Jump to content
Annons

Dagens fråga


tordA

Recommended Posts

När du tänker tillbaka på ditt musikliv,

så finns det säkert en mängd missade

chanser som du ångrar.

(t.ex. att du tackade nej till Sara som ville

sjunga på en låt innan hon kom med i FameFactory)

vilken missad chans bränner värst ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

-Jag tackade nej till att ge ut skivor på Different Drummer,

skrev på för svensk label instället.

-Jag sålde min TR-808 för en spottstyver.

-Begärde för mycket pengar för att DJ:a på min favoritklubb, blev av med giget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackade nej till ett danskt kontrakt...i danskt skivbolag alltså i Danmark....Innan jag ens läste kontraktet....MOUAAAHAHAHA....Dom skaffade fram en sångerska till min musik. När jag hörde hur hon sjöng så tackade jag nej. Att man bara kan fixa fram folk som inte duger till att sjunga begriper jag inte...

Dom skickade ett fotografi på henne och skrev i brevet: "Gissa hur gammal hon är"

På fotografiet hade hon värsta erotiska skinn kläderna och hon låg i sängen med ciggareten i högsta hugget. Jävlit snygg va hon. Men kunde hon sjunga? Nepp....

Hon var bara 18 år.

Kunde ju ha sålt en massa skivor i Asien... 😄

Näe tack. Dom ska kunna sjunga oxå....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, vet inte om det var en missad chans direkt, men en lite ångestfylld anekdot;

Jag var tonåring och på gardenparty en sen sommarkväll träffade jag Mats Ronander, han var där med Ulf Lundell, bland massa 'vanligt folk'. Jag var ett stort fan och jag och polaren skrev låtar redan då. Tyvärr allt för många bira innanför västen och vi ville framföra en låt. "OK", säger Mats, "kul..." lite sådär lagom besvärat. Jag och polaren går avsides och repar en stund med varsin agura och skriver snabbt en ny låt på 10 minuter som handlar om insekter, min brorsas bil och att dricka bira i en berså (ja ni fattar nivån 🙂 ) Självklart är den den låten vi bestämmer oss för att köra. Mats kommer indrällande i bersån och förväntar sig säkert Simon & Garfunkel men istället blir det "Vi sitter i berså" med plektrumtappande, av Heiniken fördunklade Hammagrella anno 80-tal.

Vi fick INTE hänga med på Ronanders Tokig-turné om man säger, om det nu var det vi hade hoppats på.... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...