Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)
Hahaha!

Skrattar mig tårögd!

"Betalar inte för något jag kan få gratis" "Så skall jag definitivt försöka sälja musik via tjänsten".......

Haha, jag är benägen att hålla med! 😄

"att skjuta sig själv i foten" fick just en ny innebörd 😆

Jag ser ingen motsättning. Han sa inte att han tyckte det var fel i princip att betala för sånt som är gratis, bara att han inte ville göra det. Jag vill inte heller det. Men finns det folk som vill så är det väl bara bra att ta chansen att tjäna pengar på dem.

Exakt, jag släpper alla inspelade projekt just nu som digitala kopior via p2p nätverk men säljer dom också via internet-butiker. En del vill ha riktiga skivor, en del vill bara ha musiken.

Redigerat av Desecrated
Annons
Postat
Jag ser ingen motsättning. Han sa inte att han tyckte det var fel i princip att betala för sånt som är gratis, bara att han inte ville göra det. Jag vill inte heller det. Men finns det folk som vill så är det väl bara bra att ta chansen att tjäna pengar på dem.

Dingbaaaats... Det finns inget du vill tillägga eller ändra i det där uttalandet?

Postat
Detta är ingen fluga.

Jo enligt Nattvaktaren!

Nattvaktaren ger Spotify MAX 2 år, sen är det slut o goodbye för Spotify!

🙂

🙂

Postat

Dingbaaaats... Det finns inget du vill tillägga eller ändra i det där uttalandet?

Du får gärna medvetet feltolka nån tvetydig formulering om du vill, men jag kan inte se vad det skulle vara i så fall.

Postat
Hahaha!

Skrattar mig tårögd!

"Betalar inte för något jag kan få gratis" "Så skall jag definitivt försöka sälja musik via tjänsten".......

Haha, jag är benägen att hålla med! :rolleyes:

"att skjuta sig själv i foten" fick just en ny innebörd 😳

Vad snällt. Hoppas att han tjänar mycket pengar och slipper ge bort sin musik "grattis".

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
1. Jag har testat grattis versionen nu;

2. Jag hittade ingenting som jag inte hittar på dc, torrent eller emule.

3. Jag tål inte med reklam.

4. Jag använde ett program för att ladda ner det som streamades, det kändes jävligt meningslöst.

5. Jag vägrar betala för något som jag kan få gratis.

6.Det finns säkert en marknad för det här och om det blir större så ska jag definitivt försöka sälja musik via tjänsten, men det är inget som jag kommer att använda själv.

1. Grattis!

2. Men du sparade några timmar/dagar/år

3. Antar att du inte har någon TV eller 99:-

4. Livet är egentligen meningslöst..

5. Vad rik du måste vara, fast kriminell....

6. Hoppas du har fler fans än dig själv och att de inte är som du är..

Postat

4. Jag använde ett program för att ladda ner det som streamades, det kändes jävligt meningslöst.

6.Det finns säkert en marknad för det här och om det blir större så ska jag definitivt försöka sälja musik via tjänsten, men det är inget som jag kommer att använda själv.

1. Grattis!

1. Tack!

2. Inte direkt, går lika fort på p2p programmen också, jag har 100mb lina så musik tar bara några sekunder.

3. Jag tittar aldrig på tv, jag laddar ner dom program jag vill se

4. Faktiskt sant....

5. Jag klarar mig.

6. lite över 4000 sålda skivor än så länge i år, delat på 5 olika artister.

Postat
Det är väl ett okej komplement (har haft det i en vecka nu), men det är just det – ett komplement. Det finns ingen Beatles, inget Led Zeppelin, knappt någon Death Cab, ingen Arctic Monkeys, etc. Det är en del jag sökt på och velat lyssna på men ändå inte hittat där och i ärlighetens namn har jag inte använt Spotify så mycket. Men det kan vara bra att ha om det är någon låt eller artist man vill komma upp om man är förberedd på att det finns en inte jätteliten chans att det/den inte finns.

