Jump to content
Annons

Vilken webbläsare använder du?  

91 röster

1. 1. Vilken webbläsare använder du?

• Internet Explorer
      10
    • Mozilla Firefox
      54
    • Safari
      12
    • Chrome
      6
    • Opera
      4
    • Camino
      3
    • Netscape
      0
    • Annan
      2

Recommended Posts

Annons
Postat

FireFox 3.0.3 hemma (har aldrig krashat för mig i alla fall). IE 7 samt Lynx på jobbet.. MiniMap i mobilen (enda som klarar Flash?)

Postat
och opera är ännu snabbare 😉

Inte om man ska tro på benchmarks. Framförallt är FF3 betydligt snabbare. Fast den upplevda hastigheten kan ju skilja sig ändå.

De webkitbaserade läsarna (Chrome, Safari etc.) är snabbast. Efter dem kommer FF och sen Opera. Chrome leder rejält i javascript-prestanda tack vare den nya motorn.

Själv slutade jag använda Opera på desktopen för många år sen. Tycker de gått stadigt utför gränssnittsmässigt. Känns mer som en testbädd än en slutprodukt.

Postat
och opera är ännu snabbare 🙂

Inte om man ska tro på benchmarks. Framförallt är FF3 betydligt snabbare. Fast den upplevda hastigheten kan ju skilja sig ändå.

De webkitbaserade läsarna (Chrome, Safari etc.) är snabbast. Efter dem kommer FF och sen Opera. Chrome leder rejält i javascript-prestanda tack vare den nya motorn.

Själv slutade jag använda Opera på desktopen för många år sen. Tycker de gått stadigt utför gränssnittsmässigt. Känns mer som en testbädd än en slutprodukt.

jag kan verkligen inte kalla mig expert på ämnet men jag har senaste versionerna av både av opera & FF och iaf på min dator är Opera klart snabbare 😉 började dock använda opera ganska nyligen så jag vet inte hur de tidigare versionerna var. det jag däremot vet är att jag gillar det nu 🙂 Safari har jag bara använt i mobilen, så det kan jag inte uttala mig om... det går inte att installera på min dator :S

Postat
jag kan verkligen inte kalla mig expert på ämnet men jag har senaste versionerna av både av opera & FF och iaf på min dator är Opera klart snabbare 😉

Ja det är ju skillnad mellan den upplevda och den faktiska hastigheten. Opera har ett betydligt mer responsivt gränssnitt och det gör att den kan upplevas som snabbare för användaren. Och det är väl det som spelar störst roll egentligen 🙂

Jag som sitter och utvecklar tunga webapplikationer hela dagarna med avancerad html och mycket javscript känner ju mer av skillnaden mellan webläsarnas motorer, så för mig är deras hastighet viktigare än hur responsivt gränssnittet är.

Postat
Samma här, fast jag öppnar nytt IE, hur får man en IE-tab? 🙂

IE-tab är ett tillägg till FF. Klicka: Verktyg->Tillägg -> Hämta tillägg. Leta där, eller gå via firefox.com...

För mig har FF3 aldrig krashat överhuvudtaget. 3:an är bättre, snabbare och trevligare än tidigare enligt mig. 😆

Tackar! 🙂

Postat
och opera är ännu snabbare 😄

Håller med dig delvis, Opera 9 var hemskt. Hittade dock ett skal med det gamla utseendet vilket gör att man slipper det nya hemska. Ett tips bara 🙂

Postat

Håller med dig delvis, Opera 9 var hemskt. Hittade dock ett skal med det gamla utseendet vilket gör att man slipper det nya hemska. Ett tips bara 😄

Håller med om Opera 9. Tycker till och med att varje ny version av Opera har sett riktigt anskrämlig ut. Men man vänjer sig snabbt!

Postat (redigerat)

Kör just nu Chrome, men den är fortfarande i beta-stadiet så har även IE7, för säkerhets skull. Föredrar dock Chrome pg.a de smarta funktioner som finns och att det käkar mindre minne. Chrome e nice. Google, you did it again 🙂

EDIT: har ännu inte stött på några problem med webbsidor i Chrome, däremot hade jag mer problem i firefox. Dock har chrome något problem med shockwave flash som gör att vissa sidor laddar slött och hänger sig ibland. Hoppas Chrome kommer ut i ny version snart, gillar upplägget.

Redigerat av Limpan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.