StevenP (oregistrerad) Postat 3 oktober 2008 Postat 3 oktober 2008 (redigerat) Tja! Jag håller på och spelar in en låt som jag börjar bli rätt klar med. Det är lite småpill här och där som ska fixas innan mixning etc. Finns ingen sång än heller. Jag äger ingen el-gura, så jag tänkte höra mig för om någon vänlig själ har lite tid över att lägga kompgitarr + 3(!) gitarrsolon på min låt. Det vore kalas! Kanske bara blir 2 gitarr solon tillslut, men jag vill ha det tredje med ifall..som alternativ typ. Låten är uppbyggd enligt följande: Bpm 85: Intro piano x2 Intro x4 Vers x4 Kort Ref x2 Vers x4 Ref x4 Ref x4 - SOLO "Flyt" x4 Vers x6 Vers "påhäng" x4 Refräng x4 SOLO Refräng x4 "Take off" x34 ----> SOLO ---> Solot ska starta på takt 10 (tid 5:05) och pågå till takt 18. Där skulle jag gärna se att solot "ringer ut" när syntharna kommer in i bilden. X:et och siffran står ju givetvis för antal takter då.. Vad gäller elgitarrkompet så skulle jag vilja ha ett pålägg som startar vid "Take-off" sektionen och sen pågår hela vägen till låtens slut. Om det är något som jag missat eller är oklart, skicka ett mess! Låten kan du ladda ner här: http://www.box.net/shared/yipkbtcgt6 Tack på förhand Steven EDIT: Vore coolt om soundet kunde vara nått åt John Petrucci hållet..nått sånt. Redigerat 3 oktober 2008 av Gäst
strumpan_metal Postat 7 oktober 2008 Postat 7 oktober 2008 Tja! Jag håller på och spelar in en låt som jag börjar bli rätt klar med. Det är lite småpill här och där som ska fixas innan mixning etc. Finns ingen sång än heller. Jag äger ingen el-gura, så jag tänkte höra mig för om någon vänlig själ har lite tid över att lägga kompgitarr + 3(!) gitarrsolon på min låt. Det vore kalas! Kanske bara blir 2 gitarr solon tillslut, men jag vill ha det tredje med ifall..som alternativ typ. Låten är uppbyggd enligt följande: Bpm 85: Intro piano x2 Intro x4 Vers x4 Kort Ref x2 Vers x4 Ref x4 Ref x4 - SOLO "Flyt" x4 Vers x6 Vers "påhäng" x4 Refräng x4 SOLO Refräng x4 "Take off" x34 ----> SOLO ---> Solot ska starta på takt 10 (tid 5:05) och pågå till takt 18. Där skulle jag gärna se att solot "ringer ut" när syntharna kommer in i bilden. X:et och siffran står ju givetvis för antal takter då.. Vad gäller elgitarrkompet så skulle jag vilja ha ett pålägg som startar vid "Take-off" sektionen och sen pågår hela vägen till låtens slut. Om det är något som jag missat eller är oklart, skicka ett mess! Låten kan du ladda ner här: http://www.box.net/shared/yipkbtcgt6 Tack på förhand Steven EDIT: Vore coolt om soundet kunde vara nått åt John Petrucci hållet..nått sånt. Tja Jag är lite av ett Petrucci-fan och är ganska säker på vilka typer av gitarrsolon du vill ha. Jag skulle kunna fixa dem, men först frågor. Vad heter projektet, vem ska sjunga och vad ska du göra med låten? Hälsn/Peter
StevenP (oregistrerad) Postat 9 oktober 2008 Postat 9 oktober 2008 Tja! Jag håller på och spelar in en låt som jag börjar bli rätt klar med. Det är lite småpill här och där som ska fixas innan mixning etc. Finns ingen sång än heller. Jag äger ingen el-gura, så jag tänkte höra mig för om någon vänlig själ har lite tid över att lägga kompgitarr + 3(!) gitarrsolon på min låt. Det vore kalas! Kanske bara blir 2 gitarr solon tillslut, men jag vill ha det tredje med ifall..som alternativ typ. Låten är uppbyggd enligt följande: Bpm 85: Intro piano x2 Intro x4 Vers x4 Kort Ref x2 Vers x4 Ref x4 Ref x4 - SOLO "Flyt" x4 Vers x6 Vers "påhäng" x4 Refräng x4 SOLO Refräng x4 "Take off" x34 ----> SOLO ---> Solot ska starta på takt 10 (tid 5:05) och pågå till takt 18. Där skulle jag gärna se att solot "ringer ut" när syntharna kommer in i bilden. X:et och siffran står ju givetvis för