Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har en ADK A-51 som jag använt mycket till portan förr. Sökte i forumet på den för att se vad ni tycker om den, men hittade inget alls. Inte ens när jag sökte på enbart ADK dök ett enda inlägg upp? Har ingen ADK längre, eller söker jag fel?

Hittade en sajt via google där de skryter som fan över den fast den kostar mindre än 1000 kr tror jag:

http://www.goldenagemusic.se/swe/proaudio/adk/adkinfo.html

Annons
Postat

Jag har en. Den låter helt ok, men det skiljer en hel del från mikrofon till mikrofon. En polare har samma modell som låter betydligt mycket roligare än min.

På köpet kommer den lite halvjobbiga kina-diskanten som kanske inte är roligast i världen, man får helt enkelt vad man betalar för.

Postat
http://www.musikborsen.se/frameset.aspx?id...=74831&fm=1

Nog funkar den där till din porta!

...och i vanlig ordning sätter de ut ett gammalt listpris så att det ser ut som om de ger mycket bättre rabatt än de egentligen gör... 😱 Det aktuella listpriset på A51e är 1295:-.

A51s finns med på min testsite, så att du kan jämföra med andra. Skillnaden är att s-modellen har switchar för pad och HP-filter. Annars är det samma mic - förutom att den har uppdaterats i omgångar med olika sound, så att det finns 5 eller 6 olika versioner av den; Type II, III, IV etc...

A51 var en av de första stormembranarna som kom till Sverige med lite rimligare pris än allt annat som erbjöds. Senare har det kommit fler liknande, så i dag är den modellen kanske inte lika "het" som den var för några år sedan, men den är fortfarande helt ok ändå. 🙁

Postat

jodå.

den fins, hart en själv.

Dock lite skadad efter den farit i backen.

Men jag lagade den med eltejp:P

Tycker der är en bra mic men käns som den tarupp mycket annat surr och murr.

Kika på Clas´s hemsida med tester, den borde finnas där!

Postat (redigerat)

Jag har också tyckt den haft lite surr för sig, men då har ju allt runtomkring som portan tex varit gammeldags plojty plojty.

Köper jag två nya skapliga kondensatormickar kan jag nog använda även denna i vissa fall.

Antar att en B1 är en bättre och tystare Kina-mick?

PS

Kinadiskant var ett bra ord, ska försöka komma ihåg det. 😆

Redigerat av Guitar Nilsson
drloop (oregistrerad)
Postat

Om det inte är nåt fel på din ADK mick så borde det inte brusa mycket mer än en B1.

Oftast tar stormembransmickarna mycket riktigt upp det surr och brus som finns i närheten.

Och köper man en bättre mick så kommer tex datorbrus att höras ännu bättre...

Som sagt om det inte är nåt del på micken så kommer du nog inte ned så värst mycket i brus om du köper en B1.

Då är det nog bättre att spaar pengar till nåt bättre än en B1 eller försöka hitta en bättre position att spela in på hemmavid.

Postat

Jag har flera olika mikrofoner och har även en ADK A51 ("st" tror jag den heter), den låter något bättre än dom andra A51... Dom skiljer sig alltså under samma benämning A51...

Men B1 tycker jag är den som låter tveklöst bäst av 1000-kronors mickarna 😆

Men kör på med vad du har... Prylarna i sej gör ju ingen musik... 😄

(Men prylar är ju otroligt kul...) 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.