joachime Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Måste även denna tråd urarta i ett bajskastarparty? Snälla, PM:a varandra istället. Detta är ju iofs en bajskastartråd, se inlägg 1 och diverse andra inlägg... Så det var därför du postade? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Jag håller med.. till stor del. Frågan är då ... det kanske är så att dom VILL att det ska se ut så? För jag kan omöjligt begripa, det verkar så väldigt personligt, och man får typ använda ett 20 årigt gammalt sätt för att hitta ctrl+f : sökprodukt, för dom har så jävla mycket under varje kategori.. man kan inte sortera på pris, man kan inte göra NÅN sortering, vilket är riktigt.. riktigt dåligt. Jag har handlat på Jam och blivit jättebra bemött också, dock har jag en väääldigt nära vän som jobbar på musikbörsen nu så det säger sig självt vart jag handlar nu, men förut, köpt både ljudkort och mickar från jam, och blivit skitbra bemött, även när jag haft problem. Men dom borde anlita en ny webmaster som kan göra om den helt från början. Thomanns sida är ju outstanding, men då har dom förmodlingen lagt sjukt mkt pengar på siten också. Jag tippar på att dom har ett uploadscript, där dom väljer BILD, KATEGORI, PRIS, FRITEXT, så kommer det automatiskt upp på siten eller nåt i den stilen. Dom borde göra om hela siten, skulle få ett helt nytt ansikte faktiskt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bassebas Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Njo, deras sida gillar jag inte heller. Bästa av allt skulle vara en knapp för att gömma alla JJlabs produkter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maart (oregistrerad) Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Japp, websidan suger rejält. Dock känner jag inte igen mig i beskrivningen av JAM som butik. Här på JAM i Göteborg har jag alltid blivit välvilligt bemött. Om problem uppstår så gör man vad man kan för att lösa dem. Enligt mitt sätt att se det är förmågen att lösa problemen som skiljer en bra butik från en dålig. Det finns å andra sidan andra butiker här i stan som är rätt bra på att klanta till det. Jag håller med fullständigt. Har tröttnat totalt på 4sound (i Göteborg) efter riktigt dålig service vid ett flertal tillfällen. JAM däremot tycker jag är väldigt bra att ha att göra med. Synd att hemsidan är som den är bara. För alla er som tycker JAM har den värsta hemsidan ni har sett, kolla in min skolas. Den är det klart sämsta jag har sett... http://www.sommenbygd.fhsk.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 nä, sämsta sidan ever är http://www.manleylabs.com/ som tur är säljer dom sjukt bra grejor...!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FlyRider Postat 15 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 15 oktober 2008 Jag håller med.. till stor del. Frågan är då ... det kanske är så att dom VILL att det ska se ut så? För jag kan omöjligt begripa, det verkar så väldigt personligt, och man får typ använda ett 20 årigt gammalt sätt för att hitta ctrl+f : sökprodukt, för dom har så jävla mycket under varje kategori.. man kan inte sortera på pris, man kan inte göra NÅN sortering, vilket är riktigt.. riktigt dåligt. Jag har handlat på Jam och blivit jättebra bemött också, dock har jag en väääldigt nära vän som jobbar på musikbörsen nu så det säger sig självt vart jag handlar nu, men förut, köpt både ljudkort och mickar från jam, och blivit skitbra bemött, även när jag haft problem. Men dom borde anlita en ny webmaster som kan göra om den helt från början. Thomanns sida är ju outstanding, men då har dom förmodlingen lagt sjukt mkt pengar på siten också. Jag tippar på att dom har ett uploadscript, där dom väljer BILD, KATEGORI, PRIS, FRITEXT, så kommer det automatiskt upp på siten eller nåt i den stilen. Dom borde göra om hela siten, skulle få ett helt nytt ansikte faktiskt.. De kunde i alla fall struntat i att ha bilderna direkt tillsammans med produktnamnet. De tar mycket plats och gör det jobbigt att scrolla. Man borde egentligen skriva ett klagomail med åsikter