Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har länge stört mig på Jam's hemsida. Varje avdelning är upplagd så att man måste scrolla i hundra år för att hitta det man söker. Om man nu gör det över huvud taget.

När jag igår sökte på "Softcase Nord Stage Compact" så fick jag upp en handfull produkter på sidan. Och efter lite scrollande så fick jag syn på produkten, med helt fel bild. Den visade ett Nord Stage 88 softcase. Dock stod det bredvid att den kostade 750:- vilket är alldeles för billigt för att verkligen vara ett Nord Stage 88 softcase. Eftersom jag hade hört att Nord stage compact och Nord electro 73 använder samma softcase så sökte jag på "Softcase Nord Electro 73" istället. Då fick jag i alla fall upp rätt bild, men där stod ett annat pris än på Nord Stage Compact-sidan, 695 :-

Jag blev väldigt förbryllad och ringde upp en Jam-affären på roslagsgatan. Jag sa vad jag ville köpa och undrade vad den kostade. Jag fick till svar att den kostade 750 :-. Då frågade jag om det var samma case som användes till nord electro. "Nej", svarade han efter att ha funderat ett tag. "Skillnaden är att nord stage compact-softcaset har hjul". Han hade alltså bara kollat på hemsidan och sett den felaktiga bilden. Då tackade jag för hjälpen och lade på.

Jag tänker inte handla på Jam mer. En annan gång när jag skulle köpa en Korg Padkontrol, så verkade det mest som att jag kom in i butiken och störde personalen. En snubbe satt i kassan och orkade knappt lyfta blicken från tidningen han kollade i.

EDIT: Omformulering

Redigerat av FlyRider
Annons
  • Svar 142
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

kan bara hålla med dig om hemsidan...

alltid lika tråkigt när man stöter på dryg butikspersonal som inte är service-minded.

passar på att dela ut ros till andreas på jam i malmö som är otroligt

hjälpsam och stödjande både innan och efter köp!

Postat

Med handen på hjärtat - jag hatar JAM. Kass personal, majoriteten av utbudet är egenimporterad skit och hemsidan är under all kritik.

BLÄH!

Postat
Med handen på hjärtat - jag hatar JAM. Kass personal, majoriteten av utbudet är egenimporterad skit och hemsidan är under all kritik.

BLÄH!

Och nu har jag fattat varför det ibland är billigare än på musikbörsen/4sound. De betalar inte ut lön till webmastern, så han gör hemsidan dålig bara för att jävlas.

Postat

Allt fler blir irriterade på de svenska musikaffärerna, vad beror det i grunden på?

Dålig service, kunnande, uppträdande osv inom personalen. Varför?

Postat
Allt fler blir irriterade på de svenska musikaffärerna, vad beror det i grunden på?

Dålig service, kunnande, uppträdande osv inom personalen. Varför?

För att de är uppköpta av Thomann och vill förlora alla sina kunder så att de kan stänga ner alla butiker i Sverige 😆

DieHard (oregistrerad)
Postat
De betalar inte ut lön till webmastern, så han gör hemsidan dålig bara för att jävlas.

😆

😆 Väl sagt broder! Eller om det är meningen att man måste bläddra igenom allt för att man ska hitta något som man inte hade tänkt innan man kommer rätt. Motsvarighet till IKEA och speciellt den i Kungens Kurva i Stockholm. Hatar den så jävla mycket. Blir lika förbannad varje gång jag är tvungen å åka dit. Man går alltid vilse. Så jag kommer jag kommer gå vilse i morgon, suck. 🙂

Postat
Motsvarighet till IKEA och speciellt den i Kungens Kurva i Stockholm. Hatar den så jävla mycket. Blir lika förbannad varje gång jag är tvungen å åka dit. Man går alltid vilse. Så jag kommer jag kommer gå vilse i morgon, suck. 😛

Haha, klockren liknelse!

BigChief (oregistrerad)
Postat
Jag har länge stört mig på Jam's hemsida. Varje avdelning är upplagd så att man måste scrolla i hundra år för att hitta det man söker. Om man nu gör det över huvud taget.

