Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja.

Undrar hur mkt ram som behövs för att köra PT med amplitube 2. Ett vanligt projekt med 10 gitarrer och kanske fem pluggar.

Just nu har jag en AMD dual core 4600+ och 1 gig ram.

När jag kollar i aktivitetshanteraren står CPU anv på 30% och växlingsfil på 0.90 gig. Vad betyder detta?

Antar att jag belastar för hårt eftersom det inte funkar och buffertsize varningen dyker upp.

Nån som kan tipsa?

mvh jonte

Annons
Postat
Tja.

Undrar hur mkt ram som behövs för att köra PT med amplitube 2. Ett vanligt projekt med 10 gitarrer och kanske fem pluggar.

Just nu har jag en AMD dual core 4600+ och 1 gig ram.

När jag kollar i aktivitetshanteraren står CPU anv på 30% och växlingsfil på 0.90 gig. Vad betyder detta?

Antar att jag belastar för hårt eftersom det inte funkar och buffertsize varningen dyker upp.

Nån som kan tipsa?

mvh jonte

rekommenderar att du minst kör med 2GB, helst 4GB, men visst du kan köra PT med amplitube 2 med configurationen du har, men det kommer inte att gå som du vill.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.