om sidan så att de fattar att den inte är bra. Tycker de själva att den är bra? Att syftet skulle vara "cool otrendighet" tycker inte jag håller. De vill väl ha kunder också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 För alla er som tycker JAM har den värsta hemsidan ni har sett, kolla in min skolas. Den är det klart sämsta jag har sett...http://www.sommenbygd.fhsk.se/ Haha, japp. Det där var otroligt nog sämre än Jam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FlyRider Postat 15 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 15 oktober 2008 Japp, websidan suger rejält. Dock känner jag inte igen mig i beskrivningen av JAM som butik. Här på JAM i Göteborg har jag alltid blivit välvilligt bemött. Om problem uppstår så gör man vad man kan för att lösa dem. Enligt mitt sätt att se det är förmågen att lösa problemen som skiljer en bra butik från en dålig. Det finns å andra sidan andra butiker här i stan som är rätt bra på att klanta till det. Jag håller med fullständigt. Har tröttnat totalt på 4sound (i Göteborg) efter riktigt dålig service vid ett flertal tillfällen. JAM däremot tycker jag är väldigt bra att ha att göra med. Synd att hemsidan är som den är bara. För alla er som tycker JAM har den värsta hemsidan ni har sett, kolla in min skolas. Den är det klart sämsta jag har sett... http://www.sommenbygd.fhsk.se/ Ah, så det är därifrån Jam hämtat inspiration :-) Jag håller med dig om 4sound i gbg, inte så kul där. Jag tror ärligt talat inte att man kan kalla en hel kedja för dålig, för att man blivit risigt bemött i en av deras affärer. Jag klagar mest på deras sida. Men om deras anställda måste kolla sin hemsida som referens (se mitt första inlägg), vilken innehåller en hel del felaktig information, så blir det ju kasst på grund av det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FlyRider Postat 15 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 15 oktober 2008 För alla er som tycker JAM har den värsta hemsidan ni har sett, kolla in min skolas. Den är det klart sämsta jag har sett...http://www.sommenbygd.fhsk.se/ Haha, japp. Det där var otroligt nog sämre än Jam Den har ju iofs inte samma syfte... Men heeeeemskt tråkig, livlös och......... kass. Jag stör mig nog mer på Jams hemsida dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Jams hemsida är som en gammal hobbexkatalog. man bläddrar och bläddrar och vill ha massa saker, men sedan hittar man dom aldrig igen och köper heller inget. Att däremot gå in i butiken i Göteborg brukar vara ganska trevligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 För alla er som tycker JAM har den värsta hemsidan ni har sett, kolla in min skolas. Den är det klart sämsta jag har sett...http://www.sommenbygd.fhsk.se/ Haha, japp. Det där var otroligt nog sämre än Jam ha ha ha ... ser ut som en sån där man gjorde på www.angelfire.com typ 1995 när internet började bli stort 🙂 Att dom inte skäms!!!!! lool Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glaskatten (oregistrerad) Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Thomanns sida är ju outstanding, men då har dom förmodlingen lagt sjukt mkt pengar på siten också. Thomanns sida är ju faktiskt riktigt tråkigt designad och ganska dålig sett till deras resurser. Nej tacka vet jag Musicstore´s och Musikproduktives för att inte tala om Musicians friend... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FlyRider Postat 15 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 15 oktober 2008 Thomanns sida är ju outstanding, men då har dom förmodlingen lagt sjukt mkt pengar på siten också. Thomanns sida är ju faktiskt riktigt tråkigt designad och ganska dålig sett till deras resurser. Nej tacka vet jag Musicstore´s och Musikproduktives för att inte tala om Musicians friend... Alltså, strunt samma om den inte är jättesnygg. Funktionalitet är det viktigaste. Jam's är varken funktionell eller snygg. Thommans är i alla fall funktionell och jag tycker den ser helt ok ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glaskatten (oregistrerad) Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Thomanns sida är ju outstanding, men då har dom förmodlingen lagt sjukt mkt pengar på siten också. Thomanns sida är ju faktiskt riktigt tråkigt designad och ganska dålig sett till deras resurser. Nej tacka vet jag Musicstore´s och Musikproduktives för att inte tala om Musicians friend... Alltså, strunt samma om den inte är jättesnygg. Funktionalitet är det viktigaste. Jam's är varken funktionell eller snygg. Thommans är i alla fall funktionell På vilket sätt? Jag tycker Thomanns sidor är rätt grötiga och fyllda med tysksvengelska... Jams hemsida är givetvis inte perfekt men personligare än konkurrenternas och dessutom med mer eller mindre unika instrument man inte ser hos många av konkurrenterna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonasW Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Jag personligen tycker Jam i stockholm är en av de bättre butikerna, men det beror ju också på vem i butiken man pratar med, på Jam i stockholm är ju Johan helt klart trevligast och mest kunnig. Tar man istället 4sound på söder så är de ju drygare än drygast, så länge du inte tänkt spendera 50 000, då blir de genast trevliga... Tycker 4sound inte har mycket att komma med sedan Stefan Fandén gick till Deluxe, brukar mest handla där nu för tiden faktiskt, klart bättre än 4sound och förmodligen Jam också. Men som sagt, många som jobbar på jam, 4sound och deluxe är rätt okunniga och rent otrevliga ibland, borde inte få jobba ens i samma kvarter som en musikaffär eller någon butik över huvud taget för den delen, men tyvärr kommer ju den typen av människor alltid finnas med i bilden... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maart (oregistrerad) Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 För alla er som tycker JAM har den värsta hemsidan ni har sett, kolla in min skolas. Den är det klart sämsta jag har sett...http://www.sommenbygd.fhsk.se/ Haha, japp. Det där var otroligt nog sämre än Jam 😕 ha ha ha ... ser ut som en sån där man gjorde på www.angelfire.com typ 1995 när internet började bli stort 😳 Att dom inte skäms!!!!! lool Vi (eleverna) skäms... tydligen är det nån ganska gammal tant som är kompis med rektorn som har fått uppdraget att göra den, och det syns ju.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Beställde en Shure SM7B från jam.se här om veckan, men dom visste inte vart den va (dom skulle ha 1 ex kvar), jag avbokade och beställde från thomann istället Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glaskatten (oregistrerad) Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Men som sagt, många som jobbar på jam, 4sound och deluxe är rätt okunniga och rent otrevliga ibland, borde inte få jobba ens i samma kvarter som en musikaffär eller någon butik över huvud taget för den delen, men tyvärr kommer ju den typen av människor alltid finnas med i bilden... Alternativt, Men som sagt många som handlar på jam, 4 sound och deluxe är okunniga och rent otrevligai bland, borde inte få handla ens i samma kvarter som en musikbutik eller någon butik överhuvudtaget för den delen, men tyvärr kommer ju den typen av människor alltid finnas med i bilden... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fangus Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 (redigerat) haha, snacka om urartning, hemsidor kan alltid vara bättre, handlar bara om att användargränsnittet ska passa just DIG, och nu kanske gänget Antoni tycker om just detta ogästvänliga användargränsnitt. Enligt min mening så har ja inte stött på så mycket problem från jam, bara fått lite rabatter! kan hålla med om att det tar tid att få saker, har inte upplevt det själv då ja fått bra service, med snabba leveranstider, men några vänner har beställt saker för veckor sedan och inte hört ett pip från dom. Men! Det händer ibland i alla kedjor, och att jam har egenimport kan man absolut inte klaga på då priset sjunker, inte kvalitén. JAG har då rakt inte haft några som helst problem med de JJLabs prylar ja har köpt eller lånat. Jam håller ett relativt