När jag igår sökte på "Softcase Nord Stage Compact" så fick jag upp en handfull produkter på sidan. Och efter lite scrollande så fick jag syn på produkten, med helt fel bild. Den visade ett Nord Stage 88 softcase. Dock stod det bredvid att den kostade 750:- vilket är alldeles för billigt för att verkligen vara ett Nord Stage 88 softcase. Eftersom jag hade hört att Nord stage compact och Nord electro 73 använder samma softcase så sökte jag på "Softcase Nord Electro 73" istället. Då fick jag i alla fall upp rätt bild, men där stod ett annat pris än på Nord Stage Compact-sidan, 695 :-

Jag blev väldigt förbryllad och ringde upp en Jam-affären på roslagsgatan. Jag sa vad jag ville köpa och undrade vad den kostade. Jag fick till svar att den kostade 750 :-. Då frågade jag om det var samma case som användes till nord electro. "Nej", svarade han efter att ha funderat ett tag. "Skillnaden är att nord stage compact-softcaset har hjul". Han hade alltså bara kollat på hemsidan och sett den felaktiga bilden. Då tackade jag för hjälpen och lade på.

Jag ska aldrig handla på Jam mer. En annan gång när jag skulle köpa en Korg Padkontrol, så verkade det mest som att jag kom in i butiken och störde personalen. En snubbe satt i kassan och orkade knappt lyfta blicken från tidningen han kollade i.

Håller med!

Förhoppningsvis läser även jam's personal på det här forumet så jag passar på att tillägga lite klagomål:

Hur NASA-svårt ska det vara att uppdatera hemsidan så att produkter som inte finns inne, markeras med ett stort rött kryss samt en

fantasi-eggande gissning om när de kommer in?

Har gått dit ungefär tre hundra ggr med plånboken i högsta hugg bara för att få höra att produkten inte finns inne och förmodlingen aldrig kommer igen.

Läge att då ta bort den från hemsidan?

Postat
Allt fler blir irriterade på de svenska musikaffärerna, vad beror det i grunden på?

Dålig service, kunnande, uppträdande osv inom personalen. Varför?

För att de är uppköpta av Thomann och vill förlora alla sina kunder så att de kan stänga ner alla butiker i Sverige 😛

😆

Jag tror att de är lite svartis på thomann och alla andra internetbutiker och för att hämnas så liksom är de dumma mot oss 🙂

DieHard (oregistrerad)
Postat

En annan irriterande sak är när de på vissa varor inte skriver priset utan ring oss om priset. Va fan då för? För att man även inte ska undkomma dålig service i telefon?

Postat (redigerat)
Hur NASA-svårt ska det vara att uppdatera hemsidan så att produkter som inte finns inne, markeras med ett stort rött kryss samt en

fantasi-eggande gissning om när de kommer in?

Med tanke på hur hemsidan ser ut och är uppbyggd så skulle nog inte ens NASA orka det. 😛 Hela hemsidan verkar ju vara gjord i stenålders-html med tabeller. De går säkert in manuellt och redigerar i html när de skall ändra något.

Allvarligt talat, varför gör de bara inte om hela sidan, som den är nu så är det omöjligt att fatta att det är den tredje största musikaffären i Sverige som äger sidan (eller andra kanske det är, 4sound köpte väl upp musikbörsen?).

Redigerat av FlyRider
Postat
Jag ska aldrig handla på Jam mer.

Besök Musikbörsen på S:t Eriksplan istället. De har verkligen fantastisk personal och mycket kul grejor på lager.

Postat
Jag ska aldrig handla på Jam mer.

Besök Musikbörsen på S:t Eriksplan istället. De har verkligen fantastisk personal och mycket kul grejor på lager.

Ringde faktiskt dit igår och beställde softcaset där. :-)

Postat
En annan irriterande sak är när de på vissa varor inte skriver priset utan ring oss om priset. Va fan då för? För att man även inte ska undkomma dålig service i telefon?

Det har du helt rätt i. Det är bland det värsta som finns, står det inte pris så skiter man i dem/det.

Postat
Jag ska aldrig handla på Jam mer.

Besök Musikbörsen på S:t Eriksplan istället. De har verkligen fantastisk personal och mycket kul grejor på lager.

