Jump to content
Annons

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat
Jams hemsida är givetvis inte perfekt men personligare än konkurrenternas och dessutom med mer eller mindre unika instrument man inte ser hos många av konkurrenterna...

För de som inte visste det så har Jam visst en jättebra hemsida - det finns ju några unika instrument på den.

Ok, jag visste inte det. Jag ångrar mig. Sidan är bra, trots det dåliga upplägget, som ju egentligen bara är charmigt och den felaktiga informationen är ju bara skojig. Det är ju så mycket roligare att ringa till dem och fråga om de har några spännande, unika instrument på lager.

Bara så att alla förstår, så är det här ett så kallat ironiskt inlägg som jag brukar skriva ibland.

Ja fy på sig flyrider, du borde ha kollat upp hur många unika instrument sidan har innan du kan klaga på att den är dålig! 😲😕

Jag var också ironisk för de som inte förstod det

Som vad då? Deras skitfula eagle lucifer-lilithguror, ? 😛 Inte ens om jag fick den gratis. Inte ens här hemma skulle jag visa den för katten(om jag nu hade en).

Annons
  • Svar 142
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Jams hemsida är givetvis inte perfekt men personligare än konkurrenternas och dessutom med mer eller mindre unika instrument man inte ser hos många av konkurrenterna...

För de som inte visste det så har Jam visst en jättebra hemsida - det finns ju några unika instrument på den.

Ok, jag visste inte det. Jag ångrar mig. Sidan är bra, trots det dåliga upplägget, som ju egentligen bara är charmigt och den felaktiga informationen är ju bara skojig. Det är ju så mycket roligare att ringa till dem och fråga om de har några spännande, unika instrument på lager.

Bara så att alla förstår, så är det här ett så kallat ironiskt inlägg som jag brukar skriva ibland.

Ja fy på sig flyrider, du borde ha kollat upp hur många unika instrument sidan har innan du kan klaga på att den är dålig! 😆:rolleyes:

Ja det borde jag nog ha gjort. Fy på mig.

Postat

AHA!

Gissa vad jag gjorde i brist på annat!?

Mejlade Jerker från Jam!

han svarade såhär!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Subject: SV: Tjenare! Studio Forumet vill er något!

From: "Jerker Antoni" <jerker@jam.se>

Date: Thu, October 16, 2008 10:48 am

To: angus@norder.se

Hej!

Tack för tipset.

Fast ärligt talat - är Musikbörsens eller 4sounds hemsida bättre - knappast va?

Vi håller just på att ändra till en helt ny hemsida med nytt upplägg på alla sätt.

Kommer kanske att sjösättas redan om några veckor om allt funkar.

Då blir det andra bullar.

Det där med dålig och slö personal osv. är inget nytt - det brukar skrivas om det på

alla forum om alla butiker - och faktiskt inte så mycket att bry sig om egentligen -

vi brukar faktiskt få mer beröm än många andra. Det är ändå alltid några som är

missnöjda, tycker att vi har en massa egenimporterad skit osv. Framförallt dom som

inte ens provat prylarna... Värsta exemplet var på GMFs forum där Eagle gitarrerna

bara var skit - tills många försvarade dom och tyckte dom var mycket prisvärda.

Samma sak med JJlabs mikarna - tills någon kom på att den första stormembrans

JJlabs-miken (som då kostade 1.295:-) var samma mikrofon som en CAD-mik som kostade

5.495:-. Och det är faktiskt sant.

Kolla in sidan om några veckor igen - vi kommer ev. också att lägga upp en länk där

man kan prova den så vi får den hårdtestad innan den går "live".

MVH Jerker

Jerker Antoni

JAM AB

Roslagsgatan 14, 113 55 Stockholm, SWEDEN

Tel +46 8 410 510 88

Sug på den! :rolleyes:

Postat (redigerat)
Luthman, och därigenom också 4-soundbutikerna, ingår numera i samma företag som musikbörsen...det är väl härligt med Oligopol!!!???

Isåfall är väll Jam Sveriges största Sverigeägda kedja?

Norge kommer köpa hela sverige så småningom........ BAH!

