Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Hmmm, konstigt tänkt kan jag tycka.

Okej att satsa på en bredare marknad som bara använder det som surfmaskin men att slumpa bort musiker och studiofolk känns kanske inte helt befogat.

Dom borde ju vara smärtsamt medvetna om att dessa klagomål och bojkottar skulle uppkomma men de har nog tänkt mer på bredare användarbas och pengar än oss musiker. Tråkigt att det blivit såhär bara. Många hemstudio-pulare som kommer välja PC istället för Mac nu.

Postat
Många hemstudio-pulare som kommer välja PC istället för Mac nu.

Ja fast fram till denna veckan skulle ju "alla" byta till Mac eftersom Vista suger.

Frågan är varför inte fler ljudkortstillverkare än Motu och Edirrol (såvitt jag vet) har hakat på USB2-trenden, vilken

tydligen gällt för kameror länge.

Postat
Frågan är varför inte fler ljudkortstillverkare än Motu och Edirrol (såvitt jag vet) har hakat på USB2-trenden, vilken

tydligen gällt för kameror länge.

Ett par till finns det väl. Men om inte USB2 ger lägre latency (vet inte hur det ligger till på den fronten) så behövs ju inte USB2 för ett ljudkort med ett fåtal kanaler.

Tycker gott att Apple kunde väntat till USB3 innan de dumpade Firewire. Att macbooken har haft en 6-pinnars firewire-port har ju varit ett stort säljargument för den i musikerkretsar. Och de som köpt dem har i sin tur har troligtvis påverkat en och annan till att köpa en Mac de med.

Dessutom tror jag folk håller kvar sin "gamla" utrustning lite längre idag med tanke på hur ekonomin ser ut. Varför byta ut en dv-kamera eller ett ljudkort som bara har ett par år på nacken?

Då hade jag hellre sett att de dumpat den optiska läsaren ärligt talat. Den finns det iaf fullgoda externa alternativ till om man nu behöver en.

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Men ska man göra musik på "riktigt" så måste det väl ändå vara bättre med en Pro och då blir väl det här lite skitsamma. Så spar din gamla knätopp och köp en Pro dvs ha en jäkligt bra bärbar kvar i din ägo som du kan ta med dig och dina projekt om du behöver och få en riktigt jävla bra stationär musikmaskin i pron. Eller ska det bli nytt i pron oxå typ inga interna kortplatser överhuvudtaget bara usb för extern utrustning?

Redigerat av anarkisten1
drloop (oregistrerad)
Postat

Intel kommer med en ny processor (Nehalem) alldeles strax.

Misstänker att det blir en update av alla Apples modeller ganska snart efter nyår.

Då hoppas jag att det blir nåt som går bättre än USB2 i de billigare Macnookarna...

pme (oregistrerad)
Postat

Jag får en känska av att han har fått frågan lite för många gånger och inte riktigt är nöjd med sitt eget svar...

drloop (oregistrerad)
Postat

Det kan vara så att Invidia inte har ett chipset som är tillräckligt billigt med FW.

pme (oregistrerad)
Postat
Det kan vara så att Invidia inte har ett chipset som är tillräckligt billigt med FW.

Tja FW ingår i budgetmodllerna på laptops som säljs i vitvaruhusen i hoden.

drloop (oregistrerad)
Postat

Hhm, nytt chipset med Nvdidas nya grafik integrerat... finns ännu ingen utom Apple som säljer detta chipset.

Postat
Intel kommer med en ny processor (Nehalem) alldeles strax.

Misstänker att det blir en update av alla Apples modeller ganska snart efter nyår.

Då hoppas jag att det blir nåt som går bättre än USB2 i de billigare Macnookarna...

nehalem i7 är inte till notebooks. Notebookversionen kommer förmodligen inte än på ett bra tag. Betänk också att de precis släppt nya notebook-processorer.

Postat

Hhm, nytt chipset med Nvdidas nya grafik integrerat... finns ännu ingen utom Apple som säljer detta chipset.

om ni tittar på bilderna på det nya nvidia-moderkortet så finns det inte plats för fw på macbookmodellen, inte heller i chassit, kolla macrumors.com

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.