Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan!

Har dÄ en Macbook Pro och har precis skaffat Logic Express 8.

Sen Àr det ju det hÀr med ljudkort, Àr inte direkt en talang nÀr det kommer till det och vet inte vilka kort som har bra pre-amps, bra lÄg latency och allt det andra som kan finnas i dom.

Eller om det Àr bÀttre att köpa en ljudkort utan allt det och köpa det separat?

Som sagt sÄ mÄste den vara kompatibelt med OS X och jag vill helst inte pynta över 4000:-

Det som det kommer anvÀndas till mest Àr ju sÄng/rap men gÀrna Àven gitarr ingÄng och nÄ annat bra.

Är det nĂ„gon större skillnad pĂ„ usb/firewire ljudkort?

Hoppas nĂ„gon kan hjĂ€lpa en vilsen sjĂ€l bland alla dessa ljudkort 😉

Tack pÄ förhand / Ante

Redigerat av Dirtyswed
Annons
Postat

Tack för svar!

Har du erfarenhet av den sjÀlv?

NÄgon annan som har nÄgon erfarenhet av Apogee Duet?

NÄgra fler som hÄller med Lindahl eller tycker nÄgot annat?

Postat

Om du ska lĂ€gga runt 4000 sĂ„ kan jag inte annat Ă€n att hĂ„lla med om att Duet Ă€r riktigt trevlig, bra AD/DA, bra preamps och snygg sĂ„ in i helvete! 😛

Postat
Tack för svar!

Har du erfarenhet av den sjÀlv?

NÄgon annan som har nÄgon erfarenhet av Apogee Duet?

NÄgra fler som hÄller med Lindahl eller tycker nÄgot annat?

Jag kör Duet! Supernöjd, transparenta micpreampar, hög kvalité pÄ kortet rakt igenom. Uppgraderade frÄn ett Terratec PhaseX24FW som jag var riktigt nöjd med men Duet Àr ju total integrerad med Logic som jag ganska nyligen börjat med. Blev en jÀkla skillnad i ljud, trodde inte det skulle vara ett sÄdant lyft! För dom pengarna fÄr du inget bÀttre Àrligt talat. Enda negativa vore om du behöver mÄnga in/ut gÄngar men det verkar rÀcka i ditt fall. Duet'en har 2in/2ut.

Postat

Tack sÄ mycket för era svar!

Det verkar ju som det Àr Duet som gÀller för 4000:-

Men finns det fler som vill sÀga nÄgot om Duet eller nÄgot annat ljudkort sÄ Àr ni sÄ vÀlkomna =)

Fick Àven tag pÄ en ADK A-51ST.

Duger den eller finns det nÄgra andra alternativ om man kan betala upp till 3000:- ?

Postat

En till Duet anvÀndare hÀr... kan inte sÀga annat Àn goda ord om kortet tillsammans med min macbook. Klockren setup! :rolleyes:

Postat
Okej 🙂

AnvÀnde du Duetten nÀr du lirat in lÄten "Frankie"?

Skön lĂ„t för övrigt 🙂

Tack, kul du gillar! 🙂

Jo de e Duet all the way dÀr.

Gitarre setupen hade enormt budget... min lillsyrras Squier Strat och hennes Marshall Lead 12 transistor stĂ€rkare 😆 Men det var det som fanns tillhands nĂ€r inspirationen slog till och sedan fick den hĂ€nga med till slutet.

Postat (redigerat)

Okej tack för tipset 😆

NĂ„gra fler som har förslag eller tycker samma som Pesek? 🙂

Redigerat av Dirtyswed
Postat
Okej tack för tipset 😆

NĂ„gra fler som har förslag eller tycker samma som Pesek? 🙂

Alla tycker som jag! Se till att du handlar dina grejer nu annars kommer denna trĂ„den pĂ„gĂ„ i evigheter. Är du osĂ€ker sök via google pĂ„ en del recensioner sĂ„ fĂ„r du en röd trĂ„d om vilka saker folk Ă€r nöjda med.

Postat

Hehe 🙂

Ja det kanske stÀmmer det.

TyvÀrr sÄ kom jag pÄ en till frÄga, nÀr man vÀl sjungit in nÄgot pÄ datorn och ska mixa sÄngen och exportera ut den som mp3 fil, Àr det fortfarande externa ljudkortet som sköter om allt sÄ det inte blir kortet pÄ datorn??

Postat
Hehe 😉

Ja det kanske stÀmmer det.

TyvÀrr sÄ kom jag pÄ en till frÄga, nÀr man vÀl sjungit in nÄgot pÄ datorn och ska mixa sÄngen och exportera ut den som mp3 fil, Àr det fortfarande externa ljudkortet som sköter om allt sÄ det inte blir kortet pÄ datorn??

Det blir det kortet du valt i DAW'en. Förhoppningsvis DUET'en 🙂 Tror iofs inte att skillnaden skulle bli stor mellan korten dĂ„ du ska komprimera till en mp3.

Sluta frÄga nu och handla!

Postat
Det blir det kortet du valt i DAW'en. Förhoppningsvis DUET'en 😉 Tror iofs inte att skillnaden skulle bli stor mellan korten dĂ„ du ska komprimera till en mp3. !

Dum frĂ„ga kanske men Ă€r har verkligen ljudkortet nĂ„got med en exportering att göra? Sköts inte allt sĂ„nt via ettor och nollor internt i datorn utan att passera ljudkortet? Om man nu inte summerar analogt dvs. Är jag verkligen sĂ„ vilse? 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat

Att exportera arret till en wav fil gÄr inte via ljudkortet.

Precis som Beckar sÀger sÄ summeras det internt i dator utan att ljudkortet Àr med.

Om man inte summerar analogt förstÄs... nej du Àr inte vilse Becker.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.