antal takter då.. Vad gäller elgitarrkompet så skulle jag vilja ha ett pålägg som startar vid "Take-off" sektionen och sen pågår hela vägen till låtens slut. Om det är något som jag missat eller är oklart, skicka ett mess! Låten kan du ladda ner här: http://www.box.net/shared/yipkbtcgt6 Tack på förhand Steven EDIT: Vore coolt om soundet kunde vara nått åt John Petrucci hållet..nått sånt. Tja Jag är lite av ett Petrucci-fan och är ganska säker på vilka typer av gitarrsolon du vill ha. Jag skulle kunna fixa dem, men först frågor. Vad heter projektet, vem ska sjunga och vad ska du göra med låten? Hälsn/Peter Låtarna har inget som helst ekonomiskt syfte med sig, utan är rent hobbymässiga d.v.s bara för skoj och nöje. Projektet har ingen slutgiltig titel ännu, så arbetsnamnet är "Barra håret", och jag står för sången. Dock har jag bestämt mig för att arrangemanget inte håller och jag ska arbeta om låten en del. Så glöm den här så länge så dyker det upp en ny version sinom tid! Cheers
Steven Persson Postat 18 augusti 2009 Postat 18 augusti 2009 *BUMP* Ja det tog sisådär nästan ett år! (Låt mig klargöra att jag är dåvarande StevenP) Låten låg och skräpade bra länge, sen gjorde jag om den, och så låg den och skräpa ett bra tag igen....tills NU! Jag har arbetat om arret och lagt sång + lite andra instrument men jag är fortsatt lite osäker på vad jag ska ta låten härnäst förutom de sedvanliga körerna etc. Känner mig faktiskt lite smått fast. Så några tips/förslag på adderingar i arret/instrument vore trevligt och kanske hjälpande. Jag efterfrågade ju om någon var sugen på att hjälpa mig med gitarrsolon eftersom jag är tämligen talanglös på sånt. Och gitarrsolo är fortfarande aktuellt men det får komma i lite efterhand. Låten låter så här just nu: https://www.studio.se/index.php?autocom=d...p;showfile=7293
Steven Persson Postat 18 augusti 2009 Postat 18 augusti 2009 Och...den här ligger på ritbordet..så det mesta som är inspelat är bara slask för låtskrivningens skull..
Hellecaster Postat 26 augusti 2009 Postat 26 augusti 2009 Det låter kanon det där. Kan bli hur bra somhelst. 😉
Steven Persson Postat 27 augusti 2009 Postat 27 augusti 2009 Tack tack! Var det du som bidrog med solon på førra versionen måntro?
Steven Persson Postat 28 augusti 2009 Postat 28 augusti 2009 Hörre duh, kom tillbaka! 😮 Är du fortfarande intresserad att bidra till låten månne? 😄
Hellecaster Postat 2 september 2009 Postat 2 september 2009 Hörre duh, kom tillbaka! 😛 Är du fortfarande intresserad att bidra till låten månne? 😄 Självklart! Vad är det du vill ha?
Hellecaster Postat 10 september 2009 Postat 10 september 2009 Hoj fick du min fil? Jag vill att du bara kollar att gitarren lirar på rätt ställen innan jag sätter en slutgiltig version. Den du fått har jag spelat rakt in i mixerbordet på. /Magnus
Steven Persson Postat 10 september 2009 Postat 10 september 2009 Näe, jag har inte fått din fil. Har du skickat med ett PM eller? Har dock inte fått nått där!
Hellecaster Postat 12 september 2009 Postat 12 september 2009 Aha jag skickade en fil för en vecka sen på din mail här på forumet men det måste ha blivit nåt fel. Jag skickar en ny i morgon. Hoj /Magnus
Hellecaster Postat 13 september 2009 Postat 13 september 2009 Ok nu lägger jag test filen här. Kolla att gitarren är på rätt ställen så spelar jag in den på nytt med förstärkare. Nu är den lajnad rakt in i mixerbordet. Your browser does not support the HTML5 audio tag Hoj /Magnus
Steven Persson Postat 24 september 2009 Postat 24 september 2009 Tjena! Varit busy senaste veckorna. Men jag ska lyssna på filen din i helgen så kan jag preciserar lite nærmare sen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.