bra pris, men Thomann är väll den "lilla" farliga jätten som tar över så småningom.... Dessutom så undrar jag, eftersom jag hörde att Musik Börsen var sålt och numera Norskt, om nu Jam är största Sverige ägda musikkedjan, eller om 4-sound ligger bra till? Redigerat 15 oktober 2008 av Fangus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ake Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Men som sagt, många som jobbar på jam, 4sound och deluxe är rätt okunniga och rent otrevliga ibland, borde inte få jobba ens i samma kvarter som en musikaffär eller någon butik över huvud taget för den delen, men tyvärr kommer ju den typen av människor alltid finnas med i bilden... Alternativt, Men som sagt många som handlar på jam, 4 sound och deluxe är okunniga och rent otrevligai bland, borde inte få handla ens i samma kvarter som en musikbutik eller någon butik överhuvudtaget för den delen, men tyvärr kommer ju den typen av människor alltid finnas med i bilden... Kunden har alltid rätt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonasW Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Men som sagt, många som jobbar på jam, 4sound och deluxe är rätt okunniga och rent otrevliga ibland, borde inte få jobba ens i samma kvarter som en musikaffär eller någon butik över huvud taget för den delen, men tyvärr kommer ju den typen av människor alltid finnas med i bilden... Alternativt, Men som sagt många som handlar på jam, 4 sound och deluxe är okunniga och rent otrevligai bland, borde inte få handla ens i samma kvarter som en musikbutik eller någon butik överhuvudtaget för den delen, men tyvärr kommer ju den typen av människor alltid finnas med i bilden... Självklart finns det otrevliga kunder och det kommer alltid finnas, men som anställd i butik får man bara inte va otrevlig mot en kund hur överjävlig kunden än är! Jag jobbade själv i butik under drygt 5 år och vet precis hur det är, men har man valt det jobbet får man bita ihop och vara trevlig, som man brukade säga hos oss "kunderna betalar din lön" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glaskatten (oregistrerad) Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 (redigerat) Självklart finns det otrevliga kunder och det kommer alltid finnas, men som anställd i butik får man bara inte va otrevlig mot en kund hur överjävlig kunden än är! Jag jobbade själv i butik under drygt 5 år och vet precis hur det är, men har man valt det jobbet får man bita ihop och vara trevlig, som man brukade säga hos oss "kunderna betalar din lön" Ibland så lönar det sig nog att vara otrevlig mot kunder och skrämma bort de som ändå aldrig handlar eller uppenbarligen bara vill prova grejor de sedan beställer på nätet, men att vara otrevlig ska aldrig vara en målsättning...som man behandlar andra så blir man själv behandlad och en kund som inte ber om specifik hjälp lär inte få någon hjälp... Redigerat 15 oktober 2008 av Glaskatten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Allt fler blir irriterade på de svenska musikaffärerna, vad beror det i grunden på? Dålig service, kunnande, uppträdande osv inom personalen. Varför? Dom flesta som står i musikbutik är misslyckade musiker som aldrig slog igenom på 70 talet, å nu står dom där med sina Marshall plexi, Gibson Les Paul och tror att musiken dog ut med led zeppelin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glaskatten (oregistrerad) Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Dom flesta som står i musikbutik är misslyckade musiker som aldrig slog igenom på 70 talet, å nu står dom där med sina Marshall plexi, Gibson Les Paul och tror att musiken dog ut med led zeppelin. Kanske det men många ser dock förvånansvärt unga ut.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Med handen på hjärtat - jag hatar JAM. Kass personal, majoriteten av utbudet är egenimporterad skit och hemsidan är under all kritik. Frågan är om du någonsin har varit på Jam eller ens kollat in deras hemsida? Som jag själv tycker är rätt kool i sin otrendighet... Frågan är om du ens visste att du hade en åsikt i frågan innan du hittade tråden. Den var bra! