Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Så har då min lilla studion i källaren blivit färdig och fått se sina första inspelningar! Det hela är väldigt lågbudget och har inte fått kosta många kronor, Som första inspelningsobjekt har några bekanta till mig ställt upp, de spelar inte tillsammans i vanliga fall.

Nu sitter jag och mixar det hela och resultatet finns att lyssna på här:

det är ett utdrag ur en av låtarna och jag skulle bli väldigt tacksam för förslag till hur den, rent mixningmässigt kan bli bättre!

Just nu har jag antagligen lyssnat på den alldeles för många gånger och hör nog inte riktigt hur den låter längre :rolleyes:

Edit/ Ändrade rubriken!

Redigerat av castello
Annons
Postat (redigerat)
Cool låt!

Jag efterlyser lite mer bas och kanske lite mindre hihat/ride.

Men det är väl smaksak!

Kanske lyfta fram orgeln liite också.

Tackar, och jag har ju funderat lite på att sänka hihat/ride!

Men varför blev tråden flyttad till samarbetsforumet undrar jag, det är ju inte hjälp i form av ett samarbete jag är ute efter. Jag är ju vare sig låtskrivare eller den som framför den utan har spelat in och mixat den! Är kanske titeln på tråden lite konstig?

Redigerat av castello

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.