Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag undrar bara lite om den här gitarren:http://www.thomann.de/se/ibanez_rg320pg_p3.htm är en bra gitarr för en som vill spela metallica,iron maiden och liknande. Jag är lite av en nybörjare på gitarr även om jag spelar hyfsat och vill nu ersätta min gamla dåliga elgitarr. Jag vet att humbucker är något man ska ha å de har den väl? E det något den brister på?

Annons
Postat

Harmony Central och dess betyg ger jag inte mycket för. Oavsett vilket skit man söker på så har det ju toppbetyg. Varenda recension handlar ju om nån som gjort ett köp och vill försvara det.

Svar på frågan. Jo den har 2 humbuckers och funkar nog alldeles utmärkt att dra av några Metallicariff på. Frågan är väl Floyd Rose stallet. Om du är som du själv kallar de lite av en nybörjare så skulle jag nog rekommendera dig att köpa en gitarr med ett fast stall. Floyd Rose kan vara en pina innan man får koll på hur det funkar. Eller du kanske har erfarenhet av floyd eller känner nån som har? Själv har jag aldrig kommit överens med grejerna men en dag så ska jag ge mig tusan på det. 😉

Själv skulle jag nog sikta på begagnatmarknaden. För 4500 kan man hitta rätt fina prylar beroende på hur desperat säljaren är. Folk impulsköper så mycket prylar som de sedan säjer. Jag är nog en av dem. 😄

Lycka till med köpet!

Postat

Verkar va bra, min kompis har haft en enklare liknande ibanez gitarr och den var helt ok.

Men jag skulle varna dig för floyd rose som den där gitarren verkar ha. Kan vara j---a klurigt att

stämma och speciellt att byta strängar, om man inte vet hur man ska göra.

Postat

Jeffla gnäll på FloydRose här på forumet de senaste veckorna. Ska det vara så himla svårt att spänna en ståltråd? :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.