Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjao..

Jag håller på med ett projekt just nu som snor typ 1.9gb i ram / 4gb.

Visst.. windows 32 bitars klarar bara hantera typ 3.25gb men det är ändå över 1 gb till godo.

När jag skulle ladda ett reverb (altiverb) så öppnades aldrig reverbet, och min erfarenhet säger mig att när minnet börjar sina så vägrar den öppna pluggen.. så har det varit förr i tiden för mig .. men va fan .

Det är precis som cubase inte fattar att man använder 4gb i ram eller nåt .

tips? förslag?

/Perrra

Annons
Postat

Min första tanke att Altiverb dyker upp om du ger det mera tid på sig. Men det har du säkert tänkt på själv 😲

För att spara minne, om nu det verkar vara den troligaste boven, så kan du ju frysa spår, eller använda RAM-minnes besparande funktioner i sampleplayers. Att köra projekt som kräver 2 gb i ram, det sätter processorn på ganska hårda prov. Datorn processor inte all information samtidigt, men all data måste lokaliseras och överföras också. Jag tycker det luktar lite minnesproblem ändå, på ett eller annat sätt.

Postat
Min första tanke att Altiverb dyker upp om du ger det mera tid på sig. Men det har du säkert tänkt på själv 😲

För att spara minne, om nu det verkar vara den troligaste boven, så kan du ju frysa spår, eller använda RAM-minnes besparande funktioner i sampleplayers. Att köra projekt som kräver 2 gb i ram, det sätter processorn på ganska hårda prov. Datorn processor inte all information samtidigt, men all data måste lokaliseras och överföras också. Jag tycker det luktar lite minnesproblem ändå, på ett eller annat sätt.

jo. men inte fan ska ja behöva frysa spår när bara 50% cpu används och 50% ramminne :S

Postat

Jag kanske är ute och cyklar men tycker mig ha läst att varje applikation/program kan inte använda mer än 2gb i 32 bitars. Ett sätt är då att köra vst i rewire om det går och på så sätt kunna utnytja och använda minnet.

Postat
Jag kanske är ute och cyklar men tycker mig ha läst att varje applikation/program kan inte använda mer än 2gb i 32 bitars. Ett sätt är då att köra vst i rewire om det går och på så sätt kunna utnytja och använda minnet.

3.25gb tror jag närmare bestämt

Postat

Menar du då inte att operativsystemet kan använda 3,25gb?

Vad jag menar är att ett enskilt program kan bara använda upp till 2gb och då kopplar man t.ex Halion i rewire för att kunna använda mer än 2gb.

drloop (oregistrerad)
Postat

Kör du stora samplingspluggar typ trummor och annat som kan ta minnet?

Postat

Är inte Cubase utvecklat så man kan använda mer än 2gb ? 😲

Jo.. jag kör stora synthar .

Ta en Boesendorfer 290VSTi med 8 layers piano... tar typ 1.5gb bara det..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.