Problemet är att även Jam köper av samma leverantörer som redan äger 4sound och Musikbörsen...Egentligen borde det hela vara något för konkurrensverket att kika på. Det är helt sjukt att några av dom största leverantörerna har sånt inflytande över vad som säljs i butikerna och till vilka priser. Inte undra på att så många handlar av thomann istället.

Nu har du iofs väldigt fel om sverigesituationen, men tror du inte att vad Thomann köper och hur deras priser sätts till stor del styrs av deras leverantörer...

På vilket sätt har jag fel? Du får gärna berätta om du har bättre insyn än jag...

Såklart att Thomann styrs av leverantörspriser, jag har aldrig diskuterat det. Att dom är billigare än svenska butiker på många (om inte alla) produkter är ett faktum! Jag känner inte till ägarförhållandena i tyskland men att det är väldigt unket i de nordiska länderna är också det ett faktum...Om fyra av de största leverantörerna (som i sin tur helt eller delvis äger de två största butikskedjorna) ägs av samma moderbolag så så är ju all konkurrens satt ur spel...

Redigerat av SyntaxError
Postat

Ja fy på sig flyrider, du borde ha kollat upp hur många unika instrument sidan har innan du kan klaga på att den är dålig! 😆:rolleyes:

Som vad då? Deras skitfula eagle lucifer-lilithguror, ? 😆 Inte ens om jag fick den gratis. Inte ens här hemma skulle jag visa den för katten(om jag nu hade en).

Ja precis! Det är de fula lucifergurorna som ger Jam världsrekordet i bra hemsida 🙂

Nån gång, säger jag er vänner, ska jag göra världens bästa hemsida. Jag ska samla bilder på alla världens unika gitarrer som ska komma poppa upp i separata rutor när man går in på hemsidan. Och grönt ska det vara, grönt och svart.

Och så ska man inte kunna klicka bort rutorna, måste starta om datorn.

Men iom att det är många mer eller mindre unika instrument på sidan så är den bäst 🙂

(Min fetstil och understrykning)

Postat
Hej!

Tack för tipset.

Vi håller just på att ändra till en helt ny hemsida med nytt upplägg på alla sätt.

Det där med dålig och slö personal osv. är inget nytt - det brukar skrivas om det på

alla forum om alla butiker - och faktiskt inte så mycket att bry sig om egentligen -

missnöjda, tycker att vi har en massa egenimporterad skit osv. Framförallt dom som

inte ens provat prylarna... Värsta exemplet var på GMFs forum där Eagle gitarrerna

JJlabs-miken (som då kostade 1.295:-) var samma mikrofon som en CAD-mik som kostade

Kolla in sidan om några veckor igen - vi kommer ev. också att lägga upp en länk där

MVH Jerker

Jerker Antoni

JAM AB

Tel +46 8 410 510 88

Ja han måste väl lyfta fram några positiva saker också. Nåt som folk missar är att Jam är "portade" från både Yamaha och Roland. Dom får alltså inte handla från dessa leverantörer och det är därför dom säljer så otroligt mycket av sina egna billigare märken eftersom dom inte kan erbjuda orginalen.

Det vore ju kul att skicka ett mail och fråga varför det är så :rolleyes:

Postat
Hej!

Tack för tipset.

MVH Jerker

Jerker Antoni

JAM AB

Tel +46 8 410 510 88

Ja han måste väl lyfta fram några positiva saker också. Nåt som folk missar är att Jam är "portade" från både Yamaha och Roland. Dom får alltså inte handla från dessa leverantörer och det är därför dom säljer så otroligt mycket av sina egna billigare märken eftersom dom inte kan erbjuda orginalen.

Jaaaa... kanske borde skicka ett sånt.. haha =)

DieHard (oregistrerad)
Postat
Dom flesta som står i musikbutik är misslyckade musiker som aldrig slog igenom på 70 talet, å nu står dom där med sina Marshall plexi, Gibson Les Paul och tror att musiken dog ut med led zeppelin.

Kanske det men många ser dock förvånansvärt unga ut..

Kanske för att de satsade på botox istället för gearbox? :rolleyes:

Postat

Hej Hej!

Jag har ganska bra insyn i vad som komma skall på deras nya hemsida och det kommer bli en

stor skillnad till det bättre.. så håll ut ett par veckor till.. :rolleyes:

Kan höra med Jerker om jag kan posta en beta länk..

mer än så tänker jag inte säga..