Det kommer nog mer så småningom. Death Cabs två senaste finns iaf som tur är. En anledning till detta kan vara att Death Cab var signade på ett mindre bolag innan de hamnade på Atlantic. Dock är det lite konstigt att det faktiskt inte finns nåt med Beatles. Kanske ville deras skivbolag inte vara med? I så fall är det ju inte Spotifys fel utan skivbolagens, vilket är synd.. Men jag tror verkligen på Spotify och man måste komma ihåg att det är fortfarande beta. De bygger ju ut biblioteket hela tiden så allt man saknar lär väl komma upp förr eller senare.

Ptja, nu har jag förvisso alla Death Cabs skivor redan så jag behöver (för det mesta) inte Spotify till dom, men kollar man på Spotify så finns t.ex Nada Surf som också är/var (lyssnar inte på dom så jag har inte full koll) på Barsuk. Och ärligt talat spelar det inte så stor roll vems fel det är: Artisten finns inte = Spotify tappar brapoäng hos mig.

Postat
Ptja, nu har jag förvisso alla Death Cabs skivor redan så jag behöver (för det mesta) inte Spotify till dom, men kollar man på Spotify så finns t.ex Nada Surf som också är/var (lyssnar inte på dom så jag har inte full koll) på Barsuk. Och ärligt talat spelar det inte så stor roll vems fel det är: Artisten finns inte = Spotify tappar brapoäng hos mig.

Nä utbudet är verkligen inte det bästa i nuläget. Det är inte mycket av det jag sökt på som finns där. Jag har väl fått träffar på 40% av det jag sökt på, och då är det mindre än hälften av dem som det finns ett större urval med. De flesta har några enstaka låtar som är med på samlingsplattor och i bästa fall finns där en eller två hela plattor.

Men jag har fått uppfattningen att de inte fått musiken från bolagen utan började med ett bibliotek som de själva skapat och sedan successivt clearat materialet. Att det enligt vissa ska finnas/har funnits scene-releaser där styrker ju detta.

Och det kan väl vara förklaringen till att vissa artister finns med och andra inte trots att de ligger på samma bolag?

Postat

1. Grattis!

1. Tack!

2. Inte direkt, går lika fort på p2p programmen också, jag har 100mb lina så musik tar bara några sekunder.

4. Faktiskt sant....

5. Jag klarar mig.

1.De var så lite så...

2. Struntprat Spotify är instant som du sjlv säger så måste ju först ladda ned från p2p sörjan..

3. Tråkigt liv du måste ha...

4. För dig ja...

5. Bakom galler?

6. Det var inte mycket, och skivor dessutom, du spelar ju hightech, hur många betalda nedladdningar? =0=?....

Postat

Tråkigt? Hur roligt är TV på en skala? Det finns två vettiga kanaler och de sänder enbart ett par vettiga program i veckan.

Postat

Hur roligt är TV på en skala?

10 av 10,

(näst) Bästa underhållningen som man dessutom kan pausa, spela in eller stänga av...

Finns hur många bra program som helst dygnet runt på de flesta kanaler men är man för prettosvår så brukar man inte fatta det förrän de kommer på en DVD box om några år...

Postat
10 av 10,

(näst) Bästa underhållningen som man dessutom kan pausa, spela in eller stänga av...

Finns hur många bra program som helst dygnet runt på de flesta kanaler men är man för prettosvår så brukar man inte fatta det förrän de kommer på en DVD box om några år...

Vilket tråkigt liv du måste ha.

Postat
10 av 10,

Vilken är bäst? Blev nyfiken. =)

Postat
10 av 10,

Vilket tråkigt liv du måste ha.

Vad oväntat att du skulle skriva det Mr. Pretto...

Med TV har man aldrig tråkigt finns alltid något kul att se, men självklart kollar jag inte på tv hela tiden, bästa underhållningen tillåter inte det...

Postat

Med TV har man aldrig tråkigt finns alltid något kul att se, men självklart kollar jag inte på tv hela tiden, bästa underhållningen tillåter inte det...

Pretto? Ja jag tycker om kvalité. Men det betyder inte att de måste vara djupt, svårt och smalt. Det räcker med att det är välskrivet och välproducerat.

Men nä, det är sällan jag tycker det är något sevärt om man bara sätter sig och zappar.

TV är ett förlegat medium i mina ögon. Med streaming/nedladdning kan man sålla bort skiten och man slipper passa tider.

