cheer" effekt och inte bara enstaka toner. Tror inte att Antares Autotone grejjar detta för det här ändamålet, inte för mig iaf.

Annons
Postat (redigerat)

Har aldrig testat, men det borde gå med AA.

Ställ in på "choosy" och "fast" (oj, vad jag gissar, men jag tror att det heter så?)...

Redigerat av android
Postat

och sjung helt fel helst åxå så att den får arbeta. Du kan åxå ställa in skalan så den inte använder alla tonerna.

Postat

pitcha hela låten något när du sjunger in så att det hamnar något ner/upp. Sedan när autotune ska rätta till det får AA jobba lite med att få det rätt

Postat
och sjung helt fel helst åxå så att den får arbeta. Du kan åxå ställa in skalan så den inte använder alla tonerna.

Ja, eller ännu bättre sjung in på en ton som definitivt inte används i låten och rita sedan upp hela melodin i graphic mode. Lär ju ta ett tag, dock 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.