Jump to content
Annons

Konsigt med laddning av synthar


trancer

Recommended Posts

Tjao..

Jag håller på med ett projekt just nu som snor typ 1.9gb i ram / 4gb.

Visst.. windows 32 bitars klarar bara hantera typ 3.25gb men det är ändå över 1 gb till godo.

När jag skulle ladda ett reverb (altiverb) så öppnades aldrig reverbet, och min erfarenhet säger mig att när minnet börjar sina så vägrar den öppna pluggen.. så har det varit förr i tiden för mig .. men va fan .

Det är precis som cubase inte fattar att man använder 4gb i ram eller nåt .

tips? förslag?

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min första tanke att Altiverb dyker upp om du ger det mera tid på sig. Men det har du säkert tänkt på själv 😲

För att spara minne, om nu det verkar vara den troligaste boven, så kan du ju frysa spår, eller använda RAM-minnes besparande funktioner i sampleplayers. Att köra projekt som kräver 2 gb i ram, det sätter processorn på ganska hårda prov. Datorn processor inte all information samtidigt, men all data måste lokaliseras och överföras också. Jag tycker det luktar lite minnesproblem ändå, på ett eller annat sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första tanke att Altiverb dyker upp om du ger det mera tid på sig. Men det har du säkert tänkt på själv 😲

För att spara minne, om nu det verkar vara den troligaste boven, så kan du ju frysa spår, eller använda RAM-minnes besparande funktioner i sampleplayers. Att köra projekt som kräver 2 gb i ram, det sätter processorn på ganska hårda prov. Datorn processor inte all information samtidigt, men all data måste lokaliseras och överföras också. Jag tycker det luktar lite minnesproblem ändå, på ett eller annat sätt.

jo. men inte fan ska ja behöva frysa spår när bara 50% cpu används och 50% ramminne :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske är ute och cyklar men tycker mig ha läst att varje applikation/program kan inte använda mer än 2gb i 32 bitars. Ett sätt är då att köra vst i rewire om det går och på så sätt kunna utnytja och använda minnet.

3.25gb tror jag närmare bestämt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...