Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hur kopplar man en audiotrack till en auxkanal?

och hur kopplar man så att man kan använda en och samma effekt på olika kanaler?

kör på PC, skulle vara bussigt om någon gav en guide till det.

Annons
Postat

gå in i mixwindow. ta din audiokanal, längst upp har du insert, dessa 5 är ljusgrå, under dem finns 5 ytterligare. det är dina sendar. öppna upp en av menyerna där precis som när du startar en plugin och välj BUS-menyn. ex bus1-2

där kan du dra upp hur mycket du ska skicka till aux:en.. gör det

gå till din auxkanal (om du inte skapat en ännu, gör det) och välj ingången på kanalen..(precis ovanför panorerinsfunktionen på kanalen hittar du in och utgångar)

välj på ingången Bus 1-2 och dra upp volymregeln på auxkanalen..

där har du en auxbuss

Luddmann (oregistrerad)
Postat

Du får först göra ett eller flera auxtrack, stereo eller mono om du nu vill ha det, namnge gärna kanalerna, det finns under menyn setup/ IO, där kan du namge bussarna, blir bäst så tycker jag allså att man namger dem....efter detta kan du exempelvis skicka gitarr till subgrupp gitarr, då tar du outputen ovanför ljud-regeln och skickar med buss gitarr på menyn som kommer upp, auxkanalen du sen har döpt till gitarr, där tar du inputknappen ovanför ljud-regeln och klickar på menynalternativet gitarr, du gör likadant när du skickar till effekter, med den ändringen att du skickar på en sendkanal istället, är det nåd jag har skrivit fel får ni gärna rätta mig eller göra tillägg

Postat
skulle vara bussigt om någon gav en guide till det.

😄

Postat
skulle vara bussigt om någon gav en guide till det.

😄

hahah flinade själv lite åt det medans jag skrev tråden 😄

tack för guiden;D ska till studion sen och fixa det.

btw en till fråga.. detta med att skapa aux stereo eller mono. låt oss säga att jag ska ha reverb på en sångröst som är mono.

är det ens nödvändigt att skapa en stereotrack då? :S

för jag har läst att om man ska ha reverb så är det stereo man ska skapa

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.