Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag heter Håkan Nilsson, bor i Ljusne, Hälsingland, jag är gitarrist, sångare, låtskrivare mm. Guitar 66 är mitt band, vi satte igång 1978. Jag har producerat ett antal singlar, EP, LP och CD med oss. Nu har vi inte gjort nån CD sen 2001, tänkte ändra på det nu. Vi har spelat både pop, punk och blues. Vi har haft framgångar på en webradiostation i Floroda, Electricblues Radio där vi legat högt på listan som styrs av lyssnaromröstning. Spellistan kan vara 200 artister, BB King, Clapton, Hendrix osv. Fick nedantående i dag, vi hamnade som nr fyra av 159 artister.

http://www.electricbluesradio.com/playlist56.html

Vi har förr åtminste en gång blivit etta, en gång tvåa med en av mina egna låtar. Det känns mycket hedrande, då det är publiken som röstar och vi för de flesta runt vår jord är helt okända.

Kan tillägga att CDn Rawblues 2001 är digitalt inspelad i Bildas studio i Söderhamn. Vi spelade allt, bas, trummor och en gitarr i en tagning förutom sången som las på efteråt. Vi spelade in en dag, mixade dan därpå.

post-8284-1223544378_thumb.jpg

Electric_blues_Little_wing_Guitar_66_listetta__Small_.bmp

Annons
chiefrebelangel (oregistrerad)
Postat

Välkommen :-)

Ska ta mig en lyssning senare...

//Ante

Postat

Välkomnen! Spännande, ska lyssna igenom låtaen när jag kommer hem från jobbet idag.

kul!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.