//S

Postat
Hej Hej!

Jag har ganska bra insyn i vad som komma skall på deras nya hemsida och det kommer bli en

stor skillnad till det bättre.. så håll ut ett par veckor till.. 😆

Kan höra med Jerker om jag kan posta en beta länk..

mer än så tänker jag inte säga..

//S

Underbart! det ser åtminstone jag fram emot, men det flesta verkar föredra nått annat än just Jam... :rolleyes:

Postat

förövrigt tror jag faktiskt att JAM är en den bäst uppdaterade musikaffären i sverige vad det gäller

tillgängliga produkter (nya och beg) på sin hemsida.

hemsidan uppdateras 3-4 gånger dagligen ifrån produktsystemet , sist jag kollade så fanns det 6099 produkter online..

Sen är det ju en annan sak att man skall hitta dem också 🙂

//S

DieHard (oregistrerad)
Postat
AHA!

Mejlade Jerker från Jam!

han svarade såhär!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Hej!

Tack för tipset.

MVH Jerker

Jerker Antoni

JAM AB

Tel +46 8 410 510 88

Sug på den! 😆

Nej där ser man. De bryr sig inte att en massa är missnöjda. De kör på som om det fortfarande vara 80-talet utan någon som helst konkurrens från utlandet. 🙂 Alltid några som är missnöjda? Jaså? Varför brukar de trådarna som handlar om butikerna och deras service alltid bli så långa? För att så många är nöjda? Snacka om att han, Jerker, snackar en massa skit.

Postat (redigerat)

jerkerloudmouthsm.jpg

jerker är skön 🙂

Redigerat av Fangus
Postat

En vanlig anledning är att man säljer för billigt till slutkund.

Postat
AHA!

Mejlade Jerker från Jam!

han svarade såhär!

Hej!

Tack för tipset.

MVH Jerker

Jerker Antoni

JAM AB

Tel +46 8 410 510 88

Sug på den! 🙂

Om detta sker så har jag inget mer att klaga på. Frågan är bara hur denne Jerkers omdöme är om han jämför Jams nuvarande hemsida med 4sounds och musikbörsens och drar slutsatsen att de är likvärdiga.

Sen angående hur personalen i musikaffärerna beter sig mot kunderna så verkar det ju vara olika från butik till butik, inom alla kedjorna. Alltså ingen anledning att peka ut just Jam. Men hur kan Jerker veta att just jam fått extra beröm?

Postat

skulle väl visserligen vilja påstå att Musikbörsens hemsida är rätt usel också... Jam's kanske är snäppet sämre. Men på MB är ju sökmotorn helt omöjlig. Antingen hittar den inget alls av det man söker på eller också kommer det upp hundra rader med ofantliga mängder av tillbehör och reservdelar som är helt ointressant. Och det är bara fåtalet grejer av allt som finns där som det finns bilder på. Där ligger allt svenska butiker rejält i lä jämfört med Thomann.... 😉 Konstigt att dom inte gör nåt åt sina hemsidor.

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
skulle väl visserligen vilja påstå att Musikbörsens hemsida är rätt usel också... Jam's kanske är snäppet sämre.

Knappast eftersom Musikbörsens hemsida är klart sämst på i princip allting, 4Sounds har den snyggaste och proffsigaste,Jam har den bredaste roligaste och mest personliga av dessa tre...

Postat

Jag tycker iofs inte att nån av de svenska butikerna har sådär jätteupphetsande hemsidor, Jam är inte på nåt sätt sämst i mitt tycke. Kolla bara Dlx, de har ju inte ens sortimentet på hemsidan, bara beggat, om inte jag är helt efterbliven och missat nåt 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag köper oftast från en och samma butik. Får kanonservice och priser som är mer än väl i konkurrens med Thomann.

Oftast har jag ju ändå surfat runt "hela" internet innan jag bestämmer mig för vad jag skall köpa alternativt testat prylen innan, så varför negga en hemsida?

