Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Som vanligt. Köpte en ny grej, en digitalkamera och märker en underlig sak.

Det är en vit liten prick på lcd-skärmen precis hela tiden - hur jag än zoomar. Kopplade då upp den till TV:n och märker att samma vita prick finns där också, men nu med inslag av lite röd och lite blått också, såsom sådana där störande digitala återgivningsfel ni vet ibland på tv-sändningar. Kallas detta och är det pixelsfel? Min första tanke var att det var damm, men det blir ingen skillnad hur jag än torkar. Kommer detta att visa sig på korten nu också? Och på videoklippen?

Vad trött jag blir...

Tänkte använda den just ikväll, men nu hinner jag inte åka och byta - om de nu medger det - pixelfel verkar ju inte särskilt väl utmynna i öppet-köp-rätt. Men det har man kanske alltid, det står iaf 30 dagar på mitt kvitto. Jobbigt om de säger, nej det är inget fel, det får man räkna med, att nån pixel fattas. Hur är det med det?

Provade att ta ett enstaka kort också faktiskt, men vet inte hur man hittar kortet man tagit!!

Känns surt.

😉

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat (redigerat)

Tittar man på linsen så verkar det vara ett märke i kanten på den, men det är svårt att avgöra om det är den jag ser överhuvudtaget. Pricken är ju jätterund. Det absolut konstigaste var ju att den vita igår mer var som en prick med en svans eller som ett kort streck på 1 mm om man så vill.

Hur ska jag göra? Jag har för mig att man har bytesrätt under förutsättning att felet är av en viss karaktär. Läste f.ö. i Samsungs manual att deras ettåriga garanti aldrig gäller delar av glas... Kanske är bäst att önska öppet köp utan att orda mer, dvs be om att få pengarna tillbaka?

😉

Redigerat av debatt
Postat

Jag tror att det är bättre att hävda din rätt. Den var ju defekt när du packade upp den - och då handlar det definitivt om ett ursprungligt fel.

Om du bara lämnar tillbaks den och inte säger något, så skyller affären garanterat på dig om de packar upp och tittar på den.

Postat (redigerat)

Ja, jag gör som du säger, känns helt klart bäst och så jag gjort vid ett annat tillfälle gällande en skrivare för några år sedan. Pinsamt medveten om att det antagligen var en andrasortering den gången viftade säljaren med handen utan att vilja se kvittot jag hade med mig ens: "där e pallen - byt mot en annan, du också...". Det var dock en annan butik än kamerans.

Jag la till flera års garanti, men vill byta mot ett annat exemplar.

Undrar samtidigt, hur vanliga är såna här fel?

😉

//:debatt

Redigerat av debatt
Postat

Hittade detta ur GP på Nätet, vad Lagen säger;

"Konsumentköplagen ger ett gott skydd under tre år om din nya tv har ett fel som fanns redan vid köpet. Under de första sex månaderna behöver du inte ens visa att det beror på ett ursprungligt fel då är det säljaren som måste visa motsatsen."

Stämmer det verkligen?

😉

//:debatt

Postat
Hittade detta ur GP på Nätet, vad Lagen säger;

"Konsumentköplagen ger ett gott skydd under tre år om din nya tv har ett fel som fanns redan vid köpet. Under de första sex månaderna behöver du inte ens visa att det beror på ett ursprungligt fel då är det säljaren som måste visa motsatsen."

Stämmer det verkligen?

😉

//:debatt

Jäpp, det stämmer - och dessa 6 månader motsvarar svunna tiders "garanti", medan resterande 2½ år förutsätter att DU ska kunna påvisa att det handlar om ett "ursprungligt fel", så efter 6 månader är det med andra ord mer osäkert för konsumenten än vad tidigare lagstadgad 1 års "garanti" var på den tiden...

I ditt fall, med en fysisk skada på kameran, så skulle det däremot vara stor risk att du fick ta smällen även under dessa 6 månader om du väntar med att klaga, eftersom det ju är lätt att smälla i en kamera någonstans, så att den blir skadad...

Postat (redigerat)
I ditt fall, med en fysisk skada på kameran, så skulle det däremot vara stor risk att du fick ta smällen även under dessa 6 månader om du väntar med att klaga, eftersom det ju är lätt att smälla i en kamera någonstans, så att den blir skadad...

