Tudde Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 đ Jobbar i Cubase SX2. Plötsligt sĂ„ synkar ingenting nĂ€r jag skall spela in ngt midiinstrument. StĂ€mmer inte mot metronomen och qvantiseringen gör det bara vĂ€rre. Har aldrig stött pĂ„ detta. Har haft SX2 i ett bra tag nu. Innan detta hĂ€nde kom det upp ett fönster "the sample rate has changed to 44.100". HjĂ€lp!!
Lindeberg Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 Emulerade portar? Har du bytt ljudkort eller bytt drivrutin?
Lundin Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 (redigerat) Jag kan sÀga sÄhÀr: ditt problem bestÄr i att du har en extern kontrollpanel för ditt ljudkort dÀr du stÀller in samplerate. Exempel: Om du har stÀllt om sampleraten till t.e.x 48khz ( i kontrollpanelen )och sen sparat lÄten i Cubase.. Àndrar du sen sampleraten i den externa kontrollpanelen till 44.1khz och sedan öppnar lÄten sparad i 48khz..kommer cubase tvingas att stÀlla om till 44.1..det Àr dÄ rutan kommer upp.. Om du spelat in Audio i 48khz och sampleraten Àr instÀlld pÄ 44.1 i kontrollpanelen kommer ljudet att saktas ner och spelas upp lÄngsammare. AngÄende MIDI't tror jag som DD..kolla sÄ det inte stÄr "Emulated" vid MIDI input device Redigerat 10 november 2004 av demoniqus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.