Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte Ableton 4 tillsammans med en M Audio box och vill göra flera pålägg på låtar. Dvs jag har spelat in kompgitarr och sång på första "tracket". Spelade in lead gitarr på andra. Är det allt som finns? Jag trodde att man skulle kunna lägga på flera gitarrer och stämmor och munspel? Har jag missat nåt? Kan man bara spela in ett pålägg?

Björn

Annons
Postat

Jag kör visserligen Live 6, men det borde vara samma.

Gör ett nytt audiospår och sätt dess input till Ext. in 1 (eller liknande). Nu är det bara att spela in ett pålägg på det. Om du vill ha ett till pålägg: nytt spår. Precis som i de gamla goda analogtiderna. Förutom att du kan lägga till hur många spår som helst, tills din dator säger stopp. :-)

Lycka till!

TomVoid (oregistrerad)
Postat

...och för at ta det helt simpelt, då högra klickar du på et blankt fält i dit arrange view, och välger t.ex. Insert audio track. Voila :-)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.