Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag installerade den senaste uppdaterigen som fanns på Steinbergs hemsida och efter installeringen försvann helt plöstsligt Roomworks, tillsammans med alla dom gamla pluggarna som fanns i en "old plug-ins"-flik. Har sökt efter dom på datorn (spotlight) men dom tycks vara raderade helt o hållet. Vart kan jag få tag på dessa igen???

Annons
Postat (redigerat)

Du uppdaterade direkt från 4.0 va? Roomworks uppdaterades och blev en VST3-effekt i Cubase 4.1. 🙂

Dessutom är det nu ändrat så att VST2-effekter inte dyker upp under "Old plugins", utan syns direkt i menyn sida vid sida med VST3-effekter.

Fråga mig inte varför Steinbergs installationsprogram fortfarande inte fixar såna här problem under uppdateringsproceduren. 😆

- Stäng Cubase

- Kasta /Användare/din användare/Bibliotek/Preferences/Cubase 4/Defaults.xml

- Starta Cubase igen

Nu ska alla pluggar dyka upp igen i en nysorterad lista.

Redigerat av Linus
  • 1 månad senare...
Postat
Du uppdaterade direkt från 4.0 va? Roomworks uppdaterades och blev en VST3-effekt i Cubase 4.1. 🙂

Dessutom är det nu ändrat så att VST2-effekter inte dyker upp under "Old plugins", utan syns direkt i menyn sida vid sida med VST3-effekter.

Fråga mig inte varför Steinbergs installationsprogram fortfarande inte fixar såna här problem under uppdateringsproceduren. 😎

- Stäng Cubase

- Kasta /Användare/din användare/Bibliotek/Preferences/Cubase 4/Defaults.xml

- Starta Cubase igen

Nu ska alla pluggar dyka upp igen i en nysorterad lista.

Hörö Linus, våra pluggar, dom från 4.1 syns inte heller. Men jag hittar inte någon "Defaults.xml" heller.

Vad menar Du att jag ska göra när Du skriver; "Kasta /Användare/din användare/Bibliotek/Preferences/Cubase 4/Defaults.xml"?

Vänligen

Gubben i Kalmar

PS Jag ska nämna att jag försökt att instalera pluggarna på nytt, men det funkar inte. DS

Postat
Vad menar Du att jag ska göra när Du skriver; "Kasta /Användare/din användare/Bibliotek/Preferences/Cubase 4/Defaults.xml"?

Det där är en Mac-specifik filsökväg.

Använder du PC ligger filen på annan plats, var kan jag inte säga nu men förmodligen någonstans under Documents and Settings/Application Data...

Postat

Tack ska Du ha Linus.

Efter mycket om och men titta jag filen.

D:/Document and Settings/Studio 4/Application Data/Steinberg/Cubase Studio 4.

Där låg Defaults.xml.

Hur som.... rullar det igen.

Vänligen

Gubben......

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.