Jag sätter ett capo på att jag inte förlorat en spänn i det stora hela att köpa i Sverige jämfört med Thomann. (Köpte ett och fick 10 från Hong Kong för 2$) 🙂

Redigerat av drloop
Postat
skulle väl visserligen vilja påstå att Musikbörsens hemsida är rätt usel också... Jam's kanske är snäppet sämre. Men på MB är ju sökmotorn helt omöjlig. Antingen hittar den inget alls av det man söker på eller också kommer det upp hundra rader med ofantliga mängder av tillbehör och reservdelar som är helt ointressant. Och det är bara fåtalet grejer av allt som finns där som det finns bilder på. Där ligger allt svenska butiker rejält i lä jämfört med Thomann.... 😛 Konstigt att dom inte gör nåt åt sina hemsidor.

🙂

DieHard (oregistrerad)
Postat
Jag tycker iofs inte att nån av de svenska butikerna har sådär jätteupphetsande hemsidor, Jam är inte på nåt sätt sämst i mitt tycke. Kolla bara Dlx, de har ju inte ens sortimentet på hemsidan, bara beggat, om inte jag är helt efterbliven och missat nåt 😛

På Dlx gamla hemsida hade de priser på vissa varor och de var banne mig dyrare än alla andra butiker på samma varor. Så gissar det är en anledning att de inte har priser på sin hemsida för att inte folk ska gå till annan butik och köpa samma vara billigare. Det kanske inte gäller alla varor där det är samma pris och visst kan de ha någon som är billigare än konkurrenterna. Jag köpte min ampeg svx där förra året i rabattlådan för endast 500:- och det var ett riktigt fynd måste jag säga och den vill man inte vara utan 🙂

Postat

Personalen på JAM i Göteborg är minst sagt blandad men Peter Almqvist vet nog nåt om gitarrer.

Åke

Postat
AHA!

Mejlade Jerker från Jam!

han svarade såhär!

Hej!

Tack för tipset.

MVH Jerker

Jerker Antoni

JAM AB

Tel +46 8 410 510 88

Sug på den! 😆

Det där var ju bara klockrent! 😆😆

Istället för att säga, "jag vet sidan suger men vi ska göra vårt bästa" så säger han "Fast ärligt talat - är Musikbörsens eller 4sounds hemsida bättre - knappast va?" Haha 😆😄

Postat

Startades just en ny tråd:

Studio Butiker? Jam, 4sound mm?

Vad finns för fler bra butiker.

Fundera på vilka andra bra online butiker det finns som man kan kolla på, som jam osv`???

Tyckte jag var lite kul 😆

creel (oregistrerad)
Postat

Ja, fy fan! JAMs sida är helt, totalt, OTROLIGT, dålig!

Jag vet inte VAD de tänkte när de gjorde den... eller vad de tänker nu, att de tycker att den är okej eftersom de inte gör något åt det.

Postat

haha, jag köpte en gång 2 gitarrer hos Jam "Eagle" och båda sluta fundera efter 2 veckor. sedan tog det 2 månader för dom att fixa.

Personalen var även otrevliga och jag hade också samma känsla att han störde sig på mig att jag ville lämna in gitarren.

Sedan dess har jag handlat oss Börsen. Dom ger mig alltid gratis prylar på köpet och extra rea bara sådär.

I LOVE BÖRSEN!

PS. Dom som försvara jam i tråden jobbar där 😆

Postat
haha, jag köpte en gång 2 gitarrer hos Jam "Eagle" och båda sluta fundera efter 2 veckor. sedan tog det 2 månader för dom att fixa.

Personalen var även otrevliga och jag hade också samma känsla att han störde sig på mig att jag ville lämna in gitarren.

Sedan dess har jag handlat oss Börsen. Dom ger mig alltid gratis prylar på köpet och extra rea bara sådär.

I LOVE BÖRSEN!

PS. Dom som försvara jam i tråden jobbar där 😆

vilken musikbörs jobbar du på då? 😆

Postat
haha, jag köpte en gång 2 gitarrer hos Jam "Eagle" och båda sluta fundera efter 2 veckor.

Var glad att du fick två veckor, mina gitarrer har aldrig funderat...

Postat
haha, jag köpte en gång 2 gitarrer hos Jam "Eagle" och båda sluta fundera efter 2 veckor.

😉

Postat
Ja, fy fan! JAMs sida är helt, totalt, OTROLIGT, dålig!

Kan ju inte ha varit så dålig eftersom den uppenbarligen har hjälpt Jam till att bli en av Sveriges största musikkedjor...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.