Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hur ritar man i pro tools på audiofilerna? tex en sångare som går ner mycket och upp snabbt så vill man ju korrigera lite med nivåerna, hur gör man det hittar inte?

Annons
Postat
hur ritar man i pro tools på audiofilerna? tex en sångare som går ner mycket och upp snabbt så vill man ju korrigera lite med nivåerna, hur gör man det hittar inte?

På den kanalen, längst till vänster där kanalnamnet står m.m så finns det ett fält där det nu står "waveform", tryck där och välj istället att visa volymen för spåret, minns inte exakt vilket ord det står, kanske typ "channel level" eller nått, du ser nog vilken när du valt det. Det ska då bli ett långt svart streck =) Med hjälp av handverktyget kan du trycka dit "pluppar", och mellan dessa "pluppar" kan du dra ner eller upp volymen. Eller så håller du ner musknappen och drar så ritar du fritt. Sitter inte med PT framför mig nu men har för mig att det ska funka så iaf... lycka till!

/L

Postat

På den kanalen, längst till vänster där kanalnamnet står m.m så finns det ett fält där det nu står "waveform", tryck där och välj istället att visa volymen för spåret, minns inte exakt vilket ord det står, kanske typ "channel level" eller nått, du ser nog vilken när du valt det. Det ska då bli ett långt svart streck =) Med hjälp av handverktyget kan du trycka dit "pluppar", och mellan dessa "pluppar" kan du dra ner eller upp volymen. Eller så håller du ner musknappen och drar så ritar du fritt. Sitter inte med PT framför mig nu men har för mig att det ska funka så iaf... lycka till!

/L

okej tack för snabbt svar:D har för mig att att jag varit inne där och lekt men inte fattat att det är då man ska rita:) hehe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.