Lustigt att du nämner detta med att smälla i en kamera. Säljare sa att deras förlängda garanti är mycket bättre än andra butikers färsäkringar. För försäkringar täcker bara ovarsamhet från kunden, en slags drulleförsäkring. Deras förlängda garanti skulle täcka alla produktfel, alldeles oavsett vilka, sa hon.

Smällt i kameran måste i så fall transportören/leverantören till butiken ha gjort. Om det är vad som krävs för att drabbas av CCD-fel, om det nu är det...

30 dagar är det öppet köp. Garanti 5 år. Men jag får försöka hinna ta mig dit redan innevarande vecka. Fast de har nog annan helgpersonal än vardagspersonal tyvärr.

Redigerat av debatt
Postat
I ditt fall, med en fysisk skada på kameran, så skulle det däremot vara stor risk att du fick ta smällen även under dessa 6 månader om du väntar med att klaga, eftersom det ju är lätt att smälla i en kamera någonstans, så att den blir skadad...

Lustigt att du nämner detta med att smälla i en kamera. Säljare sa att deras förlängda garanti är mycket bättre än andra butikers färsäkringar. För försäkringar täcker bara ovarsamhet från kunden, en slags drulleförsäkring. Deras förlängda garanti skulle täcka alla produktfel, alldeles oavsett vilka, sa hon.

Smällt i kameran måste i så fall transportören/leverantören till butiken ha gjort. Om det är vad som krävs för att drabbas av CCD-fel, om det nu är det...

30 dagar är det öppet köp. Garanti 5 år. Men jag får försöka hinna ta mig dit redan innevarande vecka. Fast de har nog annan helgpersonal än vardagspersonal tyvärr.

Det säger för att han får en fet bonus för varje värdelös extra försäkring han kränger. Dessa täcker sällan eller aldrig mer än vad ren garanti och en vanlig hemförsäkring täcker och den ger nog sällan eller aldrig så mycket skydd som säljaren lovar vid inköpstillfället heller.

"säljaren som måste visa motsatsen."

Det har jag redan skrivit i en annan av dina trådar. Detta skriver jag bara för att kunna säga, jag sa ju det.

😐

Postat

Jag är inne på Hellpigs linje.

De där extraförsäkringarna är så fruktansvärt dyra så det är direkt skamligt. Vad betalar du? 20-30 spänn i månaden för en apparat värd 2000 kr? Priset kan jämföras med en LIVförsäkring för ett BARN. Det kostar ungefär samma.

Fem stycken gadgets och månadskostnaden blir lika hög som en hel hemförsäkring. Det bara går inte.

Jag skulle kunna betala en engångskostnad på 3 kr för en livstidsförsäkring på en kamera; inte mer.

tjing hopp

/Bengan

Postat
Jag är inne på Hellpigs linje.

De där extraförsäkringarna är så fruktansvärt dyra så det är direkt skamligt. Vad betalar du? 20-30 spänn i månaden för en apparat värd 2000 kr? Priset kan jämföras med en LIVförsäkring för ett BARN. Det kostar ungefär samma.

Fem stycken gadgets och månadskostnaden blir lika hög som en hel hemförsäkring. Det bara går inte.

Jag skulle kunna betala en engångskostnad på 3 kr för en livstidsförsäkring på en kamera; inte mer.

tjing hopp

/Bengan

Man får skilja mellan försäkringar och garantier. De flesta butiker kör med extraförsäkringar. Men det kan vara bra det med. Vet en som fick sin TV helt utbytt mot en ny och utan tjafs, bildröret pajat, efter drygt två år. Tur var väl det, för hon hade tre års försäkring tecknad i butiken.

Men så sa man till mig i den butik jag var i iförrgår att de istället för försäkring kör med garantiförlängning och att jag får en ny likadan apparat eller en likvärdig om den slutat tillverkas och helt oberoende av orsak inom fem år. I detta fall en kamera.

Hemförsäkring täcker ingenting annat än om man råkar ut för en olyckshändelse, t.ex. snubblar med DAT-bandaren eller spiller vatten i rörförstärkaren, vilket kan gränsa till att vara ovarsam. Hemförsäkringen täcker aldrig andra fel som uppkommer inuti apparaten och som inte beror på ovarsamhet. Hemförsäkring har jag en billig en, bara 1600 kr per år.

Jag tycker det är himla skönt att man kan teckna en extraförsäkring eller ännu hellre en garantiförlängning numera! Tänk vad pengar jag hade tjänat om man kunde ha gjort det förr.

