Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjena, eftersom jag håller på att uppgradera min hemmadator så undrar jag följande.

vad krävs av datorn, dvs processor, minne ,osv för att kunna

spela in 16 kanaler audio samtidigt

och spela up ca 30 kanaler samtidigt med lite effekter och smått och gött.

ljudkort har jag så det behöver ni inte ta med i specen.

danke på förhand dudes. !

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

En SATAdisk 7200 rpm, förutom systemdisken.

En CPU från single core 3Ghz och uppåt.

2GB ramminne.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Spelar nog ingen större roll om det är AMD eller Intel, bara det inte är AMDs eller Intels lågbudget modeller med lite $ för då går det kryckigt värre.

Redigerat av drloop
Postat

jag har som följande i dator 1

Intel Core™ 2 Duo E7300 2,66GHz och 2 gb ram

och i dator 2 en intel quad q9300 2.5ghz med 4 gb i ram

vad tror ni räcker det ?

Postat
jag har som följande i dator 1

Intel Core™ 2 Duo E7300 2,66GHz och 2 gb ram

och i dator 2 en intel quad q9300 2.5ghz med 4 gb i ram

vad tror ni räcker det ?

EH LOL JA! FFS! Räcker och blir över PUNKT!

Postat

skratt ja men det låter ju kanon, då blir det producerande här fram över., vi har skaffat en massa trummickar och mickar till stärkarna och dyligt

trummorna kommer säkert ta up 12 av dom 16 kanalerna. vi vill ha allt uppsatt eftersom vi inte ahr tid att repa så ofta ,, då måste vi kunna lira in varje liten ide eller riff för att inte glömma bort, och att kunna göra det med bra ljud varje gång skall ju bli skoj !

Postat

vad jag var ute efter med denna fråga var ju, att få veta vad som krävs för ett visst antal kanaler,, det finns ju redag grymma trådar om vad man skall ha för grejor i burken

men aldrig nått om vad det klarar av.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Jag håller på och bygger ihop en till dator. Jag kommer sätta i en E8400 eftersom den ligger helt rätt i kurs. 😆

Postat

fan sen när budgeten tillåter skall jag skaffa rackomoterbar datorlåda osså, så man kan göra skiten lite mer mobil, om man vill lira in live spelningar. , eller har ni nån annan lösning på datorchassie

drloop (oregistrerad)
Postat

Se till att ha en separat audiodisk!!!!!!!

Postat

i duo datorn så sitter det 2 sata diskar, men har bara en i quad datorn som jag har hemma,, får väl skaffa en till sedan !! ,,

drar det ner prestanda när man har allt på systemdisken eller ?

drloop (oregistrerad)
Postat
i duo datorn så sitter det 2 sata diskar, men har bara en i quad datorn som jag har hemma,, får väl skaffa en till sedan !! ,,

drar det ner prestanda när man har allt på systemdisken eller ?

Japp!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.