andynista Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 Tjena all floopare, tänkte göra som Patrik i Reason-forumet och uppmana till lite respons på FL-tipsen. Läser ni dem? Ger de nåt? Förslag på saker att ta upp i blaskan? /Anders, FL-mannen
Stinkey (oregistrerad) Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Givetvis läser man varje ord. Håller just på att testa FL- demon. Alla tips och trix är välkommna. Har föresten haft problem med att ladda in fler syntar i FL. Jag har slängt in dom i vst-mappen, men får inte upp dom i programmet. Nåt tips? Tack i så fall.
speed-focus Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Givetvis läser man varje ord. Håller just på att testa FL- demon. Alla tips och trix är välkommna. Har föresten haft problem med att ladda in fler syntar i FL. Jag har slängt in dom i vst-mappen, men får inte upp dom i programmet. Nåt tips? Tack i så fall. channels - add one - more - refresh
L.C Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 (redigerat) Missar dom aldrig. Det i det senaste med samplern var riktigt nyttigt att läsa. Har mest bara använt den till trummor. Nåt som jag skulle vilja veta hmm.... Har inget nu men kommer jag på så säger jag till. 😉 Redigerat 12 november 2004 av L.C
Stinkey (oregistrerad) Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 Phanx a lot, Speed Focus. Det höll på att driva mig till (ett ännu värre än vanligt) vansinne!! 😉
andynista Postat 15 november 2004 Trådstartare Postat 15 november 2004 Kul att ni gillar tipsen! Jag har funderingar på att göra som Reason-Patrik i senaste numret och bygga en hel låt. Det får väl i så fall spridas över ett par nummer, kan jag tänka.
L.C Postat 15 november 2004 Postat 15 november 2004 Låter som en bra ide 😉 skulle vara intressant och se hur det låter om nån fortsätter utan att vänta på nästa nummer men idén är bra.
Cloudsurfer Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Hmm måste bara tipsa om detta! Om du lägger en 3 notad bas slinga så ta och skruva upp crv´n så att strecken precis kommer fram, blir sjukt mycket bättre.
Carl_B Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 tycker personligen tipsen er alldeles for simpla... skriv lite om anvendningen av peak controller, t.ex hur man kan anvenda den som side chaining, avancerade routing-tekniker i mixern, sequencing av hihats, bongos, congas so de svenger bra osv osv... mina 2 pence
peppemannen Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 tycker personligen tipsen er alldeles for simpla... skriv lite om anvendningen av peak controller, t.ex hur man kan anvenda den som side chaining, avancerade routing-tekniker i mixern, sequencing av hihats, bongos, congas so de svenger bra osv osv... mina 2 pence https://www.studio.se/index.php?showtopic=5904
Carl_B Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 tycker personligen tipsen er alldeles for simpla... skriv lite om anvendningen av peak controller, t.ex hur man kan anvenda den som side chaining, avancerade routing-tekniker i mixern, sequencing av hihats, bongos, congas so de svenger bra osv osv... mina 2 pence https://www.studio.se/index.php?showtopic=5904 jo ja vet hur man gor... menade mer att sont vore intressant i tidningen...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.