Kostnaden är ju intjänat många gånger om. 500 spänn är som hittat som engångssumma för fem år, eller 1826 dagar om man så vill. OnOff tvååriga för ett par tusen kan tyckas mycket, men det kostar ju 8 papp att få en ny skärm efter 13 månader på en laptop. Så...

Funderar på att skaffa en bättre sjukförsäkring dock, för 2700 kr per månad. Den täcker de flesta skador och sjukdomar, utifall man får inkomstbortfall och sånt. I dessa tider...

😛

//:debatt

Postat
Pixelfel pratar man om när det är fel på displayen - och i detta fallet verkar det vara fel på CCD:n eftersom felet är likadant på TV:n.

Talade med min fotografkompis idag, för säkerhets skull innan jag beger mig till butiken i veckoändan.

Han sa samma sak som ovan; "en vit prick på displayen - pixeldöd", är det likadant när kameran kopplas till tv:n - då är det sensorn i kameran".

Men grejen är att det verkar vara likadant på tv:n bara om jag passivt använder kameran kopplad till tv:n, dvs. om jag kopplar in den och låter den visa det som syns på displayen!!

Jag har provat att ta kort och nåt videoklipp nu och då syns inget fel under videoklippet som jag märker (jag trycker alltså på Play uppspelning och ser videosnutten på min bildrörs-tv). Korten kan jag inte bedöma, eftersom jag inte vet hur man tar bort symbolerna som syns i displayen och som bl.a. täcker övre högra hörnet där felet är.

Hypotetiskt (jag ska fråga en som har en kamera av samma märke och sort ikväll); om det inte syns på varken tagna bilder eller inspelade videosnuttar, vad är då felet?

😛

//:debatt

Postat
Kostnaden är ju intjänat många gånger om. 500 spänn är som hittat som engångssumma för fem år,

Jag tycker som sagt att det är sjukt dyrt. Jag kunde betalt 3 spänn. Eller en tia. Men vaffan... Vi kan ha olika åsikter. Each to their own som vi säger:)

tjing

Postat
Kostnaden är ju intjänat många gånger om. 500 spänn är som hittat som engångssumma för fem år,

Jag tycker som sagt att det är sjukt dyrt. Jag kunde betalt 3 spänn. Eller en tia. Men vaffan... Vi kan ha olika åsikter. Each to their own som vi säger:)

tjing

Gut!

Men då räknar du ju med att grejen håller helt enkelt.

Jag räknar med att den ska paja efter 13 månader.

Det gör ju alla mina andra grejer, så...

Postat
Kostnaden är ju intjänat många gånger om. 500 spänn är som hittat som engångssumma för fem år,

Jag tycker som sagt att det är sjukt dyrt. Jag kunde betalt 3 spänn. Eller en tia. Men vaffan... Vi kan ha olika åsikter. Each to their own som vi säger:)

tjing

Gut!

Men då räknar du ju med att grejen håller helt enkelt.

Jag räknar med att den ska paja efter 13 månader.

Det gör ju alla mina andra grejer, så...

Ja det är riktigt. Jag räknar i grunden med att mina prylar ska funka. Om jag minns rätt så är den "gamla vanliga garantin" (ett år, numera 6 mån)baserad på statistik; om en vara är behäftad med fabrikationsfel, så kommer det visa sig ganska snart, alltså inom garantitiden. Din splirrans kamera var ju tydligen kass när du packade upp den?

Lite matte: Om jag köper fyra prylar och köper fyra av "dina" försäkringar, så betalar jag alltså 2000 kr. Om tre av fyra håller, så har jag kastat 1500 i sjön. De 1500 kan jag köpa en kamera för. Eller en TV på blocket.

Det är oxå så, att om din kamera går sönder om säg.. 2 år, så kommer en motsvarande kamera att i handeln kosta - uppskattningsvis - 400 kr. Kanske en tusenlapp. Sådan är teknikutvecklingen.

Extraförsäkringar hos Elgiganten o Siba väcker lika stor köplust hos mig som viagraspam i min epostkorg 🙂

Du kan alltid lägga på en drulleförsäkring på din hemförsäkring. Du får betala självrisk men premien blir myyyyyyycket lägre än 120 spänn per pryl och år.

***

Men det är klart: Om ALLA dina prylar går sönder efter 13 månader, så blir det ju nåt annat. Men det tror jag inte på.

