Jump to content
Annons

pixelfel?


debatt

Recommended Posts

Fick idag av en jurist reda på att de redan begått ett lagbrott i och med att de ingått ett avtal med mig som kund och att det INTE är jag som kund som ska reda ut vad som gäller i garantifrågan.

😆

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fick juridisk hjälp idag. Säljaren är helt ansvarig för den sålda varan och kan inte frånsäga sig det ansvaret och hänvisa till en tillverkare av en produkt. I ett fall i ARN ledde ett pixelfall inte till utbyte av varan, men väl en prisnedsättning av varan i efterhand.

Bortsett från lagen, så är det ju upp till butiken alltid, om de vill tappa en potentiell fortsatt kund.

I veckan ska jag dit igen och höra hur det blir. Just nu väntar jag på juridisk hjälp att reda ut om jag som kund ska behöva betala undersökningskostnaden för kameran, om jag lämnar in den för undersökning.

Märk väl att jag fått reda på att det bara finns ett enda företag i hela världen som alltid byter ut sina lcd-datorskärmar eller lcd-tv-apparater om det så bara är en enda pixel fel på dem - och det är PHILIPS!!

Så det blir Philips för mig i fortsättningen. Både på datorskärm och TV.

😄

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Yes!

Jag ska bara installera drivrutinen och mjukvaran som hör till kameran först i min halvbra dator.

Där ska jag granska några kort och videosnuttar jag tagit.

Först då har jag mer på fötterna.

Återkommer!

😉

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ok, så hur har det gått med detta nu då?

Idag var jag tillbaka hos elektronikvaruhuset ifråga. När jag satt och väntade på min tur så satte jag igång kameran och kollade displayen ifall det fanns något pixelfel. Men jag hittade inte pricken som irriterat i snart två månader. Så det är närapå att jag går därifrån. Jag stänger av kameran och precis då blir det min tur. Så jag går fram till disken och säger som det är och passar på att fråga om pixeldöda punkter kan återlivas? Nej, säger han och startar kameran igen, och mycket riktigt så syns den där irritanten på lcd-displayen därbak igen.

De ringer Samsung och frågar vad som gäller. Men Samsung kan inte ge besked. Servicemannen vill dock att Samsung ska svara och han står på sig, men inga konkreta besked kan ges huruvida jag ska få en ny kamera direkt på plats ifrån butiken. Då frågar servicemannen en annan ur personalen på elektronikvaruhuset och får ett annat telefonnummer att ringa till Samsung. Efter en del dividerande kommer man fram till att kameran ska skickas in till Samsung i alla fall, för åtgärd.

Samtidigt får jag reda på att om jag hade gjort ärendet inom de första 14 dagarna så skulle jag utan inskick till Samsung fått en ny kamera direkt från elektronikvaruhuset. Men saken är ju den att jag var hos elektronikvaruhuset inom en vecka faktiskt från det att jag köpte den och den man jag då talade med på serviceavdelningen sa den gången att jag själv skulle kontakta Samsung för att lösa detta. Jag försökte då det begav sig kontakta Samsung själv, men de var svåra att nå. Sedan kom vård av nära anhörig emellan. Så oerhört mycket viktigare än 90 kubikcentimeter elektronik.

Han hade även sagt att jag skulle få stå för undersökningsavgiften på 279 kr om de beslutade sig för att inte reparera kameran. Det visade sig helt fel det också, eftersom jag hade en tilläggsförsäkring som täckte den biten - så det åker jag inte på. Dessutom åker man bara på undersökningsavgiften om man väljer att INTE låta få sin kamera reparerad. Och varför skulle jag tacka nej till det? Jag har ju tilläggsförsäkring som täcker reparationer till 100%. Men nu var det ett pixelfel och det lutar åt att Samsung byter ut kameran mot en ny. Det är svårt att laga pixelfel. De lovade att åtgärda.

Den andra mannen var där idag också. Det normala kanske hade varit att slå huvet av honom. Men jag tyckte som om honom, fet och äldre och svårt att röra sig.

😆

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Postat (redigerat)

Uppföljning utlovades och här kommer den:

Idag hämtade jag min reparerade ultrakompakta digitalkamera. De hade bytt ccd-n, trimmat den och funktionstestat den sedan utan anmärkning. Stämmer det så är det som att få en ny kamera, men den var ju å andra sidan ny. Har för mig att ccd-n (inkl arbete) kan stå för runt halva kamerakostnaden.

Och de hade inte glömt att lämna tillbaka batteriet som satt i heller. Inte en repa, annars är ju det något som "alltid" händer när man lämnar in grejer på reparation. En eloge till Samsung!

Med tanke på den stora anhopning av problem jag fått med min nya laptop, så vågade jag helt enkelt inte testa den själv härhemma idag - det får bli i helgen.

😄

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...