Jump to content
Annons

Bygga om till fläktlös kylning på grafikkort

Recommended Posts

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Har ni nåt tips på nån bra alternativ kylning till det här kortet, det är ju ganska nytt så det kan kanske vara problem att hitta nåt som passar fästena säger dom på PC City. Nån som har nåt tips? Svar mottages tacksammast.

Annons
Postat (redigerat)

Jag kör ett Asus 9600GT med passiv kylning. Ljudlöst och bra, men det blir ju väldigt varmt i burken, så frågan är om det är så hälsosamt för övriga komponenter i datorn att ens försöka köra med passiv på 9800. Man kan ju såklart se till att fläkta ur med stora chassifläktar i stället - men det blir ju på bekostnad av ljudlösheten...

Det är nog bättre att välja ett kort som drar mindre ström; 9600gt (eller lägre).

Redigerat av Steelham
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Tack för bra tips. Det ser ut att bli ett stort bygge med den där kylflänsen så jag tror nog att jag fixar ett fläktlöst iom att jag inte direkt har nåt behov av just ett sånt här kort. Nån som vill köpa ett GA 9800 GT för en femhundring och pröjsa frakten själv pma i så fall?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.