Postat

Pretto? Ja jag tycker om kvalité. Men det betyder inte att de måste vara djupt, svårt och smalt. Det räcker med att det är välskrivet och välproducerat.

Men nä, det är sällan jag tycker det är något sevärt om man bara sätter sig och zappar.

TV är ett förlegat medium i mina ögon. Med streaming/nedladdning kan man sålla bort skiten och man slipper passa tider.

Nej nej en som är Pretto vet inte vad kvalitet är...förrän efter några år när någon har hypat det för Mr. Pretto...

Du kankse skulle sluta Zappa och kolla ordentligt så upptäcker du nog att det finns mer än ett fåtal bra program på TV:n...

Antar att du sitter och tittar mest på välskrivna och välproducerade boring program...Själv njuter jag bl.a. av K&S som varken är välproducerat eller välskrivet men förbannat bra...

TV förlegat? TV är ju fortfarande den ultimata masskommunikatören som folk spenderar mest tid framför och även datorn fungerar ju nu mest som TV och underhållningsmaskin för de flesta...

Postat
TV förlegat? TV är ju fortfarande den ultimata masskommunikatören som folk spenderar mest tid framför och även datorn fungerar ju nu mest som TV och underhållningsmaskin för de flesta...

http://www.microsoft.com/sverige/pr/articl...07/0711091.mspx

När har MS haft rätt hittills? De skriver t.o.m. själva

"Användandet av internet har även ökat generellt. Från 2004 har andelen europeiska användare som surfar mellan fem och sju dagar i veckan ökat med 61 procent till 75 procent av befolkningen. Samtidigt har antalet tevetittare hållit sig på samma nivå, 86 procent, under de tre åren."

Sen så tittar ju många på TV samtidigt som de surfar, antingen över nätet eller etern, så TV är fortfarande huge...

Postat

http://www.microsoft.com/sverige/pr/articl...07/0711091.mspx

När har MS haft rätt hittills? De skriver t.o.m. själva

Tja, karln som grundade företaget är en av världens rikaste män och Windows har 90% av desktop-marknaden, så de har bevisligen gjort en del saker rätt.

"Användandet av internet har även ökat generellt. Från 2004 har andelen europeiska användare som surfar mellan fem och sju dagar i veckan ökat med 61 procent till 75 procent av befolkningen. Samtidigt har antalet tevetittare hållit sig på samma nivå, 86 procent, under de tre åren."

Sen så tittar ju många på TV samtidigt som de surfar, antingen över nätet eller etern, så TV är fortfarande huge...

"För första gången spenderar unga européer i åldern 16 till 24 år mer tid på internet än på att titta på teve. 82 procent surfar mellan fem och sju dagar i veckan medan 77 procent spenderar samma tid framför teven. Nära hälften, 48 procent, säger att deras tevekonsumtion har minskat på grund av att de spenderar mer tid på internet."

Den yngre generationen verkar överge TV som medium. Om det är något speciellt program man vill se kan man oftast se det på internet (älska SVT) och dessutom kan man själv välja när man vill se det, så visst känns TV hyffsat förlegat. Ja, folk tittar fortfarande på TV, men i takt med teknikmognad och ändrad livsstil kommer den sannolikt att tappa mark.

Postat
Antar att du sitter och tittar mest på välskrivna och välproducerade boring program...

Eftersom du verkar kunna min "typ" så bra så vore det roligt om du gissade mina all-time top 3 tv-serier. Vi kan begränsa det till amerikanska serier för enkelhetens skull.

Skulle du pricka något av dem rätt kommer jag aldrig ifrågasätta dig någonsin igen.

Postat

Ursäkta.. Var ett tag sen jag kollade denna tråd och tycker det verkar ha spårat ur lite.. Så nu undrar jag.. Vad har allt detta med Spotify att göra? Om det är bra eller dåligt på TV etc..

Postat
Ursäkta.. Var ett tag sen jag kollade denna tråd och tycker det verkar ha spårat ur lite.. Så nu undrar jag.. Vad har allt detta med Spotify att göra? Om det är bra eller dåligt på TV etc..

Jo du har rätt. Diskussionen har spårat ut en aning.

