Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

får inget ljud när jag kopplar en förstärkare till mboxen. kopplar genom spdif kablar.

har dubbelkollat alla kablar och det är inget fel på dom..

det finns en knapp som heter phono, har tryckt på den och kopplat i phono i förstärkaren men då får jag bara brus.

någon som kan hjälpa?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

SPDIF är en digitalutgång.

Har du kopplat till en digital ingång på stereon?

Phono är skivspelare, du vet sådan som spelar 12" plattor som rullar på 33 resp 45 varv per minut.

Hyggligt analog mao.

Byt från SPDIF till någon av de analoga utgångarna på Mboxen.

Koppla inte in på Phono utan någon annan ingång på förstärkaren.

b

Redigerat av drloop
Postat
SPDIF är en digitalutgång.

Har du kopplat till en digital ingång på stereon?

Phono är skivspelare, du vet sdåan som spelar 12" plattor som rullar på 33 resp 45 varv per minut.

Hyggligt analog mao.

ja jag provade först med aux utgången till auxingången till förstärkaren men det händer inget.

sedan tänkte jag att phono kanske gick men var nog helt ute då.., saken är den att aux in knappen inte ens

lyser när jag kopplat in allting. har kopplat tillbaka från aux till aux nu men nope..

drloop (oregistrerad)
Postat

Kolla mitt editerade inlägg ovan, byt utgång på mboxen!

Postat
Kolla mitt editerade inlägg ovan, byt utgång på mboxen!

jag är en spdif på mboxen, dvs L och R, sedan har jag aux på mboxen också.. och så har jag aux på förstärkaren.

har provat både spdif och aux på mboxen.. har också provat tele2kabel på auxen i mboxen men det går inte heller,

verkar som att den inte får kontakt med förstärkaren

drloop (oregistrerad)
Postat

Prova Monitor out.

Aux in är just en ingång så den låter inget.

Postat

Inte lätt att förstå din fråga... 😱

För det första, vad är det du vill göra ?

Ska du spela in från t.ex. en gitarrförstärkare,

eller vill du ha ut ljudet från "mboxen" till en stereoförstärkare ?

Sen finns ju inte de här in- o ut-gångarna du pratar om på en "vanlig" mbox,

gissar att du pratar om en mbox 2 pro, eller ?

Postat

Antingen får du dra en split på kabeln som går till dina monitorer så du får två stereopar ut där och dra ena till monitorerna och andra till förstärkaren, eller så skickar du till förstärkaren via Line out (tex 1&2), har inte koll på om du måste säga till Mboxen att Line 1&2 ska vara samma som Mon out, men det finns det nog inställningar för...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.