***

När det gäller en specifik vara så tänker jag dock backa: Ny cykel. Alla cyklar jag har ägt har blivit stulna (sant). Det är liksom galet så det stjäls, det är bara en tidsfråga innan den försvinner. Jag löser det så att jag trampar omkring på jollar för 3-500 spänn, och när den stjäls så köper jag en motsvarande beg och jag är så van så jag blir inte ens arg längre. Om man köper ny cykel för det tiodubbla priset eller mer (inget konstigt i det), så tycker jag att en extra heltäckande stöldförsäkring - befriad från självrisk - där du kan plocka ut en ny cykel samma dag du anmäler den försvunen, kan vara motiverad.

Om du kör ett motsvarande resonemang kring din kamera så kan jag köpa att du vill ha en extraförsäkring. Du kommer bära omkring på den så den blir dammig av fickludd eller kanske fuktig, någon gång tappa den i golvet / på marken; kanske glömma den på ett fik där nån fingerfärdig är framme. Så well... kör hårt:) Men igen - kolla drulletillägget på din hemförsäkring.

tjing

Postat (redigerat)

Nej.

Återigen: Jag har redan hemförsäkring MED plustillägg (drulle). Men INGEN hemförsäkring på marknaden täcker fel som uppstår i apparaten om du inte själv varit oaktsam, dvs. tappat den i golvet eller stått i regnet t.ex. Om en skärm i en pc utan din vetskap blir för varm en vårdag och dör eller det drabbar grafikkortet, eller att tangentbordet slits ut efter 2.5 år, så är det ingen idé att ens anmäla detta till försäkringsbolaget.

En hemförsäkring är till för klantarslen, inte för att prylar som borde hålla slits ut. Anmälan bör istället göras till affären där man lämligen har tecknat en förlängd garanti. En sådan täcker nämligen ovan nämnda fel.

När det gäller kameran f.ö., så finns pricken kvar på displayen, men den har minskat något. Kopplar man kameran passivt till tv-n och låter den visa displayens bild, så syns pricken då också. Men igår UTAN blå och röda rutor runt. Tagna bilder och videos uppvisar ínga fel alls.

Ska tjôta med dom imon.

😄

//:debatt

Redigerat av debatt
Postat

Vill delge ett par true stories ur min verklighet:

När min elva månader en av mig ägd ny Sony DAT-bandare för 12500 kr brände sönder, motor, kretskort och "det mesta", sa man, så frågade de om jag hade tilläggsförsäkring (innan de kollade att den bara var elva månader gammal alltså), men det hade jag inte tecknat för drygt 300 kr. Tur var det då, sa de, att den gick sönder en månad innan garantin gick ut. Reparationen skulle ha kostat dig 4700 kr...

När min gamla analoga kompaktkamera som jag köpt för 1650 kr på rea (annorstädes kostade den 2600 kr) gick sönder, så var garantin den ettåriga över och jag gick med på reparationskostnaden cirka 1500 kr. Borde haft drulleförsäkring då, eftersom jag själv orsakade felet (fukt).

Min HP-laptop för 16000 kr gick sönder efter 13 månader. Kostade 8000 kr att laga. Hade inte tecknat tilläggsförsäkring hos Computer City. Det var synd, sa de, för då hade det inte spelat någon roll hur felet uppkommit ens, vi och HP hade stått för det, enligt särskilt avtal. Då gjorde HP gesten att stå för hela kostnaden och byta ut skärmen på laptopen, spec-en var medsänd, kostnaden var mycket riktigt 8000 kr. Men de gjorde det av goodwill. Han sa till mig att de inte kunde bedöma detta som ett ursrungligt fel, men den hade bränt och HP tyckte själva att deras grejer borde hålla längre. Det tyckte jag med.

...en del kan tänka sig att beställa in några droppar av en "fin" whiskey för flera hundra kronor

...andra skaffar en tilläggsförsäkring... nästa gång kanske jag inte har lika tur med goodwill

😄

Postat
Du kan alltid lägga på en drulleförsäkring på din hemförsäkring. Du får betala självrisk men premien blir myyyyyyycket lägre än 120 spänn per pryl och år.

Självrisken är något man kan förhandla bort, vilket jag gjort i ett skede.

😄

Postat
Jag skulle ha åberopat Öppet köp..., vilket jag har en månad, och inte sagt som det var.

