Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan någon förklara för mig hur man räknar ut delay svansen efter tempot mm.

Typ om man kör på 148 bpm så skall man kunna räkna fram

exakt var den dubbla svansen kommer mm?

Visst finns det färdiga delay effekter med sync mm. Men det e ju för lätt, lite roligare om man själv kan bearbeta fram manuellt. Eller hur..

😄

Annons
Postat

Försökte klura ut det där själv för några år sedan, och efter mycket tandagnisslan tror jag att det gick...

Men om du googlar, så finns det (minst) ett litet smart program som räknar ut det åt dig.

Postat

60 000/tempo = 4e dels not, sen bara dubbla för att få halv not 4 gånger för att få helnot osv.. om du vill ha åttondelsnot så dividerar du bara

60 000/148 = 405

60 000/148/2 = 203

hoppas du förstår mig 😄

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Har för mig att Computer Music eller Sound on Sound har en liten räknargrunka man kan ladda hem gratis.

Postat
60 000/tempo = 4e dels not, sen bara dubbla för att få halv not 4 gånger för att få helnot osv.. om du vill ha åttondelsnot så dividerar du bara

60 000/148 = 405

60 000/148/2 = 203

hoppas du förstår mig 😛

Så var det ja!

🙂

Postat

Vad är det för fel på att lyssna sig fram om jag får fråga? 😛

Postat
Vad är det för fel på att lyssna sig fram om jag får fråga? 😛

Tar längre tid, och dessutom måste man ju tänka... 🙂

Postat
Om man vill ha en punkterad åttondel med fett häng då?

Programmet jag har fixar punkterade åttondelar utan problem, men jag har aldrig provat att skriva in "fett häng" så jag vet inte... 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.