Alexho Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 Hej jag har beställt ett 003+ rack och ett MOTU 8pre. Jag undrar om verkligen MOTU kortet är det bästa för de pengarna (ca 5000:-)? Vad skulle ni köpa/gjort? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 Hej jag har beställt ett 003+ rack och ett MOTU 8pre. Jag undrar om verkligen MOTU kortet är det bästa för de pengarna (ca 5000:-)? Vad skulle ni köpa/gjort? Det finns nog inte så många alternativ egentligen. Det finns billigare från Behringer och SM Pro Audio (och säkert andra budgetmärken också), men jag litar betydligt mer på MOTU i så fall. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maart (oregistrerad) Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 jag tror också att Motu står sig bra kvalitetsmässigt, fast jag har aldrig använt något utan bara hört bra saker om dom. Själv har jag expanderat min 002r med en Presonus Digimax FS och är väldigt nöjd med det. Riktigt bra preamps och många utgångar (både direkt och 8 adat, dessutom insert på varje kanal) http://www.thomann.de/se/presonus_digimax_fs.htm Presonus har ett gäng andra interface som kanske kan vara intressanta, kolla http://www.presonus.com/ för mer info. (jag vet som sagt inte hur den står sig mot Motu, tänkte mer som ett alternativ). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Directsound Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 Hej jag har beställt ett 003+ rack och ett MOTU 8pre. Jag undrar om verkligen MOTU kortet är det bästa för de pengarna (ca 5000:-)? Vad skulle ni köpa/gjort? Tjena Alexho! Det beror på om de tillköpta 8 micpreamparna och AD/DA omvandalaren ska vara bättre eller sämre än 003ans inbyggda. Jag har 003 plus Motu 8 pre och upplever 003an som bättre. Om du vill "steppa upp" kan du ju kolla på Focusrite octopre eller en Focusrite 828 men de kostar ju en hel del. Line Audio talar ju en hel del sig varma om men de saknar ADAT-lightpipe. Kolla på Guitarcenter, Thomann och de svenska återförsäjarnas hemsidor och soundonsounds hemsida och forum, de har mycket matnyttigt. 😉. Kolla även beggatmarknaden! MVH Staffan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alexho Postat 7 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 7 oktober 2008 (redigerat) ok, efter att ha hört med Jam och andra återförsäljare så tror jag att det blir ett Focusrite Octopre LE med ett Digitalkort (blir totalt (3995:- + 1695:-) De sa att Focusrite har bättre preamps än MOTU (nästan identisk som 003'ans) men Motu har bättre a/d d/a omvandlare... Får ombeställa imorgon 😉 Redigerat 7 oktober 2008 av Alexho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maart (oregistrerad) Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 jag skulle vilja varna dig lite för Octopre LE:n. Det låg ett blindtest här på forumet för ett tag sen (vet inte om det ligger kvar?) då man jämförde Behringer ADA8000 och Octopre LE och det visade sig att de flesta tyckte Behringern lät bättre. Om budgeten tillåter skulle jag hellre kolla på "den riktiga" Octopre + digitalkort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alexho Postat 7 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 7 oktober 2008 Ok? Vilka förutsättningar fanns det? Brukar vara lite skeptisk till såna tester då detkan vara andra faktorer som gör att ena kortet låter sämre.. Men inte vet jag? Det har fått bra tester kritik iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maart (oregistrerad) Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 Ok? Vilka förutsättningar fanns det? Brukar vara lite skeptisk till såna tester då detkan vara andra faktorer som gör att ena kortet låter sämre.. Men inte vet jag? Det har fått bra tester kritik iaf. Här är tråden. Tyvärr ligger inte ljudexemplen kvar, men du kan ju läsa vad folk tyckte iaf. Om du läser en bit fram i tråden kommer du se att trådskaparen hade bytt namn på filerna så att den som hette Behringer-nånting var Octopre LE och tvärt om. https://www.studio.se/index.php?showtopic...p;hl=skillnaden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 jag visste inte ens att 003+ fanns att köpa än. Vart kan man beställa den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pompe Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 jag visste inte ens att 003+ fanns att köpa än. Vart kan man beställa den? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alexho Postat 7 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 7 oktober 2008 går att förbeställa, kommer att kosta 12178kr enligt digidesign's hemsida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 jag tror också att Motu står sig bra kvalitetsmässigt, fast jag har aldrig använt något utan bara hört bra saker om dom.Själv har jag expanderat min 002r med en Presonus Digimax FS och är väldigt nöjd med det. Riktigt bra preamps och många utgångar (både direkt och 8 adat, dessutom insert på varje kanal) http://www.thomann.de/se/presonus_digimax_fs.htm Presonus har ett gäng andra interface som kanske kan vara intressanta, kolla http://www.presonus.com/ för mer info. (jag vet som sagt inte hur den står sig mot Motu, tänkte mer som ett alternativ). Jag tycker inte Digimax e så het. Finns det inget annat... sköj 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alexho Postat 8 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 8 oktober 2008 (redigerat) Är det någon skillnad på M-powered och LE? ÄR det någon som har testat M-Audio ProjectMix? Länk Hur står sig preampsen i den mot ett 003 rack? En ProjectMix skulle vara bra, 8pre, 9st faders etc, det är bara det med ampsen om de håller en bra klass? Shit, det är inte lätt att välja ljudkort 😄 Redigerat 8 oktober 2008 av Alexho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.