Pixelfel räknas inte.

😆

Har du snackat med dom? Om sensorn är paj (och inte bara den lilla skärmen) så ska det inte vara något problem att få en ny och hel kamera.

Postat (redigerat)
Pixelfel räknas inte.

😆

va?

Nej, Samsung kör med ISO-standarden, vilken säger att det måste vara minst tre pixelfel på en bildskärm för att det ska räknas som ett fel. Hur f*n ska jag förresten kunna veta hur många pixlar som är fel? De går ju inte att räkna med blotta ögat precis.

Inte konstigt affären ville att jag SJÄLV skulle ringa Samsung och fråga vad som gällde beträffande min kamera. Det var ju bara att gå in och läsa på Samsungs egen sida om garantier, ISO och vad som betraktas som ett fel. Nu fanns ju felet från början och garantiförlängning på 5 år. Nu spelar det ingen roll om jag inte hade haft någon garantiförlängning eller inte - pixelfel räknas inte, alldeles oavsett. Så varför skulle jag nu behöva ringa överhuvudtaget?

Vad som förbryllar mest är att jätteaffären hänvisar till Samsungs garantiåtaganden. Hehe... jag har ju för f*n gjort en garantiförlängning i butiken.

Säger Samsung annorlunda än vad vi själva vill, säger man i butiken, så gäller det Samsung säger.

Sverker?

Sony har tydligen samma idé har jag läst när jag luskat.

Sedan har jag läst att Olympus lagar sådana fel (vilket fotosäljaren trodde var omöjligt). De använde pixelmappning. På en fotosite skrev de att man inte ska behöva lämna in en kamera för sådan pixelmappning, eftersom butikens personal själva kan utföra den, eller t.o.m. en själv.

😉

//:debatt

Redigerat av debatt
Postat

Om man är vältalig, hård och envis brukar man få som man vill till slut. Du hade nog kunnat få datorn lagad gratis om du stått på dig och hänvisat till konsumentlagstiftningen.

Postat
Pixelfel räknas inte.

😆

va?

Nej, Samsung kör med ISO-standarden, vilken säger att det måste vara minst tre pixelfel på en bildskärm för att det ska räknas som ett fel. Hur f*n ska jag förresten kunna veta hur många pixlar som är fel? De går ju inte att räkna med blotta ögat precis.

Inte konstigt affären ville att jag SJÄLV skulle ringa Samsung och fråga vad som gällde beträffande min kamera. Det var ju bara att gå in och läsa på Samsungs egen sida om garantier, ISO och vad som betraktas som ett fel. Nu fanns ju felet från början och garantiförlängning på 5 år. Nu spelar det ingen roll om jag inte hade haft någon garantiförlängning eller inte - pixelfel räknas inte, alldeles oavsett. Så varför skulle jag nu behöva ringa överhuvudtaget?

Vad som förbryllar mest är att jätteaffären hänvisar till Samsungs garantiåtaganden. Hehe... jag har ju för f*n gjort en garantiförlängning i butiken.

Säger Samsung annorlunda än vad vi själva vill, säger man i butiken, så gäller det samsung säger.

Sverker?

Sony har tydligen samma idé har jag läst när jag luskat.

Sedan har jag läst att Olympus lagar sådana fel (vilket fotosäljaren trodde var omöjligt). De använde pixelmappning. På en fotosite skrev de att man inte ska behöva lämna in en kamera för sådan pixelmappning, eftersom butikens personal själva kan utföra den, eller t.o.m. en själv.

😉

//:debatt

Knalla in på affären med din kamera, visa vad som är fel och be om en ny vänligt men bestämt. Om de försöker slingra sig så står du bara på dig med en kolsvart blick utan att tappa kontrollen och börja skrika.

Postat
Knalla in på affären med din kamera, visa vad som är fel och be om en ny vänligt men bestämt. Om de försöker slingra sig så står du bara på dig med en kolsvart blick utan att tappa kontrollen och börja skrika.

Hehe. Jag gjorde så igår, men de ville inte se kameran, ännu mindre kvittot eller garantiförlängningen. Säljaren undrade dock om jag inte kunde få byta ut min kamera, hon mindes mig ju, men den gamle mannen vid service som var helt ny där, verkade livrädd att göra fel.

