Jump to content
Annons

Vad betyder "Cross out"?


debatt

Recommended Posts

Halloj! Jag ska få en elbas levererad i veckan. Jag fick ett meddelande om att musikaffären i England krävt av leveransföretaget att de skulle svara i mailform till mig åtminstone vilken dag de ska komma för leveransen, när de nu inte kan säga exakt tidpunkt... Leveransföretaget blev lite paffa verkar det som enligt mailet till mig, men nu har de iaf svarat vilken dag. Det är gôtt!

Frågan: Musikaffären i England har mailat om att de vill att jag ska granska paketet och se att det inte är skadat. De vill att jag i så fall "...cross out "in good condition"...", på paketet OM paketet är skadat, står det!! Jag undrar, vad betyder "cross out"? Betyder det kryssa i? Det verkar helt fel, jag kan väl inte kryssa i "in good condition" om det är skadat...

Eller betyder "cross out" kryssa över, dvs. sätta ett bautastort kryss över "in good condition", så att det verkar som att "in good condition" inte stämmer?

Det bästa vore väl om skada finns på paketet att inte ta emot det helt enkelt, eller?! Alternativt, ta emot paketet och öppna det på platsen och granska basen inför ögonen på budet, eller sätta ett kraftigt streck över "in good condition" i formuläret och sedan skriva till "damaged".

Vad betyder "cross out"?

Vad tycker ni?

😏

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
stryka över.

cross out

1. (idiomatic) To strike out; to draw a line through.

 

If you make a mistake, just cross it out.

Tack!

Imon kommer den är det sagt. Via Liverpool - Manchester - Tamworth, så befinner den sig nu i HerneBoering (Tyskland), vad den nu gör där??

Väntat se'n November förra året.

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...