Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Har skickat efter en hercules Dj Console Mk2 Virtual Dj. Men nu är min fråga behöver jag något mer för att det ska funka eller få ut det bästa av den? Men också om det funkar med ett par vanliga högtalare (inga studiemonitorer)... 😆

Blivit stressigt nu vi ska ju ha disco på lovet här som kommer och jag och min polare har inte fixat musik en?! och idioterna satte ihopp discona så det blev små och stora i ett så jag ska spela i 4 timmar!! en låt 2min!! 10 låtar 20min= ungefär ca 400 låtar! eller ska man spela samma några gånger?

Men nu jag får liksom inte in ljudet heller i högtalre har en förstärkare men känner mig helt lost ! någon som är fräsh på sånt + dj skulle vara till god hjälp. Så om du bor i närheten eller i Flen eller har vägarna förbi och vill bli hjälte sväng in och hjälp oss! ps vi är 15 år 😆 du kanske till och med kan hjälpa oss rigga för kvällen vem vet? kanske kan få en slant...

Mvh Obrelius

Redigerat av Beppen
Annons
Postat
Hej! Har skickat efter en hercules Dj Console Mk2 Virtual Dj. Men nu är min fråga behöver jag något mer för att det ska funka eller få ut det bästa av den? Men också om det funkar med ett par vanliga högtalare (inga studiemonitorer)... 😆

Mvh Obrelius

Köpte en sån till tjejen för något år sedan. Vad som behövs för att få ut det bästa av den låter jag vara osagt, men den funkar rakt ur lådan, no problem. Testade lite själv förstås 😆 och tyckte nog att en del bäst gjordes via kommandon på laptopen. Finns en lista med såklart.

Hon har mest kört i lurar och förstärkningen där helt ok. Däremot så noterade jag att det blir lite klent i utgångarna - har dock inte undersökt det vidare.

• 1 månad senare...
Postat
Hej! Har skickat efter en hercules Dj Console Mk2 Virtual Dj. Men nu är min fråga behöver jag något mer för att det ska funka eller få ut det bästa av den? Men också om det funkar med ett par vanliga högtalare (inga studiemonitorer)... ☺️

Blivit stressigt nu vi ska ju ha disco på lovet här som kommer och jag och min polare har inte fixat musik en?! och idioterna satte ihopp discona så det blev små och stora i ett så jag ska spela i 4 timmar!! en låt 2min!! 10 låtar 20min= ungefär ca 400 låtar! eller ska man spela samma några gånger?

Men nu jag får liksom inte in ljudet heller i högtalre har en förstärkare men känner mig helt lost ! någon som är fräsh på sånt + dj skulle vara till god hjälp. Så om du bor i närheten eller i Flen eller har vägarna förbi och vill bli hjälte sväng in och hjälp oss! ps vi är 15 år 🙂 du kanske till och med kan hjälpa oss rigga för kvällen vem vet? kanske kan få en slant...

Mvh Obrelius

Råkade hitta ditt inlägg i Google när jag försökte hitta info om hur jag kunde få min mk2 att fungera.. Jag har en Mac + en mk2 mac kompatibel.. jag har installerat bägge skivorna sedan kopplat usbn i datorn men lyckas inte sköta mixarna eller spela låtarna från consolen..utan bara från datorn.. förstår du vad jag menar? 😄 :D 😄

Jag hoppas du eller någon annan har lust att ge en söt liten tjej en hjälpande hand.. * blink blink*

Tack! 🙂

Postat
Hej! Har skickat efter en hercules Dj Console Mk2 Virtual Dj. Men nu är min fråga behöver jag något mer för att det ska funka eller få ut det bästa av den? Men också om det funkar med ett par vanliga högtalare (inga studiemonitorer)... ☺️

Mvh Obrelius

Köpte en sån till tjejen för något år sedan. Vad som behövs för att få ut det bästa av den låter jag vara osagt, men den funkar rakt ur lådan, no problem. Testade lite själv förstås 😄 och tyckte nog att en del bäst gjordes via kommandon på laptopen. Finns en lista med såklart.

Hon har mest kört i lurar och förstärkningen där helt ok. Däremot så noterade jag att det blir lite klent i utgångarna - har dock inte undersökt det vidare.

Hej!

Råkade hitta ditt inlägg i Google när jag försökte hitta info om hur jag kunde få min mk2 att fungera.. Jag har en Mac + en mk2 mac kompatibel.. jag har installerat bägge skivorna sedan kopplat usbn i datorn men lyckas inte sköta mixarna eller spela låtarna från consolen..utan bara från datorn.. förstår du vad jag menar? 😄

Jag hoppas du eller någon annan har lust att ge en söt liten tjej en hjälpande hand.. * blink blink*

Tack! 😄🙂 :) 🙂 :) : )

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.