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Med handen på hjärtat - jag hatar JAM. Kass personal, majoriteten av utbudet är egenimporterad skit och hemsidan är under all kritik. Frågan är om du någonsin har varit på Jam eller ens kollat in deras hemsida? Som jag själv tycker är rätt kool i sin otrendighet... Frågan är om du ens visste att du hade en åsikt i frågan innan du hittade tråden. Njae frågan folk nog ställer sig är varför du skriver ett så menlöst inlägg som inte har något med tråden att göra alls... Eller varför du gjorde det. Måste även denna tråd urarta i ett bajskastarparty? Snälla, PM:a varandra istället. Bajskastarparty 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gojira Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 *Kastar bajs* *Kastar bajs* *Kastar bajs* *Kastar bajs* *Kastar bajs* *Kastar bajs* *Kastar bajs* *Kastar bajs* Nej, jag skulle egentligen bara säga att jag en gång handlade på JAM i Sthlm, och då när jag frågade efter ett fint och tunt sejarskinn till virveln kommer han och ger mig ett ambassador slagskinn. Skickligt! Nä för fan, tack och lov att Thomann finns... har en FETINGorder på G där nu med en hel basrigg, trumcases, midikontroller, kablar, skinn... ja för fan, allt möjligt 🙂 Bra service, och snabb leverans (förutsatt att allt är inne i lager vilket det inte är i mitt fall just nu 😄)! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Självklart finns det otrevliga kunder och det kommer alltid finnas, men som anställd i butik får man bara inte va otrevlig mot en kund hur överjävlig kunden än är! Jag jobbade själv i butik under drygt 5 år och vet precis hur det är, men har man valt det jobbet får man bita ihop och vara trevlig, som man brukade säga hos oss "kunderna betalar din lön" 😄 Ibland så lönar det sig nog att vara otrevlig mot kunder och skrämma bort de som ändå aldrig handlar eller uppenbarligen bara vill prova grejor de sedan beställer på nätet, men att vara otrevlig ska aldrig vara en målsättning...som man behandlar andra så blir man själv behandlad och en kund som inte ber om specifik hjälp lär inte få någon hjälp... Och hur vet du vem som kommer in för att bara prova för att sedan beställa på nätet? Och hur ska man veta vem som aldrig handlar? Ser man det på dem eller ger man på sig den som verkar passande? 😉 Att det lönar sig vara otrevlig mot vissa kunder och skrämma bort dem? Men alltså skämtar du eller? Jobbar du i någon av dessa kedjor? Man kan verkligen tro det för du verkar ha den sortens inställning som skulle passa jobba på nån av dem. 😄 Det lönar sig inte att skrämma iväg nån alls. Fatta det! Jag har själv jobbat i butik och det finns nåt som heter skapa en vinn-vinn-situation. Hört talas om den? Om inte, lär dig den. Visst finns det enstaka idioter som kunder som aldrig går att göra nöjda och som kan gå över gränsen utan att man ska behöva acceptera det men om någon är idiot så är det bättre att ha inställningen att den idioten inte förtjänar sina stålar. Man kommer längre med den inställningen än skrämma iväg folk. Och hur hade du tänkt att det ska gå till? Jaga dem med ett basebollträ, de som är allt för dumma för att fatta de inte är välkommna? 🙂 Det är allt för taskig attityd redan i allt för många butiker och det behövs verkligen inte mera av den sorten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Jag bara väntar och hoppas att Thomann ska öppna en butik här snart. Spelar ingen roll om det så skulle ta mig en timmes resväg dit och en hem. Det vore det värt. Kanske vi ska gå ihop och kräva det av dem och se vad som händer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glaskatten (oregistrerad) Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Det är allt för taskig attityd redan i allt för många butiker och det behövs verkligen inte mera av den sorten. Jo, fast ännu mer så behövs humor, världen är full av humorbefriade människor, förvånansvärt många av dessa är prettomusiker.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.