Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena all floopare,

tänkte göra som Patrik i Reason-forumet och uppmana till lite respons på FL-tipsen. Läser ni dem? Ger de nåt? Förslag på saker att ta upp i blaskan?

/Anders, FL-mannen

Annons
Stinkey (oregistrerad)
Postat

Givetvis läser man varje ord. Håller just på att testa FL- demon. Alla tips och trix är välkommna. Har föresten haft problem med att ladda in fler syntar i FL. Jag har slängt in dom i vst-mappen, men får inte upp dom i programmet. Nåt tips? Tack i så fall.

Postat
Givetvis läser man varje ord. Håller just på att testa FL- demon. Alla tips och trix är välkommna. Har föresten haft problem med att ladda in fler syntar i FL. Jag har slängt in dom i vst-mappen, men får inte upp dom i programmet. Nåt tips? Tack i så fall.

channels - add one - more - refresh

Postat (redigerat)

Missar dom aldrig. Det i det senaste med samplern var riktigt nyttigt att läsa. Har mest bara använt den till trummor. Nåt som jag skulle vilja veta hmm.... Har inget nu men kommer jag på så säger jag till. 😉

Redigerat av L.C
Stinkey (oregistrerad)
Postat

Phanx a lot, Speed Focus. Det höll på att driva mig till (ett ännu värre än vanligt) vansinne!! 😉

Postat

Kul att ni gillar tipsen!

Jag har funderingar på att göra som Reason-Patrik i senaste numret och bygga en hel låt. Det får väl i så fall spridas över ett par nummer, kan jag tänka.

Postat

Låter som en bra ide 😉 skulle vara intressant och se hur det låter om nån fortsätter utan att vänta på nästa nummer men idén är bra.

• 1 månad senare...
Postat

Hmm måste bara tipsa om detta!

Om du lägger en 3 notad bas slinga så ta och skruva upp crv´n så att strecken precis kommer fram, blir sjukt mycket bättre.

Postat

tycker personligen tipsen er alldeles for simpla... skriv lite om anvendningen av peak controller, t.ex hur man kan anvenda den som side chaining, avancerade routing-tekniker i mixern, sequencing av hihats, bongos, congas so de svenger bra osv osv... mina 2 pence

Postat
tycker personligen tipsen er alldeles for simpla... skriv lite om anvendningen av peak controller, t.ex hur man kan anvenda den som side chaining, avancerade routing-tekniker i mixern, sequencing av hihats, bongos, congas so de svenger bra osv osv... mina 2 pence

https://www.studio.se/index.php?showtopic=5904

jo ja vet hur man gor... menade mer att sont vore intressant i tidningen...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.