Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan! Letar efter en Slags ADAT-brygga där mina 8 st ADAT i/o blir analoga XLR-kontakter/balanserade tele

produktförslag?

Annons
Postat

Med andra ord behöver du ha en 8-kanalig A/D-D/A-omvandlare med ADAT I/O... 🙂

Det finns en del, men det beror förstås på vilket prisläge och vilken ljudkvalitet du är ute efter.

Ett par exempel (om du prioriterar ljudkvalitet före pris):

RME ADI-8 DS

Lynx Aurora8 + ADAT-option

Postat

Har kollat på produkter, fortfarande mycket osäker.. 2 gamla godingar som fyller mitt syfte är ju bl.a.

*Fostex VC8

och

*Alesis AI3

men kom även på en till grej(hör upp PT-användare):

Jag har ju ett digi002r, och med hjälp av firewire så ska jag väll kunna daisy-chaina 2 st digi 002r och få 16 analoga in/ut ?

stämmer detta ?

Postat
Har kollat på produkter, fortfarande mycket osäker.. 2 gamla godingar som fyller mitt syfte är ju bl.a.

*Fostex VC8

och

*Alesis AI3

Om du tittar på begagnat så kan du nog få tag på en RME ADI-8 pro för en billig peng, eftersom den försvann för några år sedan - men den slår ut de du nämner med hästlängder.

Behringer har också en billig burk, men då är det verkligen mest funktionen och inte ljudet man är ute efter... 🙂

Postat

*Fostex VC8

och

*Alesis AI3

Om du tittar på begagnat så kan du nog få tag på en RME ADI-8 pro för en billig peng, eftersom den försvann för några år sedan - men den slår ut de du nämner med hästlängder.

Behringer har också en billig burk, men då är det verkligen mest funktionen och inte ljudet man är ute efter... :rolleyes:

Självklart ska det vara en godkänt ljud, annars blir det rätt onödigt att köpa bordet..

ADI-8 PRO verkade intressant, hittar den för 7k just nu, ska gräva vidare i det hela!

Tack Claes!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.