Ringde faktiskt dit igår och beställde softcaset där. :-)

Nåå? Hur var servicen? 😛

Postat
Jag ska aldrig handla på Jam mer.

Besök Musikbörsen på S:t Eriksplan istället. De har verkligen fantastisk personal och mycket kul grejor på lager.

Ringde faktiskt dit igår och beställde softcaset där. :-)

Nåå? Hur var servicen? 😛

Den var bra. Brabra.

Postat

Japp, websidan suger rejält. Dock känner jag inte igen mig i beskrivningen av JAM som butik.

Här på JAM i Göteborg har jag alltid blivit välvilligt bemött. Om problem uppstår så gör man vad man kan för att lösa dem. Enligt mitt sätt att se det är förmågen att lösa problemen som skiljer en bra butik från en dålig. Det finns å andra sidan andra butiker här i stan som är rätt bra på att klanta till det.

Postat
Japp, websidan suger rejält. Dock känner jag inte igen mig i beskrivningen av JAM som butik.

Här på JAM i Göteborg har jag alltid blivit välvilligt bemött. Om problem uppstår så gör man vad man kan för att lösa dem. Enligt mitt sätt att se det är förmågen att lösa problemen som skiljer en bra butik från en dålig. Det finns å andra sidan andra butiker här i stan som är rätt bra på att klanta till det.

Ja och det är säkert olika från butik till butik hos jam också, men det är ett sån typiskt sammanträffande bara.

Postat (redigerat)

Jag tycker Jam rent generellt har trevlig personal och bra service. Hemsidan suger men det kan man väl leva med. Jag gillar Jam mycket bättre än 4sound.

Redigerat av Dingbats
Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Med handen på hjärtat - jag hatar JAM. Kass personal, majoriteten av utbudet är egenimporterad skit och hemsidan är under all kritik.

Frågan är om du någonsin har varit på Jam eller ens kollat in deras hemsida? Som jag själv tycker är rätt kool i sin otrendighet...

Postat
Med handen på hjärtat - jag hatar JAM. Kass personal, majoriteten av utbudet är egenimporterad skit och hemsidan är under all kritik.

Frågan är om du någonsin har varit på Jam eller ens kollat in deras hemsida? Som jag själv tycker är rätt kool i sin otrendighet...

Frågan är om du ens visste att du hade en åsikt i frågan innan du hittade tråden.

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Med handen på hjärtat - jag hatar JAM. Kass personal, majoriteten av utbudet är egenimporterad skit och hemsidan är under all kritik.

Frågan är om du någonsin har varit på Jam eller ens kollat in deras hemsida? Som jag själv tycker är rätt kool i sin otrendighet...

Frågan är om du ens visste att du hade en åsikt i frågan innan du hittade tråden.

Njae frågan folk nog ställer sig är varför du skriver ett så menlöst inlägg som inte har något med tråden att göra alls...

Postat
Med handen på hjärtat - jag hatar JAM. Kass personal, majoriteten av utbudet är egenimporterad skit och hemsidan är under all kritik.

Frågan är om du någonsin har varit på Jam eller ens kollat in deras hemsida? Som jag själv tycker är rätt kool i sin otrendighet...

Frågan är om du ens visste att du hade en åsikt i frågan innan du hittade tråden.

Njae frågan folk nog ställer sig är varför du skriver ett så menlöst inlägg som inte har något med tråden att göra alls...

Eller varför du gjorde det.

Postat
Med handen på hjärtat - jag hatar JAM. Kass personal, majoriteten av utbudet är egenimporterad skit och hemsidan är under all kritik.

Frågan är om du någonsin har varit på Jam eller ens kollat in deras hemsida? Som jag själv tycker är rätt kool i sin otrendighet...

Frågan är om du ens visste att du hade en åsikt i frågan innan du hittade tråden.

Njae frågan folk nog ställer sig är varför du skriver ett så menlöst inlägg som inte har något med tråden att göra alls...

Eller varför du gjorde det.

Måste även denna tråd urarta i ett bajskastarparty? Snälla, PM:a varandra istället.

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Måste även denna tråd urarta i ett bajskastarparty? Snälla, PM:a varandra istället.

Detta är ju iofs en bajskastartråd, se inlägg 1 och diverse andra inlägg...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.