spaceman Postat 17 oktober 2008 Dela Postat 17 oktober 2008 Tjena, Har uppgraderat Cubase till Cubase_4.5.2.274 och tankat ner VST_Sound_Collection_Vol_I filerna: VST_Sound_Collection_Vol_I.part1.exe VST_Sound_Collection_Vol_I.part2.rar VST_Sound_Collection_Vol_I.part3.rar VST_Sound_Collection_Vol_I.part4.rar VST_Sound_Collection_Vol_I.part5.rar Kört VST_Sound_Collection_Vol_I.part1.exe som skapar en VST_Sound_Collection_Vol_I katalog med installer data som jag sedan installerat utan problem med Setup_VST_Sound_Collection_Vol_I.exe. När jag sedan startar Cubase så har den installerat HALionOne SoundBanks katalogen med följande innehåll: EXP_YMH_001_S90ES_Piano.hsb EXP_YMH_001_S90ES_Piano_Set1.hsb EXP_YMH_002_SR_OneSoundz_Silver.hsb EXP_YMH_002_SR_OneSoundz_Silver_Set1.hsb GM_Drum_Content.hsb GM_Drum_Set_1.hsb GM_Sound_Content.hsb GM_Sound_Set_1.hsb Pro_Content.hsb Pro_Set_1.hsb Pro_Set_2.hsb Pro_Set_3.hsb Studio_Content.hsb Studio_Drum_Content.hsb Studio_Drum_Set_1.hsb Studio_Set_1.hsb Studio_Set_2.hsb När jag sedan kollar i Media Bay (som suger fett) i Cubase så kan jag konstatera att inga nya track presets har skapats som går mot: EXP_YMH_001_S90ES_Piano.hsb EXP_YMH_001_S90ES_Piano_Set1.hsb EXP_YMH_002_SR_OneSoundz_Silver.hsb EXP_YMH_002_SR_OneSoundz_Silver_Set1.hsb Dom track presets filerna som finns är orginal från april 2007 i Track Presets\Instrument\HALionOne\Pro Set och Studio Set. Min fråga är sådeles, hur ska jag kunna använda dom nya hsb bankerna när det inte finns några nya track presets som går mot dessa ? Har kollat i media bay och i burken utan reultat. Dom instrument som man redovisar i Sonic Reality OneSoundz Silver Edition.pdf filen finns ju inte med som track presets eller i Media Bay. Är det något mer man måste göra ? Måste man regga sig på Sonic Reality eller dylikt ? Är det något man inte kan köra i Halion One med dessa hsb filer ? Kom igen nu Steinberg. Informationen kring detta är undermålig i dokumentationen och i manualen. Är det bara bluff med dessa nya VST sound collections som man får lägga tid på att bara tanka ner ? Är det någon på forumet som kan svara eller MI-Seven ????? Är det någon som lyckats, och isåfall HUR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kire Postat 18 oktober 2008 Dela Postat 18 oktober 2008 Hittade ett inlägg från Steinberg Support här http://www.steinbergusers.com/forums/showf...9076/Main/8781/ mer mer info, kanske hjälper. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 18 oktober 2008 Dela Postat 18 oktober 2008 Hittade ett inlägg från Steinberg Support härhttp://www.steinbergusers.com/forums/showf...9076/Main/8781/ mer mer info, kanske hjälper. Ja jag undrade också var allt var. Med risk för problem, uppenbarligen. Men vad kan man förvänta sig av Kobajs? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 20 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2008 Jo, har hittat dom nya samplingarna men det är inte så man gör vågen direkt. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 20 oktober 2008 Dela Postat 20 oktober 2008 Jo, har hittat dom nya samplingarna men det är inte så man gör vågen direkt. 🙂 🙂 Nä finns inget i cubase som överraskar direkt eller får en att jubla. Det är mjukvarans motsvarighet till Volvo. Man vet vad man får men inget mera. Hade jag köpt nytt idag hade jag hellre satsat på Sonar istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 20 oktober 2008 Dela Postat 20 oktober 2008 (redigerat) Jo, har hittat dom nya samplingarna men det är inte så man gör vågen direkt. 🙂 🙂 Nä finns inget i cubase som överraskar direkt eller får en att jubla. Det är mjukvarans motsvarighet till Volvo. Man vet vad man får men inget mera. Hade jag köpt nytt idag hade jag hellre satsat på Sonar istället. Toyota menar du? 😆 Edit: Och för att dra parallellen vidare, vad är Pro Tools om inte en Chevrolet (ett måste i USA) och Logic skulle kunna vara Mercedes (ursprungligen tysk kvalitet som på senare år blivit något av folkets val). Redigerat 20 oktober 2008 av joachime Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.