Jump to content
Annons

Skärmsläckare


Pluffo

Recommended Posts

Ingen Studio är ju koplett utan en schysst skärmsläckare. Vilken är din favorit och varför? Bifoga även länk.

P.S Varför ser den här texten ut som någonting som någon på soialstyrelsen skulle kunna ha skrivit ihop? 😆 D.S

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har två tips:

1. Johnny Castaway....riktigt härlig skärmsläckare som är gammal som gatan. Man får se en ö där det går runt en gubbe som är strandsatt. Ibland händer det lite roliga grejer. typ. See for yourself.

2. Sedan har vi ju Seti@home som går in och "lånar" datorkraft till att söka efter liv ute i universum. Gött. Klicka här om du tycker om sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är SETI @ Home igång på min dator - och har varit det i ett par år.

Lika självklart är att jag är med i Atari teamet: http://setiathome2.ssl.berkeley.edu/stats/...team_21046.html - eftersom jag är en f.d. Atarifreak... 😉

Det funkar utmärkt att låta den gå i bakgrunden när jag kör med Cubase också - men behöver man extra kraft någon gång, så blir det till att stänga av SETI för stunden... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

SETI kan man låta tugga i bakgrunden hela tiden om man vill (vilket jag gör) - eller så kan den gå in och jobba när skärmsläckaren aktiveras och ritar då upp en tjusig (nåja...) grafisk presentation av hur långt den har kommit med analysen av signaler från tänkbara kandidater som kan bebos av E.T. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser verkligen ingen anledning till att ha skärmsläckare. Jag menar, man kollar ju aldrig på skärmsläckaren. När den är på så gör man förhoppningsvist något vettigare. 😛

Istället så stängs bildskärmen av helt efter två timmar hemma hos mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men skärmsläckaren är ju en del av inredningen för bövelen!

Nu har jag hittat en fin en här!

Är spray som har gjort en skärmsläckare som kopplar upp mot alla servrar som skickar ut en massa spam med målsättning att överbelasta dem. Hurra! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Blank screen after 30 min...  😉

Kör också med blank screen. Varför belasta CPU´n i onödan... 🙂

Varför låta CPU:n gå på tomgång när man inte använder datorn för stunden...? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Skärmsläckare är av ondo.

Har en blankskärm som går igång efter 240 minuter, endast av den anledningen att jag allt som oftast glömmer stänga av skärmarna när jag lämnar lägenheten eller somnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, den här tråden var tydligen döfödd redan från början. Det är uppenbart att majoriteten här inte kan uppskata en vacker skärmsläckare och dess sett att göra datorn till en del av designen i rummet. Jag ger upp hoppet om att någonsin rädda er. Men ha det så bra. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skärmsläckare är av ondo.

Har en blankskärm som går igång efter 240 minuter, endast av den anledningen att jag allt som oftast glömmer stänga av skärmarna när jag lämnar lägenheten eller somnar.

Japp..där kom den...

Skärmsläckare är en styggelse...

det brukar ändå bli väldigt långa arbetspass så behovet av skärmsläckare är minimalt...

... tiden det tar o gå o hämta kaffe går inte att ställa in på skärmsläckaren ändå 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...