debatt Postat 16 oktober 2008 Postat 16 oktober 2008 (redigerat) Jag har precis fått min elbas nu ifrån England. Egentligen har jag väntat i ett år kan man säga, för första gången jag skulle beställa i november förra året 2007, så visade det sig att de bara hade fått in en enda så småningom och det var en kille som köpte den i Maj 2008, efter 7 månaders leveranstid till affären, endast 10 minuter innan jag skulle lägga min beställning. Sedan var det olika besked från dem hela sommaren om när de skulle få in en till, men i början av Augusti la jag iaf en beställning. Sedan blev den fördröjd även denna gången, Augusti, September... och skulle komma först 14 November. Förvånad därför när den dök upp nu. När den nu väl kom, så var det med helt uppfläkt botten och man såg den andra lådan inuti. Inte konstigt att det hänt under färden från olika städer i England, via Tyskland, sedan Danmark och till slut till Sverige. Tejpet var nämligen väl snålt tilltaget. Undrar just hur länge lådan varit uppfläkt under färd. Trodde först att plektrumskyddet var extremt repat, men märkte sedan att det var plast över (det var verkligen osynligt tajt) - och jag låter det sitta kvar. I övrigt är skicket fenomenalt! Ljudkvaliteten och spelbarheten är suveräna. Tonkontrollen svarar mycket bra hela vägen, vilket gör att man kan få fram både murrig, balanserad och briljant bas. Ingen av kontrollerna ger ifrån sig brus överhuvudtaget. Sedan vet man ju aldrig om sådana här Vintage Re-Issues ska vara repade på t.ex. plektrumskyddet, Gibsons SG Faded är ju det medvetet - men så heter ju just de som de gör. Summering: Ljud: 5//5 Spelbarhet: 5//5 Inställningsmöjligheter: 5//5 Prisvärdhet: 5//5 Utseende: 5//5 Brusnivå: 5//5 Övrigt: Den tunnaste sexkantsnyckel jag sett medföljde, liksom en utmärkt produktkatalog från musikaffären i England. Kan inte sägas klarare. 😉 //:debatt Redigerat 16 oktober 2008 av debatt
debatt Postat 17 oktober 2008 Trådstartare Postat 17 oktober 2008 Kul! Lägg upp bilder på den vetja! 😆 När jag har en bra kamera och en pc som funkar för det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.