Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Rob Papen & LinPlug are set to release Albino 2 in the first quarter of 2004.

"Rob Papen was clear that the new features should be top notch, creative and again focus highly on usability and music making. Together with his ideas and the wishes of his users, Rob and LinPlug mastermind Peter Linsener created Albino 2!"

The price of Albino 2 remains the same as the original version - £132.95 and a downloadable upgrade will be available to original Albino owners for 39 EUR (From RobPapen.com or LinPlug.com). A FREE upgrade will be available to users who purchased Albino after October 2003.

New features in Albino 2:

Arpeggiator with stunning features like:

32 steps rhythm sequencer with "velocity values" or "tie" and "off" function for each step.

Several modes including a chord mode, modulation mode, up, down, up/down, up/down+, down/up, down/up+, as played and random mode.

Keyboard retrigger on/off for the pattern.

Swing function.

Velocity of pattern or keyboard velocity mix knob.

Save, load, copy, paste, init functions for the complete arpeggiator settings.

New preset browser.

More than 1100 high quality RP presets.

Chord memory mode, with the setting saved within a preset.

Oscillator SYNC option in Analog Oscillator 2 and 4.

New digital spectrum waveforms.

Spread function for ultra fat detune sounds.

New Flanger FX.

Oscillators activity LED.

Stereo panning knob in Phaser FX.

Additional new Chorus.

New GUI [View a 3D render]

Keyboard velocity curve respond.

Microtuning for different scales, indian, arabic etc.

Källa: K-v-R

Redigerat av Carl_B
Annons
Postat

Ouch... snyggt de blev... skulle nog skrivit lite mer seriöst 🙁

trodde de skulle renskrivas osv.. 😳

Postat (redigerat)
Ouch... snyggt de blev... skulle nog skrivit lite mer seriöst 😄

trodde de skulle renskrivas osv..  🙂

Tanken med nyheterna är att det inte är Studio som ska stå för dem, utan alla som är medlemmar. Är det något som är viktigt för communityn så är det bara att skriva in ett en nyhet. Vad moderatorerna gör att validera äktheten i nyheten - det är det enda. 😎

Alla ansvarar för sina egna inlägg, men nyhetsinlägg vill vi bara ska bekräftas.

Vill du, så kan du i efterhand gå in och redigera/komplettera din nyhet genom att klicka på knappen "Edit" på samma rad som ditt namn i nyheten.

EDIT: Uppdaterade informationstexten om forumet Nyhetstips för att förtydliga syftet.

Redigerat av Olsberg
Postat
albino 1 gav mig mer än vad jag förväntade mig, så en 2:a kan inte vara sämre.

och rob papens förmåga att skapa bra preset's som ger inspiration gör inte saken sämre 😄

Hoppas 2an har lite fetare ljud... älskar 1an.. men de e lite tunt... 😉

Postat

vore kul och få höra vad som gör att du finner albino 1 tunn, det vill säga om du känner för att förklara ? 😄

mvh

kultur ambassaden

Postat

vore kul och få höra vad som gör att du finner albino 1 tunn, det vill säga om du känner för att förklara ? 😄

mvh

kultur ambassaden

tycker de låter tunt bara... om man jämför med t.ex JP-80x0, Virus, Malström... kan vara filtret.. eller vågformerna...

Postat

jaa... stämmer nog...

har hållt på mycke me vanguard de senaste o den låter skitbra verkligen!! jävligt lik JPn i filtret... krispiga diskanter osv...

Postat

F** va gött! Ettan äger ju nåt enormt.

• 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Postat
Hoppas 2an har lite fetare ljud... älskar 1an.. men de e lite tunt... :rolleyes:

Jag har Albino 2 här och den låter tunn i ljudet om man jämför med Arturia Moog, NI Pro 52 eller Logic ES2. Men det behöver inte vara någon nackdel om man gör arrangemang med många syntar - då får man ju ändå skära bort frekvenser för att få till ljudbilden :-)

Det jag gillar mest med Albino 2 är att den är så CPU-snål. Därför gillar jag att köra den i Numerology, som inte bränner ner virtuella instrument till audio utan kör allt i real-tid.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.