Tranback Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 Tjena jag har ett EMU 1820 med inbyggde preamps behöver man en kompressor eller channel strip eller nåt då eller är nästa köp ett bar studio monitorer?
ChrioN Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 (redigerat) Ett par monitorer är aldrig fel att ha. Jag köpte mina efter att jag hade haft mitt ljudkort ett tag. Men det handlar ju också om prioriteringar... Redigerat 10 november 2004 av ChrioN
brojd Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 Har du tillgång till mjukvarukompressorer så kör hårt på monitorerna.. Annars skaffar du en kompressor ögonaböj! 😆 (Vill nog hävda att kompressorn hör till den viktigaste utrustningen i en studio)
joachime Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 Tjena jag har ett EMU 1820 med inbyggde preamps behöver man en kompressor eller channel strip eller nåt då Mickförstärkarna i EMU 1820 går direkt till A/D-omvandlarna, så det finns ingen möjlighet att koppla in en analog kompressor före inspelning. Men det bör inte vara något problem. Se till att spela in ljudspåren med 24 bitars upplösning och ha tillräcklig marginal så att signalen inte slår över noll (klipper). Då kan du lägga en mjukvarukompressor på spåret vid uppspelning istället. Om du absolut vill spela in med kompressor så få du använda en extern mikförstärkare och koppla in kompressorn mellan den och 1820-interfacet.
joachime Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 (redigerat) Sorry. Dubbelt inlägg... Redigerat 10 november 2004 av joachime
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.