Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jo... som det står.

När jag ska flytta mig från säg projektets början och flytta mig frammåt så väljer jag o ta tag i gardinen och antingen rulla mig i sidled eller nedåt, men när jag gör detta så blir det knaster, ungefär som man har latencyproblem, men det lär jag inte ha eftersom jag testat 128,256,512 och cpun inte alls fladdrar på någon av dom..

Det kanske bara är en engångsföretelse vet faktiskt inte men vad KAN det va om det fortsätter ?😲

Redigerat av trancer
Annons
Postat
Det är inte så att du har en trådlös mus eller? 😲

he he .. nej nej.. aldrig.. MX510 från logitech.. det har aldrig hänt mig förut men nu så

Postat
Jo... som det står.

När jag ska flytta mig från säg projektets början och flytta mig frammåt så väljer jag o ta tag i gardinen och antingen rulla mig i sidled eller nedåt, men när jag gör detta så blir det knaster, ungefär som man har latencyproblem, men det lär jag inte ha eftersom jag testat 128,256,512 och cpun inte alls fladdrar på någon av dom..

Det kanske bara är en engångsföretelse vet faktiskt inte men vad KAN det va om det fortsätter ?😆

Checka så att drivrutinerna till ditt inbyggda ljudkort i moderkortet är av-installerade och koppla ifrån det inne i datorn.

Annars så vet jag inget :/

Postat

Ok - du har alltså haft datorn oförändrad i två år?

Det kan i så fall vara något som har gått sönder så att det lättare kommer in störningar. Vad har du för något ljudkort? Är det ett som sitter i burken med analogdel och allt? Sådana kan nämligen lätt ta upp störningar från grafikkortet... 😆

Postat
Kan ju vara så att tjejen är radioaktiv *ap-garv*

😆

Det skulle kunna vara förändringar i annat som påverkar också, så att ljudkortet lättare tar upp andra störningar. Är datorn ojordad? Finns det lysrör, lågenergilampor, dimmers, trådlösa telefoner etc i närheten?

friend (oregistrerad)
Postat
Kan ju vara så att tjejen är radioaktiv *ap-garv*

😆post-18214-1224002139.gif post-18214-1224002117.gif

Postat

Problemet -LÖST-

Det var min mick som jag använder för uppmickning av ackeguror som gjorde bruset? 🙂

När jag drog ur XLRkabeln så slutade det... wtf?

Fast vid inspelning med den så funkar allt utmärkt :S

Postat
Problemet -LÖST-

Det var min mick som jag använder för uppmickning av ackeguror som gjorde bruset? 🙂

Helskumt. Den micen kanske är känslig för störningar - och kräver därför att du kör jordat (om du kör ojordat alltså)...? Kan också vara glapp i kabeln eller micen, så att fantommatningen får det jobbigt, men då borde det å andra sidan märkas tydligt vid inspelning också... Vad är det för mic?

Postat (redigerat)

- Vad använder du för mus då?

- Tja, det är en smal, brun-svart sak, tjock sladd, heter Shure SM57 🙂

Redigerat av Opus99
Postat
Problemet -LÖST-

Det var min mick som jag använder för uppmickning av ackeguror som gjorde bruset? 😆

Helskumt. Den micen kanske är känslig för störningar - och kräver därför att du kör jordat (om du kör ojordat alltså)...? Kan också vara glapp i kabeln eller micen, så att fantommatningen får det jobbigt, men då borde det å andra sidan märkas tydligt vid inspelning också... Vad är det för mic?

haha.. jaaa.. det är sviiinskumt!

Och jag drog ut XLR från MICKEN, inte från preampen, eller ja.. testade båda, och då va det inga ljud, sen är jag satte i den igen så va det samma 😆

Men det stör mig inte för 5 öre, att sätta i o ur en xlrkabel, men det är väldigt konstigt.

Borde ju vara samma sak med dom mickarna jag har i sångbåset, men inte då 🙂

Problem Solved iaf!

Postat
- Vad använder du för mus då?

- Tja, det är en smal, brun-svart sak, tjock sladd, heter Shure SM57 😆

hahaha... så jävla korkad hoppas jag ingen är 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.