Min enda chans att kolla om sensorn är fel, är väl att installera drivrutin och program på denna laptop jag nu tillfälligt använder här i helgen, för att se om fel syns på skärmen (från bilder och videos). Läsa på om Konsumentköplagen och återkomma till jättebutiken nästa vecka när de öppnar på förmiddagen nån dag.

De tappar iaf en potientell kund av både Lcd-TV, laptop och tvättmaskin, alldeles oavsett hur det slutar.

😆

//:debatt

Postat
Om man är vältalig, hård och envis brukar man få som man vill till slut. Du hade nog kunnat få datorn lagad gratis om du stått på dig och hänvisat till konsumentlagstiftningen.

Nej, om du tänker på andra tillfället, så hade det den gången gått precis drygt tre år.

Den första gången det uppstod fel fick jag reparationen av HP gratis av good will.

Postat
Om man är vältalig, hård och envis brukar man få som man vill till slut. Du hade nog kunnat få datorn lagad gratis om du stått på dig och hänvisat till konsumentlagstiftningen.

Nej, om du tänker på andra tillfället, så hade det den gången gått precis drygt tre år.

Den första gången det uppstod fel fick jag reparationen av HP gratis av good will.

Så skärmen pajjade efter lite drygt tre år? Isf blir det nog svårt att få det lagat gratis.

Postat
Knalla in på affären med din kamera, visa vad som är fel och be om en ny vänligt men bestämt. Om de försöker slingra sig så står du bara på dig med en kolsvart blick utan att tappa kontrollen och börja skrika.

Hehe. Jag gjorde så igår, men de ville inte se kameran, ännu mindre kvittot eller garantiförlängningen. Säljaren undrade dock om jag inte kunde få byta ut min kamera, hon mindes mig ju, men den gamle mannen vid service som var helt ny där, verkade livrädd att göra fel.

Min enda chans att kolla om sensorn är fel, är väl att installera drivrutin och program på denna laptop jag nu tillfälligt använder här i helgen, för att se om fel syns på skärmen (från bilder och videos). Läsa på om Konsumentköplagen och återkomma till jättebutiken nästa vecka när de öppnar på förmiddagen nån dag.

De tappar iaf en potientell kund av både Lcd-TV, laptop och tvättmaskin, alldeles oavsett hur det slutar.

😆

//:debatt

När du kommer in nästa gång, var då inte för snäll och försiktig. Säg inte att du skulle vilja byta din defekta produkt, säg att du SKA byta den. De flesta butiker är väldigt måna om sitt rykte så visar man bara gaddarna lite brukar man få som man vill.

Postat
Om man är vältalig, hård och envis brukar man få som man vill till slut. Du hade nog kunnat få datorn lagad gratis om du stått på dig och hänvisat till konsumentlagstiftningen.

Nej, om du tänker på andra tillfället, så hade det den gången gått precis drygt tre år.

Den första gången det uppstod fel fick jag reparationen av HP gratis av good will.

Så skärmen pajjade efter lite drygt tre år? Isf blir det nog svårt att få det lagat gratis.

Yesbox! Det är ju just därför jag nu intar en så garantitidsbesatt attityd...

Jag vill alltså inte ännu en gång råka ut för ett datorköp där det enda jag kan luta mig mot är bök med Konsumentköplagen.

HP vet jag har inställningen att har man förlängd garanti, så är det "no questions asked" - ge han en ny pc. Har man alltså köpt

sin HP-laptop på Computer City t.ex., så lär det inte vara några problem. Vill förresten här slå ett slag för just Computer City -

som f.ö. egentligen är samma sak som SIBA - när min nyköpta Canon-skrivare var fel på, repig från början, så fick jag ta en annan

från pallen själv. De ville knappt se kvittot vad jag minns.

Detta är ju en bra attityd när man som jag är aktsam om prylarna, men den är ju åt helt vete när man tänker efter, om den gäller

alltid...

Lite off topic där.

Nu gäller ju tråden min kamera.

😆

//:debatt

Postat
När du kommer in nästa gång, var då inte för snäll och försiktig. Säg inte att du skulle vilja byta din defekta produkt, säg att du SKA byta den. De flesta butiker är väldigt måna om sitt rykte så visar man bara gaddarna lite brukar man få som man vill.

Jag sa faktiskt att säljaren hade hänvisat mig dit (till service) och vad symptomet på felet var och att hon sagt att jag skulle kunna få en annan kamera.

Det var ju sant. Men hon jobbar på en annan avdelning, våning.

😆

//:debatt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.