Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag la detta i Cubasemappen, för jag visste inte vart.. det är kanske under effekter också, men skit samma 🙂

JO!.. nu ska vi se.

Jag använder BATTERY som sampler, (battery 2) . 3an suger 😛

Och jag outputtar tex KICK till channel 1-2 till mixerbordet.

Inne i mixern kommer allt på sin plats på channel 1-2 och jag kan börja leka med effekterna där, allt i sin ordning.

Nu till min fråga då.. Om jag lägger tex WAVES EQ 1 bands och vill helt enkelt cutoffa kicken, så den går från dov->klar via EQ filtersvep.

Om jag lägger denna under channel 1-2 i mixern, hur i helllvete kan jag aktivera upp detta med automation?

Visst. jag kan adda ett FX spår, osv, men då kommer hela midispåret bli cutoffat, och det vill jag inte.

Alla ni som använder Battery vet u att man kan samla alla samplingar, loopar osv i ett enda midispår och jag vill bara ändra en av outputkanalerna med filtersweeeep..

hehe.. gjorde jag mig förstådd nu? 😛

Mvh

Perrra

Annons
Postat (redigerat)

Japp, förstod 100% 😛

Titta på plug-inens topplist. Där finns ett antal knappar vara en heter R och en annan heter W. Det står för Read automation och Write automation.

- Backa cubase till ett par takter innan effekten ska uppstå.

- Starta cubase, tryck på W knappen och utför effekten för hand där den ska vara. Med Write aktiverad så "spelar du in" effekten i real-tid. Det är det som händer.

- Stoppa cubase.

- Tryck bort W och tryck in R.

Klart.

Redigerat av Opus99
Postat
Och jag outputtar tex KICK till channel 1-2 till mixerbordet.

Inne i mixern kommer allt på sin plats på channel 1-2 och jag kan börja leka med effekterna där, allt i sin ordning.

Du har fått svar 😛 Vill du dessutom ha kicken helt ren så kan du också köra "dissolve part". Därefter separerar du pitchen för att få ut respektive trumma på olika spår.

Postat
Japp, förstod 100% 😄

Titta på plug-inens topplist. Där finns ett antal knappar vara en heter R och en annan heter W. Det står för Read automation och Write automation.

- Backa cubase till ett par takter innan effekten ska uppstå.

- Starta cubase, tryck på W knappen och utför effekten för hand där den ska vara. Med Write aktiverad så "spelar du in" effekten i real-tid. Det är det som händer.

- Stoppa cubase.

- Tryck bort W och tryck in R.

Klart.

Just fan ja .. det har jag inte tänkt på.. du menar write o read i BATTERY nu va? det har jag fan inte tänkt på 😲😄

Smart där.. tack.. ska testa ikväll 😄

/Perrra

Postat (redigerat)
Just fan ja .. det har jag inte tänkt på.. du menar write o read i BATTERY nu va? det har jag fan inte tänkt på 😲😄

Smart där.. tack.. ska testa ikväll 😎

Sånt där är ballt. Man slår sig för pannan och känner sig som ett pucko, samtidigt som man känner sig glad för att det var enkelt 😎

Redigerat av Opus99

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.