baloo (oregistrerad) Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 Tjenare! jag har just införskaffat min första midi keyboard, en M-audio keystation 49e. Det var bara att stoppa in usb sladden o köra det ny installerade Cubase SX och låta kreativiteten flöda... trodde jag. Tog ett bra tag för en o fatta hur man skulle få ljud hur klaviartur kräket med VST intrumenten.. och när jag väl fick det så blir det en riktigt obhaglig fördröjning. Och jag upptäckte till min stora fasa att jag kanske var tvungen att skaffat en nytt ljudkort, vilket jag inte har råd med som fattig grabb på 17 bast... Jag sänkte buffer sizen o sånt men det ger inte mycket. Var ute o letade på nätet efter någon mjukvara; ASIO usb driver, men den ända jag hittade funka inte med min winXP så.. Snälla någon, rädda mig! jag har en guitar port som fungerar via ASIO, som också tydligen fungerar som ljudkort. vet någon om man kan gå via den eller ngt liknade? om det bara återstår att skaffa ett nytt ljudkort, vilket är bästa budget nybörjar kortet med låg latecy och ASIO 2.0? jam snackar ESI juli@... hette det tror jag, ere nån som har det? 😕 som det är just nu så har jag bara ett ljud kort på mitt Asus modekort med en soundmax driver. (P4 2,8 Ghz 512 mb RAM) enormt (kanske till och med extremt... 🙁) tacksam för hjälp! //newbie i nöd!
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 (redigerat) Hej och varmt välkommen till forumet. Ta gärna del av forumreglerna, och använd helst sökfunktionen innan du startar en ny tråd. Jag sökte på "köpa" och "ljudkort", kanske finns det nåt av intresse i trådarna? köpa + ljudkort edit: ...och som bonus, ännu en sökning (som gav 18 st träffar) esi + juli@ Redigerat 10 november 2004 av nattvaktaren
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.