Jump to content
Annons

Exportera Midi

Recommended Posts

0skar (oregistrerad)
Postat

Det är så att när jag ska exportera miditrummor i låtarna i Cubase SX så följer bara allt ljud förutom just Miditrummorna med. Hur kommer det sig?

Annons
Postat

Hände samma sak för mig. Det verkar som det inte går att exportera midi-filer. Du ta ta en vsti-plugg eller Reason eller nån annan sån skit 😕

0skar (oregistrerad)
Postat

Men mina kompisar kan ju?

Postat

Det kan vara så att du måste ha trum ljudet på in istället för out i regeln på midispåret?

😄

Typ om du kör Groove Agent så har du den på out för att höra den hela tiden osv, men sen ner du skall exportera allt så måste du flytta den till in porten.

Du ser också på ljudnivån vid regeln hur den rör sig och då har du ljud på spåret..

Jag önskar jag kunde lägga upp bilder till dig...

Jag hoppas att du förstår.. 😳

Postat

Alltså....? Är det ljudet du vill exportera, inte själva midi-filen?

Vad spelar ditt midi-spår upp ljud från? Nåt VSTi eller en extern synth eller nåt annat?

Om du spelar via en extern ljudkälla måste du ju spela in trumljudet på ett audiospår för att Cubase ska kunna exportera det.

0skar (oregistrerad)
Postat

Jag vill få miditrummor och mina audiofiler i samma fil. Jag kan verkligen inte fattar varför det inte funkar.

0skar (oregistrerad)
Postat

Åh! Nu kom jag på. Ni behöver inte bry er längre. 😛

Postat
Åh! Nu kom jag på. Ni behöver inte bry er längre. 😄

Förklara gärna vad det var du kom på

Det kan finnas fler som ställs inför samma problem... då har du ju bidragit med hjälp automatiskt.. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.