Jump to content
Annons

Sven Bornemark på MI7 här!

Sven Bornemark

Recommended Posts

Hallå därute!

Jag har varit medlem här på forumet ett tag men inte skrivit så mycket. Jag planerar att tillbringa mer tid här i fortsättningen. Jag har tidigare tillverkat virtuella instrument åt Steinberg (Virtual Guitarist och Groove Agent) och MI7/Bornemark (Broomstick Bass). Nu jobbar jag som produktansvarig på MI7 i Skanör. Audio-Technica (mickar och hörlurar), Submesrible Music (DrumCore, KitCore) och ASK Video (instruktions-DVDer för musiker) är våra främsta produktlinjer.

Jag är här på forumet i egenskap av representant för MI7. Om du har supportfrågor, så vänd dej till info@mi7.com eller ring 040-630 69 70.

Dela på andra sajter

Annons

Välkommen hit!

Det är bra att distributörer har närvaro på forumet - och när det dessutom är så trevliga killar som du, så är det ännu roligare. 😑

Dela på andra sajter

Tack!

Jag driver VST-forum, och det rullar på som tidigare. http://vstforum.clubcubase.net

(Fast just nu när jag skriver detta knasar forumet naturligtvis. 🙂 Tips: Försök undvika Network Solutions så mycket ni bara kan!)

Flytta domänen till http://www.godaddy.com/ så slipper du strul - och kommer billigare undan... 😛

Dela på andra sajter

Hej o välkommen!

Eftersom ingen annan frågat tar jag på fåntrattsmössan och ställer frågan: Är du släkt med ... den Bornemark?

Dela på andra sajter

Hej o välkommen!

Eftersom ingen annan frågat tar jag på fåntrattsmössan och ställer frågan: Är du släkt med ... den Bornemark?

Info för den okunnige... 🙂

Dela på andra sajter

Välkommen! en av mina favorit låtar, din syster sjunger skitbra här tycker jag, uppäckte precis att de sjunger om Sven så det borde ju vara du.

Gullan Bornemark- Tvätta bilen

Dela på andra sajter

Fantastiskt Sven!

Jag älskade din Jorden Runt och Trams!konsert jag var på för ett tag sedan med ett par barn var barnvakt åt! Sedan köpte jag Jorden Runt (inte av dig som du sålde efter giget utan på Ginza för bara 40 kronor, men i alla fall). Dessutom kan jag meddela att jag har äkta (köpta) exemplar av dina fina VirtualG och Broomstick Bass (även om jag nästan bara använder VG). Jättebra!

Kramisar/Fredrika

Dela på andra sajter

Välkommen! en av mina favorit låtar, din syster sjunger skitbra här tycker jag, uppäckte precis att de sjunger om Sven så det borde ju vara du.

A'...men snälla sixties, det är inte hans syster, det är ju hans mamma. Hon är ju ett nationalhelgon och Sven är säkert vårt nästa. Skärpning!

Det är ju 2 röster , så det borde väl vara Mor och systern som sjunger, jag gillar den ljusare rösten som borde vara systern.

Redigerat av sixties
Dela på andra sajter

Hej o välkommen!

Info för den okunnige... 🙂

Yoyomama! Det borde jag kunnat leta upp själv så nu går jag och ställer mig i skamvrån.

Dela på andra sajter

Fantastiskt Sven!

Jag älskade din Jorden Runt och Trams!konsert jag var på för ett tag sedan med ett par barn var barnvakt åt! Sedan köpte jag Jorden Runt (inte av dig som du sålde efter giget utan på Ginza för bara 40 kronor, men i alla fall). Dessutom kan jag meddela att jag har äkta (köpta) exemplar av dina fina VirtualG och Broomstick Bass (även om jag nästan bara använder VG). Jättebra!

Kramisar/Fredrika

Det finns även en bror till Sven vid namn Dan, han har gjort barnskivor och var även nominerad till en Grammy tidigare i år, tror faktiskt det är honom du tänker på!?

Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

A'...men snälla sixties, det är inte hans syster, det är ju hans mamma. Hon är ju ett nationalhelgon och Sven är säkert vårt nästa. Skärpning!

jaså? Och jag visste inte ens vem hans mamma är. Aldrig hört talas om. :rolleyes:

Redigerat av DieHard
Dela på andra sajter

Hej o välkommen!

Info för den okunnige... 😆

Yoyomama! Det borde jag kunnat leta upp själv så nu går jag och ställer mig i skamvrån.

och våga inte komma ut på minst 100 år! :rolleyes:

Dela på andra sajter

jaså? Och jag visste inte ens vem hans mamma är. Aldrig hört talas om. :rolleyes:

*sudda sudda sudda sudda bort din sura min, munnen den ska skratta å va gla'*

*e du vaken lars, e du vaken lars, har du borstat tänderna, borstat tänderna*

Shit! Låtarna sitter i ryggmärgen ... snacka om visskatt!

😆

Dela på andra sajter

Tack alla goa vänner för alla vänliga tillmälen.

För kalenderbitaren: Fruktsallad, Jorden runt och Trams är produktioner som min lillebror Dan skapat. Min mor heter Gullan Bornemark och har skrivit en massa låtar. På sextiotalet spelade morsan, min syster Eva och jag in skivor på etiketten Snurr/Metronome. Det är Gullan och Eva som sjunger Tvätta bilen, syrran har den ljusare stämman.

När "gör" Du en Pedal Steel Vst ?

🙂

Den dag någon slänger fram deg, ska jag med glädje tillverka en virtuell pedal steel guitar. Jag tycker det är ett av dom finaste instrument som finns. Jag har hela tänket klart och kan tillsammans med alla fina musiker jag känner skapa allt content och ett bra GUI. Jag skulle med stor glädje tillverka ett dylikt musikverktyg. Men utveckling är inte helt gratis...

Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
jaså? Och jag visste inte ens vem hans mamma är. Aldrig hört talas om. 🙂

*sudda sudda sudda sudda bort din sura min, munnen den ska skratta å va gla'*

*e du vaken lars, e du vaken lars, har du borstat tänderna, borstat tänderna*

Shit! Låtarna sitter i ryggmärgen ... snacka om visskatt!

😮

jaså hon som gjorde dem låtarna? Ja om man så blir 200 år glömmer man inte dem. okej då vet jag. 😆

Dela på andra sajter

Det finns även en bror till Sven vid namn Dan, han har gjort barnskivor och var även nominerad till en Grammy tidigare i år, tror faktiskt det är honom du tänker på!?

Självklart! Det är Dans plattor jag har och Svens program. Förlåt. Jag får skylla på att jag blev bjuden på vin i går. 😆

Dela på andra sajter

Jess boss. 😆

Hej och välkommen Sven. Vad kul att du gör dig 'synlig'. 😆 Trist att VST ligger nere, man får ju ställa om hela dagsrutinen! 😆 Och angående pedal-steel-pratet. Det hade ju varit en höjdare.

Ha det fint så länge!

/Odog2 alias Holmberg

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.