Så för att hoppa tillbaka till ämnet. Har Spotify problem att skaffa annonsörer eller? Jag har inte hört en enda ljudreklam hittills och jag har lyssnat ganska många timmar. Jag har sett två reklambanners, det är allt.

Inte för att jag klagar. Tycker bara det är lite underligt.

Postat

Jo det är sant.. Jag har lyckats höra en futtig reklamsnutt om just Spotify dessutom vid 2 tillfällen.. Enl utsago skall man exponeras för reklam ca 7 minuter per timme.

Har själv lite funderingar på förbättringar.. För det första borde det inte vara nått större problem att göra riktad reklam.. Alltså reklam som hör hemma i det geografiska område jag bor på.

För det andra så sitter jag ganska ofta och vet inte riktigt vad jag ska lyssna på.. Skulle vilja ha en liknande funktion som Last.fm har.. Att få förslag liknande "folk som lyssnat på detta brukar också lyssna på det här". Mer community alltså.. Vet att det efterfrågats tidigare men värt att ta upp igen..

Har även noterat att det fortfarande är en Beta-version så kanske vi kan förvänta oss förbättringar. Meen.. Det kanske är vettigare att ta dessa synpunkter på Spotifys blog/forum :rolleyes:

Jo du har rätt. Diskussionen har spårat ut en aning.

Så för att hoppa tillbaka till ämnet. Har Spotify problem att skaffa annonsörer eller? Jag har inte hört en enda ljudreklam hittills och jag har lyssnat ganska många timmar. Jag har sett två reklambanners, det är allt.

Inte för att jag klagar. Tycker bara det är lite underligt.

Postat
Antar att du sitter och tittar mest på välskrivna och välproducerade boring program...

Eftersom du verkar kunna min "typ" så bra så vore det roligt om du gissade mina all-time top 3 tv-serier. Vi kan begränsa det till amerikanska serier för enkelhetens skull.

Skulle du pricka något av dem rätt kommer jag aldrig ifrågasätta dig någonsin igen.

Six Ft under Sopranos och West Wing....

Postat
Six Ft under Sopranos och West Wing....

Hehe, attans. Jag vägde länge mellan 6ft och Twin Peaks på tredjeplatsen, men det blev 6ft mest på grund av att Twin Peaks blev för mycket såpa i mitten. De andra två har jag bara sett något avsnitt av, inget som tilltalade mig direkt. Min top 3 är nog inte fullt så stereotyp som du tror.

1. Freaks and Geeks - Den serien är för mig fulländad. Tragiskt att de bara gjorde en säsong av den.

2. Seinfeld - En sitcom som fortfarande håller efter snart 20 år. Det tillhör inte vanligheterna.

3. Six Feet Under - Borde kanske egentligen se om den innan jag sätter den på tredjeplats, men den lämnade minst sagt ett avtryck.

Nåväl. Jag tänker hålla mitt löfte hur outhärdligt det än blir 😄

Postat (redigerat)

1. Grattis!

1. Tack!

4. Faktiskt sant....

5. Jag klarar mig.

1.De var så lite så...

2. Struntprat Spotify är instant som du sjlv säger så måste ju först ladda ned från p2p sörjan..

4. För dig ja...

5. Bakom galler?

6. Det var inte mycket, och skivor dessutom, du spelar ju hightech, hur många betalda nedladdningar? =0=?....

2. Nån sekund hit eller dit gör inte så mycket, med tanke på att jag faktiskt får behålla låtarna och kan bränna ut dom etc etc så går det på ett ut. Tycker inte spotify revolutionerar mitt sätt att lyssna på musik.

3. Faktiskt inte.

4. För alla...

5. Inga galler i mitt galleri 😄

6. Jag har faktiskt ingen aning om hur många betalda nerladdningar (nån av dom säljer via itunes men jag har ingen koll), och har inga siffror på hur många som har laddat ner gratis via p2p, jag lämnar bara igång datorn och låter folk ladda.

7. Du verkar var en sån som argumenterar bara för att argumentera, är du delvis troll eller är du bara kärringen mot strömmen?, Har du några teorier om hurvida jorden är rund eller platt när du ändå är igång 😛

Redigerat av Desecrated

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.